Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Hej med jer

Startet af Fuske, 1. August 2010, kl. 12:15

Fuske

Så fandt jeg også herind   :)

Jeg er den stoolte  ejer  af en lilleilderhvalp ved navn  Quark som er købt under de helt forkerte omstændigheder.

Jeg var nemlig dum nok  til at anskaffe mig ham på vorbasse marked stik mod alle  mine normale måder at købe dyr på

Quark  er en silver medstor sandsynlighed for døvhed, han er mild god og båttende og render frit når jeg er hjemme, men er i bur ellers da der hører en kat til husstanden også.Quark  er  min første ilder og jeg har brugt rigtigt mange timer på  at læse op på ildere på ilderforum og  faldt over jer da jeg  søgte på sele idet den jeg har købt er enormt dårig.

Quark er ikke så gammel ige men er  faldet godt tiil her og skal snart til dyrelægen og chippes og  vaccineres.

Fik jeg sagt han er dejlig?

han er god tiilbakkei buretmen det kniber  i resten af  hjemmet.  er dogsikker på vinok skal få styr på det  ;)

Han bider  stor  set ikkemen napper gerne hvilket vi ikke har  problemer med så længe det  er i det niveau som det er nu


jeg har et tastatur der ikke heelt vil samarbejde altid så hvis i ser  ordderkørerudiet er det fordi mit mellemrum strejker  :@


Jeg hedder forresten selv Janni er 31 år har to dejlige drenge på  3 og 8 som også er helt skudt i det lille kræ  :love:


er forresten igang med operation selvbyg i forhold til bur og håber det snart er klar til Quar da det sovebur jeg har er alt for lille i forhold til hvad den burde have (og det til trods for at det er dobbelt så stort som sælger sagde var nødvendigt  :@ )

det var vist det jeg havde at sige lige her til at starte med :D

hov jo kan i anbefale gode seler?
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Kristine

Velkommen til!
Uh det lyder skønt :) Hvor gammel er han, kunne du eventuelt sætte nogle billeder ind så man kunne se den lille :)

Hmm.. Der er H seler og 8-tals seler.. Jeg bruger selv en sele der ligner en lille vest / H sele.. Kan ikke lige huske hvad det hedder..
Men her er lige et billede af den, og synes selv den er rigtig god (Når den er strammet ordentligt) Hehe :)
Men det er jo smag og behag med dig og dyret, og ilderen er et RIGTIGT smidigt dyr.. så du skal stramme selen meget (Self ikke så han bliver kvalt, sørg lige for at du kan mase en lillefinger ind under selen ved halsen)


Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Fuske

joo der skal da billerde ind men jeg skal lige lure hvordan  :fnis:


den sele jeg har købt nu er med spænde ved halsen og så noget fancy bindetamtam ved maven og det virker bare slet ikke. det ene ben bliver klmet fordi det bliver trukket skævt og så humper han derudaf og det synes jeg er synd

så jeg skal have fundet noget online hvor jeg kan komme til at købe sele som er ildersikker  8)

billeder  kommmer når  jeg har luret hvordan hehe kom lige til at sidde fast i barf læsning så nåede ikke til instruktioner  :lol:
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Katrine

Velkommen til :)
Jeg bruger både 8 tals seler og H seler - jeg vil sige at 8 tals er bedst, i hvert fald til små ildere
Ildere: Loppen & Bamse

Fuske

hvor finder jeg e god 8 tals sele henne online? synes slet  ikke jeg kan finde andet end rotte og gnaver seler   :S

kæmper pt med billeder. hvis skidtet er gjjort rigtigt denne gang burde i kunne se min lille harlekin Quark om ikke så længe
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Kristine

Du kunne prøve www.kirstensdyrebutik.dk ? :)
Ellers gå ned i en dyrehandel og kig? :)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Fuske

Citat fra: Kristine Dato  1. August 2010, kl. 13:07
Du kunne prøve www.kirstensdyrebutik.dk ? :)
Ellers gå ned i en dyrehandel og kig? :)

eg har støvet  samtllige dyrehandler rundt her i sønderborg (minus fuglegården. er ikke tilfredse med deres ilderhold)
  f
og kan kun få killinge seler :( de er alt forstore så  skal have fundet en dødsikker online butik hvir  en ildersele kan findes :)  der hvor jeg  har  spurgt mig  for  vil de ikke engang bestille hjem fordi de skal bestille fire og ikke mener der er et marked hernede for  ildere  :o
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Charlotte

Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Fuske

#9
øøøøøv ken slet ikke sætte  billeder ind :(

så tror jeg billlederne virkede








Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Fuske

er forresten i fuld gang med at finde egnet skab til nyt bur så det kan blive færdig meget hurtig :) vilhellere bygge selv end købe :)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Kristine

Prøv den hjemme side jeg linkede?
EJ hvor er han dog bare flot!
Han ligner en lille panda.. Haha :)
Bliver helt misundelig
Han er rigtig skøn, tillykke med ham ;)

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Kan jeg godt forstå ;)
Gad også gerne at bygge et bur ud af mit gamle tøj skab.. MEN, nu er det ikke lige fordi jeg er den store gør-det-selv kvinde og kan finde ud af det pjat.. Hehe :)
Men måske kunne min storebror som er tømre hjælpe mig ;)

Men held og lykke med buret :) Lyder lækkert
Og tillykke med den lille dreng

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Fuske

Citat fra: Kristine Dato  1. August 2010, kl. 13:44
Kan jeg godt forstå ;)
Gad også gerne at bygge et bur ud af mit gamle tøj skab.. MEN, nu er det ikke lige fordi jeg er den store gør-det-selv kvinde og kan finde ud af det pjat.. Hehe :)
Men måske kunne min storebror som er tømre hjælpe mig ;)

Men held og lykke med buret :) Lyder lækkert
Og tillykke med den lille dreng

hehehe som den fattigrøv jeg er er alle  mine møbler  stort set hjemme restaurerede ogindkøbt på genbrug :D mangler dog lige at finde det helt ejnede skab idet jeg ikke lige hat et på lager. de skabe jeg har er for store til stuebrug


og ja han ligner enPanda men fik at vide at de grå hår hist og pist gør at han er en Harlekin. Han er valgt på grund af sit blide temperament.den gang vidste jeg så  desværre ikke hvad disse aftegn kunne medføre  :'(
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Charlotte

Det er nemmere at se ham nu hvor billederne er store. Han er totalt nuttet.  :love:

Bare fordi han KAN være døv pga nogle aftegn, er det ikke sikkert at han er. Jeg har haft en del ildere med de aftegn og jeg har aldrig haft en døv ilder. Så rolig nu.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!