Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Skal, skal ikk.. :(

Startet af Pamina, 26. Juli 2010, kl. 21:07

Pamina

 Hej
er ny herinde,
og har oprettet mig herinde. fordi jeg måske er nød til om sælge min lille frida.
Og jeg ville have det allerbedst med og sende hende hjem til en famile som måske har andre fritter eller har haft før.
for det er jo et stort arbejde..

hun er ca 2 et halv. og helt albino med røde øjne.
hun har en lille tandskade, men ikk noget som generet hende, sagde dyrelægen.
hun er steriliseret, hun bider ikke. men kan godt krasse lidt når man står i vejen for hende.
hun hopper rundt og er med i bad, stille og rolig.
hun kan godt finde på og lave lidt uden for buret, men det er ikke tit.
hun elsker og gemme mad og været ude i græsset.

hun er en rigtig dejlig pige, og ønsker kun det bedste for hende.

Har ikk så meget tid for tiden, og det ser ikke ud til og ændre sig lige nu. derfor kunne det været dejlig hvis en GOD familie måske kunnetag hende

Barky

Ser det ikke ud til at ændre sig i de næste par mdr eller i de næste par år?

Tror du at hun ville kunne få gavn af at få en ilder-ven som kan lege med hende.? På den måde kunne du måske beholde hende - for så kræver hun ikke så meget af dig som en ene-ilder ellers gør.
Det kræver dog stadig at hun og den anden kan komme ud dagligt - men de kræver knap så meget opmærksomhed hvis de leger med hinanden.


Så om du skal gå af med hende afhænger vel helt individuelt af hvilken måde du ikke har tid til hende. Er det fordi at du ikke kan være hjemme ved hende, eller er det fordi at du ikke har tid til at lege med hende når du er hjemme.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Pamina

Hej.

Jeg har fået en hund. og de kan ikk sammen.
er bange for at der sker noget med hende når jeg har hende ude. det er mest derfor.

Så syntes at et godt nyt hjem, ville være det bedste for hende.

KariN

Det her kommer nok til at lyde forkert, og det er ikke ment så hårdt som det nok lyder :)

men var din ilder der ikke først? For jeg vil da mene at eftersom hunden er den der er kommet til sidst, så er det vel den der må findes på noget nyt med??
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Citat fra: KariN Dato 27. Juli 2010, kl. 08:41
Det her kommer nok til at lyde forkert, og det er ikke ment så hårdt som det nok lyder :)

men var din ilder der ikke først? For jeg vil da mene at eftersom hunden er den der er kommet til sidst, så er det vel den der må findes på noget nyt med??
Jeg er helt enig. Det ville måske også ha været smart, at ha tjekket, om de kunne sammen, inden du fik hunden hjem. Det er jo ikke alle hunde der kan med ildere, og omvendt.
Ann Hillerslev.

KariN

#5
Lige præcis det samme jeg tænkte Ann

Hvis det var mig selv der skulle have en hund eller et andet kæledyr, ville det være på den betingelse at det dyr ville kunne enes med mine ildere, de var her trods alt først og kan ikke gøre for at madmor/madfar pludselig bestemmer sig for at indføre et nyt dyr i familien
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Katrine

Det var også min tanke, hvis jeg havde en ilder, og fik en hund, og de ikke kunne sammen, så var det da klart hunde der skulle have nyt hjem, ilderen var der jo først, og derved også den man kender bedst og vel har knyttet bånd til.
Ildere: Loppen & Bamse

Pamina

Jah men se, sådan er det så bare ikk lige her

og oprettede mig her for at se om der var nogle flinke mennesker som ville tage hende.
ikk for at få af vide hvordan og hvordan ikk jeg skulle gøre.

jeg er her for at finde en godt hjem til hende.
Så det er det eneste jeg ønsker svar på.!

tak

KariN

#8
Det er også helt i orden, men på et forum har folk jo ret til at udtale sig om forskellige ting, det eneste vi her i tråden gør er at stille os uforstående overfor hvorfor man anskaffer et nyt dyr og så går af med det "gamle"  ;)

Held og Lykke med at finde et godt og blivende hjem til din pige
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3


Barky

Jeg forstod af overskriften på dit indlæg at du var ubesluttet endnu.

Det kan jeg så se nu at du ikke er. Hvis du gerne vil af med hende så opret en salgsannonce i det dertil indrettede underfora.
Der er ikke mange som søger ilder - som vil kigge i et præsentationsforum efter en ilder til salg.

Og ja, jeg kan kun ligesom de andre stille mig komplet uforstående for din årsag til at gå af med Frida. Men det er da altid noget at du er ærlig omkring det. ;)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Robert

Hé hé pamina hvis du vil sælger ham uden problemer bliver du nok nød til at gør som politikerne lyve lidt for at bevar roen :D. Men tror det folk måske ikke er glad for at høre er at man får et kæledyr hvis man kan opgive det så let. Mange af os er jo meget imod mennesker som bare behandler kæle dyr som en bamse man bare skaffe sig af med når det bliver hårdt eller kedeligt. At have et kæledyr er et lige så stort ansvar som at få børn og det er vigtigt at man så har gjord sig de tanker før man får kæle dyr. For dyrene er der jo ikke kun for en man skal også være ser for dem. Undskyld hvis vi har gjord dig lidt ked af det. Det jo ikke for at såre dig eller gør dig ondt. Men nu skriver jeg bare for at forklar hvorfor der er en del der skriver de ting. Du skal vi jo heller ikke blander os hvis der er mere i det. Din ilder vil jo godt kunne vende sig til en ny. Det er jeg helt sikker på og du vil jo også gerne sikre ham er godt hjem og det er også godt. Men husk alle de overvejelser når du får dyr. Det svare til at få et barn. :) men tag dig ikke af det som det er nu hvis du ikke kan være der for ham. Er det selvfølgelig bedst han kommer et andet sted hen.

Anne

Super Robert.. opforder folk til at lyve, for det er da løsningen på alle problemer (IRONI IRONI!!)

Jeg er i øvrigt enig i at det er ret synd for ilderen at den ikke har nogen betydning i forhold til en ny hund, på trods af at den har været der noget længere, men jeg synes det er godt at der i det mindste prøves at finde et ilderkyndigt hjem til den, hvor en evt hund ikke vil kunne erstatte den.

Der er jo 1000 dårlige grunde til at gå af med sine dyr, men det mindste man kan gøre er at finde dem et godt og kompetent hjem, og hatten af for at det er det der ønskes her. Det er da i det mindste meget bedre end at sætte ilderen tossedyrt til salg og så ellers være ligeglad med hjemmet.

Kristine

Man kommer længst med ærlighed :P

Altså, du skal nok gå under salgs annoncer :) og så voksne ildere, Så kan det måske være der er en der falder for hende.. du kunne eventuelt sætte nogle billeder ind af hende og fortælle om at man fx kan få bur, legetøj, bamse, mad eller andet med i købet?

Men nej.. Forstår ikke hvorfor du prioterer hunden først når ilderen har været der længst og hvordan du bare kan opgive den så let ;s Men det er jo self ikke noget der kommer mig ved, men man bliver jo lidt nysgerrig.. og præsentions annoncen er jo for nye medlemmer med ildere :) Så her er der ikke rigtigt nogen der kunne finde på at kigge efter at købe en ilder..

Men ja, som sagt.. hatten af for at du vil finde et godt hjem, og det kan jeg udemærket godt forstå :) og håber dig alt held og lykke :) og tålmodighed :) Du må ikke bare give hende væk til den første og bedste, det synes jeg ville være synd :) for der er mange der synes ildere er sjove men ikke helt ved så meget om dem.

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Robert

Ja der var også engang jeg troede man kom længst med at være ærlig lige ind til jeg lærte man så bliver svinet til nogen gange hvis det er noget mennesket ikke kan tåle at høre. Siger ikke man skal gå og lyve og være uærlig. Men hvis nu hun har bestemt sig hun ikke kan have og må give ham væk gør det jo ikke sagen nemmer at vi så får hende til at få det dårlig. Er det ikke bedre den får et godt hjem end at den bare er i et bur og bliver glemt. Hvis folk kaster sig over mig så gider jeg jo heller ikke fortælle hele sandheden. Lige som politikerne er nød til at tænke over deres ord for går danskerne jo amok. Der er nogen ting her i livet mennesket ikke kan tåle at høre uden at skabe panik og uro og så må man nogen gange lyve for fredens skyld. Men det var selvfølgelig lidt ironisk ment :). Men man skal passe på hvad man siger nogen gange når det er noget hvor der er mange følelser blandet ind i det. :)