Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hej, jeg er ny herinde :)

Startet af Kristine, 22. Juli 2010, kl. 17:46

Kristine

Når okay, så er det jo meget normalt :P Det er bare lidt irriterende.. Hehe :)
Ja måske ville det være nemmere hvis han sov eller der var en der holdte ham :) Det lyder skønt ;)
Min sidste ilder, der var jeg ikke så gammel.. så det var faktisk min far som stod for det med at købe mad til ham osv.. jeg legede bare med ham og badede ham og så var vi fælles til at fodre ham.. Han var jo trænet, så resten klarede han selv :) Men det var min far som ordnede alt det med ture til dyrelægen osv :P
Men nu er jeg også meget moden, og tænkte at jeg sagtens kunne klare sådan en krabat helt alene nu ;) OG opdragelsen bliver kun svær fordi jeg er ikke det mest tålmodige menneske :D Men jeg er overhovedet ikke spor bange for ham, eller at han bider eller når han bider.. For det er ikke fordi det gør psykopat ondt, men lidt ja.. men så er det jo bare at lave nakketag og skælde ham ud :)
Og tror også han bliver hurtigere og nemmere tam når jeg ikke er bange for ham eller at han bider mig.. Har prøvet at lade ham bide hvor jeg kune sagde ''FØØØJ'' i stedet for at tage ham op.. men han har åbenbart ikke HELT lært ordets betydning endnu :P Hahaha... så bliver nød til at tage ham op i nakken alligevel

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

Ja det jo også megte tone faldet der gør det. Du skal sige det lidt hård og bestemt når du skal skælde ud :). Nej jeg hader også at skulle være tålmodig men nogen gange har man ikke så megte valg :)

Ja hvis jeg er ude på en åben boldbane så vil Buster også gerne hurtiget hen til noget højt græs eller nogen buske, så han kan gemme sig lidt. Det er jo nok fordi de føler sig mere tryg der. Men ja hvis han hele tiden prøver at løbe ind under alle buske så må du jo holde ham lidt tilbage :)

Kristine

Ja man skal lyde sur.. Men det er lidt svært når jeg er en rigtig glad pige, + når jeg er pige er min stemme jo også lys :P Men prøver virkelig at lave den dyb og sige det vredt.. Men det virker så overfladisk D: Og tror også så at Laban kan fornemme at jeg ikke er sur.. Eller det ved jeg ikke.. :P
Ja kan også godt være noget med tryghed grunden til at de gemmer sig.. men de graver jo også tunneller og huler ude i naturen.. så det er jo deres naturlige adfærd at gøre sådan :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

Ja man har ikke helt lyst til at være sur og skæld ud :). får næsten også ondt af ham når han så står der i kigger :D. Du behøver nok ike at skulle lave din stemme så dyb. bare du siger lidt højt nej. Men du siger jo nok også nej så det lyder alvorligt :) 

holmer

Citat fra: Charlotte Dato 23. Juli 2010, kl. 15:23
Velkommen hertil og tillykke med din nye dreng.  :)

Som du selv skriver, så skal du nok bare have lidt mere tålmodighed med ham. Han er jo stoppet med at bide i dine tæer så det er da en fremgang selvom du kun har haft ham i 10 dage. Ang dine gæster, så kan du jo lade være med tage ham ud mens de er der, eller bede dem beholde skoene på.  ;)

Det kan absolut ikke anbefales at du lader ham møde en viril han ilder. Det eneste din dreng vil få ud af det er at blive bidt meget hårdt i nakken (eller hvor hannen nu får fat) og så vil han blive slæbt hen et sted hvor hannen kan få fred til at parre ham (hannerne prøver at parre alt når de er virile). Så er det bedre at lade din dreng møde andre omkring hans egen alder eller voksne der ikke kun tænker på piger.  :)

Robert > Buster glemmer ikke at han er en han på 1 uge. Der vil gå 3-4 uger fra kastrationen før hormonerne er ude af kroppen på ham så gør dig selv den tjeneste at vente med at præsenterer ham for andre ildere indtil da. Det vil være synd for de andre ildere specielt når det er en hvalp du vil lade ham møde!
Vores virile dreng kunne sagtens gå sammen med vores drenge uden problemer.
1uge efter han var blevet kastereret, kunne han sammen med vores piger uden problemer.
Det samme var det med vores virile dreng sidste år. Han gik sammen med vores andre drenge imens han var i brunst.
Og ham der blev kastereret her for lidt siden, legede med hvalpene 1uge senere.
Så det er ikke vores erfaring charlotte.
Men der er oz forskel på dyr selvfølgelig.
Men ikke dem vi har haft. ;-)

lussingen

Hej og velkommen til.

Jeg bor i Viby, altså 12 km fra Roskilde. Du skal være velkommen her med din dreng. Jeg har 4 ildere. Jeg vil gerne hjælpe dig med at vise dig, hvordan du lettest klipper hans negle, så det bliver en god og rar oplevelse både for dig og for ham.

Du kan bare smide mig en pm, hvis du har lyst til at komme forbi :)
Med venlig hilsen Mette og de 4 banditter: Sundance, Cassidy, Jackson og Bølle-Barlow.

Kristine

Hehe ja, det er ikke særlig rart at lyde sur :P Men det er jo næsten ligesom at have et lille barn :)
Ja det er nok forskelligt fra dyr til dyr, min gamle virile han (Før han blev kastreret) han gik faktisk ude og legede med min kanin uden at der skete noget :P Hehe

- Mange tak Lussingen :)
Det var godt nok ikke langt væk, det vil jeg rigtig gerne :) Det ville også være synd for Laban hvis vi skulle ud på en længere tur i transport kasse
Men vil rigtig gerne komme forbi :) I uge 31 har jeg ferie :) Der kunne vi måske eventuelt finde ud af noget :) så kunne jeg også prøve at opdrage lidt på Laban imens, hehe :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Charlotte

Det er dejligt at høre andre med virile hanner. Det har undret mig at ingen andre end mig har skrevet om det. Min han der er lidt over 1 år tager fat i alt hvad han kan få fat i uanset køn og alder på de andre og uanset hvor han får fat. Min han der blev kastreret da han var 1½ år kunne ikke sammen med andre fordi han kun tænkte på at parre dem. Der gik 3 uger før det gik godt da han kom sammen med andre. Det er ikke de eneste drenge jeg har haft og jeg har oplevet det samme alle gangene undtagen en gang hvor han faktisk opførte sig mere viril efter han var blevet kastreret (han var ikke helt normal). Så ja det har noget med dyret at gøre men det har også noget med alderen at gøre plus årstiden. Og en viril han der ikke er vant til andre ildere på et par år der skal møde en hvalp om sommeren, det havde jeg ikke udsat min hvalp for.  ;)

Laban > Medmindre du virkelig klipper langt ind i blodåren, så skal blodåren ikke brændes for at stoppe med at bløde. Hvis ilderen finder sig i det, kan du holde fat om kløen for at stoppe det hurtigere men ellers stopper det af sig selv. Men ja, det er bedst at få en til at vise dig det første gang.  :)

Hvis han kan vikle sig ud af selen, skal du sætte den strammere, købe en anderledes sele eller vente til han bliver større før du går tur med ham. Hvis han er uden sele og pludselig bliver forskrækket, kan du risikerer at han løber væk fra dig.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Kristine

#53
Har lige klippet det værste imens han lå og puttede.. det gik meget fint med den første pote, men så ville han lege.. så senere da han var træt klarede jeg resten :) det var lidt besværligt, men det gik meget fint.. kiggede hvor blod åren var og klippede ca 1-2 millimeter væk fra, og det er jo bedre end ingen ting :)

Har sat den ret stramt, er næsten bange for at han bliver kvalt.. men kan godt lige mase en lillefinger ind imens han har selen på :) Men det er bare fordi han kravler ned i tætte huller, eller igennem tætte sten eller buske og så er han så smidig at han kan komme igennem men ikke selen :S Det er en H sele jeg har, den minder om et lille trøje som man giver ham på :) måske skulle jeg prøve en 8 tals sele i stedet? Ja og vil nødig risikere at han løber væk.. Men de gange hvor han er kommet ud af selen, der har jeg været ret hurtig til at få fat I ham, ellers har han siddet helt stille og jeg kunne gå hen og tage ham op og give ham selen på igen :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Julie

Velkommen til.. Nu har jeg ikke læst tråden helt igennem, så jeg ved ikke om det er nævnt, men et lille tip til når du skal klippe klør på pelskuglen: Prøv at putte lidt efa-olie, ferretone eller anden spiselig olie på mavsen af ham.. Så vil han højst sandsynligt sidde stille og lappe olie i sig mens du kan kippe kløerne.

Kristine

Ja der var godt nogen som sagde at de hældte flydende guf på maven :) måske skulle jeg prøve det næste gang

- Og forresten mange tak!  :dans:

Det er begyndt at gå stille og rolig bedre og bedre med den lille dreng :) Sikkert bare mig som er utålmodig :P
og i næste uge skal han til dyrelægen og vaccineres :) og så skal han lige have et sundheds tjek og så håber jeg at jeg husker det med neglene så jeg lige kan spørge hvor langt jeg skal klippe ned.. Men synes det er begyndt at gå meget godt med ham :) og synes han har vokset ret stækt den sidste halv anden uges tid :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

og så har jeg også fået lavet mig en ilder lege aftale i uge 31 hvilket jeg glæder mig rigtig meget til! :D :dans:

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

Det lyder flot at du har klaret at klippe hans negle selv og det lyder også til at du har fået gjordt det rigtigt.

Kristine

Mange tak :) Det var ikke så svært.. bare mig der er lidt pylret og var lidt nervøs :)
Men ellers er det jo bedre end ingenting.. og nu er de ikke så lange.. så nu river han ikke så meget når han klatrer rundt på en og de er ikke så spidse, og tror heller ikke det er ubehageligt for ham at gå rundt :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

PetPile

Velkommen her til Ferretopia :)
PetPile - Tilbehør til ildere :love:
www.petpile.dk | [email]mail@petpile.dk[/email]

www.facebook.com/petpile