Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hej derude !

Startet af Agger, 21. August 2010, kl. 22:25

mette11

Husk at få anmeldt det foder i tolden i god tid...man skal søge om tilladelse til at indføre det, ellers bliver det konfiskeret på din regning... :S Man kan dog være heldig at det ikke bliver taget og man dermed også slipper for told, moms osv. Men hvis det ryger i tolden og det ikke er anmeldt og godkendt, så mister du det og pengene du betalte for det og det vil være rigtig surt...

AnneME


Namilla

Husk i øvrigt at halsbånd ikke er nok, hvis det er til at gå tur med...så skal der sele på... og hvis det er indenfor, så synes jeg næsten at halsbånd er synd...det er de færreste ildere der vil have det på...
Mht. at købe fra USA, så husk at der kommer told på (og at du risikerer at alt dit foder og godbidder bliver konfiskeret), så du kan godt risikere at ende med at betale det dobbelte at hvad det kostede oprindeligt...
Mht foder, så er det næsten synd at løbe risikoen ved at købe fra USA... (når du risikerer at det bliver taget i tolden), kender du zooplus.de? Der kan du nemt og hurtigt (og risikofrit) købe alverdens foder...

Agger

Mange tak for alle svarene.
Med hensyn til told og det bliver det ordnet imorgen formiddag.

Derudover har jeg udelukkende kun haft halsbånd på mine ildere når jeg har haft dem med ude ´+ en sele.. halsbåndet er i tilfælde af der skulle ske noget uventet og den skulle løbe væk.

Anne

Jeg er enig med Namilla. jeg ved godt du har erfaringer, men jeg har været ude at gå med en der havde halsbånd på sin ilder og den havde pludselig ikke hlasbåndet på mere og var på vej væk. Heldigvis kunne hun fange den igen da den rendte om i deres have, men satdig, tænk hvad der kunne være sket hvis den avr rendt ud på vejen.

Det er selvfølgelig ens egen sag, men jeg vil fraråde det stærkt.

Agger

Citat fra: Anne Dato 22. August 2010, kl. 22:21
Jeg er enig med Namilla. jeg ved godt du har erfaringer, men jeg har været ude at gå med en der havde halsbånd på sin ilder og den havde pludselig ikke hlasbåndet på mere og var på vej væk. Heldigvis kunne hun fange den igen da den rendte om i deres have, men satdig, tænk hvad der kunne være sket hvis den avr rendt ud på vejen.

Det er selvfølgelig ens egen sag, men jeg vil fraråde det stærkt.

Som sagt ovenstående har jeg halsbånd OG sele på når jeg er ude. snoren sidder i selen. - halsbåndet er udelukkende i tilfælde af den på en eller anden måde skulle vriste sig ud af selen (hvilket er usandsynligt) men så er man garderet mod evt. uheld.

AlisVolatPropiis

Giv den en chip i stedet :) hvis den render væk vil den prøve at gemme sig i krat og busk og smalle hulelignende steder....og ildere er vant til de kan komme hvor deres hoved er, og vil ikke tage højde for et halsbånd...og derfor sidde fast...

Anne

Citat fra: Agger Dato 23. August 2010, kl. 23:48
Citat fra: Anne Dato 22. August 2010, kl. 22:21
Jeg er enig med Namilla. jeg ved godt du har erfaringer, men jeg har været ude at gå med en der havde halsbånd på sin ilder og den havde pludselig ikke hlasbåndet på mere og var på vej væk. Heldigvis kunne hun fange den igen da den rendte om i deres have, men satdig, tænk hvad der kunne være sket hvis den avr rendt ud på vejen.

Det er selvfølgelig ens egen sag, men jeg vil fraråde det stærkt.

Som sagt ovenstående har jeg halsbånd OG sele på når jeg er ude. snoren sidder i selen. - halsbåndet er udelukkende i tilfælde af den på en eller anden måde skulle vriste sig ud af selen (hvilket er usandsynligt) men så er man garderet mod evt. uheld.

nåå, jamen det må du undskylde så.