Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hej med jer

Startet af Fuske, 1. August 2010, kl. 12:15

Tilo

Velkommen til og Tillykke med ham  :) super navn 8)
Venlig Hilsen Thilde 
R.I.P Qvark 2004-2010, Elmer 200?-2010,Hubert ca 2004 -2011, Snorre 200?-2012 & Bigfod 2007-2012 <3

Fuske

Citat fra: Tilo Dato  1. August 2010, kl. 14:37
Velkommen til og Tillykke med ham  :) super navn 8)

hehehe ja her gik jeg og følte mig total uniqa for hvem ville dog opkalde deres ilder efter en fræk jetteunge i en gammel film :lol:

jeg  kikser dog i stavningen pt hvilket er ret irriterennde og engentligt lettere pinligt ;)

Men nnu har jeg mødt tre med navneet så var vist ikke helt så orignal hehe

Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Kristine

Ah! :)
Ej hvor smart ;) rigtig handy.. hehe

Nej som der bliver skrevet, så er der kun en chance for at han kan være det.. Det er jo ikke sikkert :)
Men har også lige fået en lille blazer pige, og er også rigtig paranoid om hun måske er døv.. Men hun reagerer når jeg siger kysse lyde og nogle gange når jeg kradser med neglene på gulvet eller deres papkasse :) Så tror det ikke ;) Håber det ikke i hvert fad ikke, men skal til dyrelægen og have et sundhedstjek på torsdag, så finder jeg ud af det :)

Du kunne eventuelt få ham til dyrelægen og blive tjekket så du ved det, så du ikke behøver at være urolig.. og hvis det nu viser sig at han er døv, kan han sagtens stadig være en dejlig og lille dreng :) så må du bare rose ham med kælen i stedet for med ord.. Hehe :)

Men tror det da ikke, håber det da ikke :) Vi må jo lige krydse fingre for hinanden ;) Hehe

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Fuske

Citat fra: Charlotte Dato  1. August 2010, kl. 14:26
Det er nemmere at se ham nu hvor billederne er store. Han er totalt nuttet.  :love:

Bare fordi han KAN være døv pga nogle aftegn, er det ikke sikkert at han er. Jeg har haft en del ildere med de aftegn og jeg har aldrig haft en døv ilder. Så rolig nu.  :)

jeg tror desværre der  er døvhed da vi slet ikke kan tiltrække hans opmærksomhed ved lyd med mindre den er enormt høj. måske ikke  helt døv men i hvert fald tunghør. ildere på nettet i videoer  har godt nok interessemen kun ved visuelkontakt. er detkun lydsiden skal en højtaler ikke engang undersøges :(


men detklarer vi ogsåer  mere bekymret for det der kit gen ugh..vil  ikke miste ham tidligt :(
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Anne

Mine gider heller ikke undersøge højttalerne og de er alle hørende. Men hvis jeg tænder den efter min kæreste har spillet højt musik, og jeg glemmer at tekke om der er skruet ned, så stryker de alle sammen LANGT væk fra den frygtelige pludselig lyd.

Men prøv med et pivedyr ellers, det reagerer de fleste ildere på.

Kristine

Nååååårh, stakkels små kræ :P Haha
Ja, pivedyr er godt :) Laban kommer faktisk når jeg piver med den (Med mindre han er ALT for optaget at noget andet self!)
Også selv når han sover :P prøvede jeg kom til at træde på den, Så kom han kraaaaavleeeende ud og lå og kiggede på mig... ''Gaaab.. Hvad er der? '' Og så bliver jeg nød til at grine lidt, for det ser så sjovt ud at han faktisk bogstavligtalt slæber sig ud :P Hvorfor blev han ikke bare liggende og sov.. Hehe, skøre dyr..

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Charlotte

Kristine > Han blev ikke bare liggende og sov fordi du legede med et pivedyr!  :lol:

Fuske > Så tag 2 gryder, stil dig bag ham så han ikke ser hvad du laver og slå dem hårdt sammen. Hvis han flygter over larmen, så ved du at han kan høre. Som jeg tidligere har skrevet, så har hvalpe altså selektiv hørelse. Så bare fordi han ikke reagerer på ildere der båtter på nettet, så behøver han ikke være døv.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Kristine

Haha ja, han skal følge med i alt :P den nysgerrige prut fris

Jeg tror jeg vil prøve det trick på Sabine :O

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Fuske

Citat fra: Charlotte Dato  1. August 2010, kl. 15:56
Kristine > Han blev ikke bare liggende og sov fordi du legede med et pivedyr!  :lol:

Fuske > Så tag 2 gryder, stil dig bag ham så han ikke ser hvad du laver og slå dem hårdt sammen. Hvis han flygter over larmen, så ved du at han kan høre. Som jeg tidligere har skrevet, så har hvalpe altså selektiv hørelse. Så bare fordi han ikke reagerer på ildere der båtter på nettet, så behøver han ikke være døv.

gryde
må afprøves
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Charlotte

Eller noget andet der larmer helt vildt. Men husk lige at de får et chok så gør det kun 1 gang og kun hvis I virkelig tror at de er døve.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Fuske

#26
Citat fra: Charlotte Dato  1. August 2010, kl. 16:18
Eller noget andet der larmer helt vildt. Men husk lige at de får et chok så gør det kun 1 gang og kun hvis I virkelig tror at de er døve.

skal nok dy mig hehehe hvis ikke der er reaktion kan vi vist konkludere at Quark er døv
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Fuske


2.7 Det er kun tilladt at nævne aflivning som sidste stop, hvis man giver f.eks. en "bideilder" væk gratis.

fra reglerne og jeg kan slet slet ikke lige greje hvad der menes?

atman ikke må anbefale aflivning?

eller at man kun må skrive aflivning hvis ilderen er bidende?

eller?

bare for lige at have tingene på rette hylde :)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Anne

Det er så vidt jeg forstår det at det ikke er tilladt at skrive at man sælger sin ilder, ellers bliver de aflivet. Det må man kun gøre hvis man forærer den væk gratis

Altså du må gerne skrive at din ilder skal aflives fordi den er syg, eller at du overvejer at aflive den af en eller anden god grund, men du må ikke gå ind og lave en salgsannonce hvor du truer med aflivning hvis ingen køber den.

PetPile

PetPile - Tilbehør til ildere :love:
www.petpile.dk | [email]mail@petpile.dk[/email]

www.facebook.com/petpile