Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hej derude !

Startet af Agger, 21. August 2010, kl. 22:25

Agger

Hej alle sammen!
Jeg er så ny herinde som i nok kan se  :P

Jeg er en ung pige på snart 18 år, der bor sammen med min forlovede på indre nørrebro.
Til dagligt arbejder jeg i Bonnie Harlekin Dyrehandler på Nørrebrogade.

Jeg elsker alle dyr, men har givet mit hjerte til ildere.

Har tidligere haft 2 ildere, jeg måtte sælge efter 2 år da min mors allergi gik helt amok desværre. Piv piv..
Men nu savner jeg altså at have ilder så meget, at jeg nu har bestemt mig for at finde mig en lille hvalp.

Min plan indtil videre er at jeg først skal ha købt ALT til den. Har fundet et stort flot bur på 80x75x161 cm. og på 3 etager, som skal blive buret som den kommer til at bruge når jeg ikke er hjemme, og når jeg sover.
Derudover har jeg bestilt alverdens legetøj hjem, foder fra USA, godbidder, aktiverings legetøj og en hel masse andet.

Så når jeg finder den rette hvalp for mig, kommer den lille fyr hjem til alt hvad han kunne drømme om.
(Har i sinde at købe en han hvalp)

Hvis i kender nogen der avler blaze, silver eller panda må i meget gerne kontakte mig!

Håber at få en masse gode timer her inde med jer fantastiske ilder ejere  :kram:

Fuske

#1
du får svært ved at finde avlere med lige præcis de dyr ;) netop deres aftegninger giver problematikker med døvhed (75%) forstørrede organer med risiko for dtidlig død (kit gen eller wardenburg r søgeordene)

så kot sagt en ilder med de aftegninger har større sandsynlighed for "defekter" og dermed lavere gennemsnitslevetid end alm standart, albino og pastel :)

siger hende der fandt ud af det efter at have købt en silver som er døv

samtidig har jeg stærkt indtryk af at det blandt avlere ikke anses for pænt at avle på dyr med så skrøbeligt et starthelbred og derfor tager det fleste avlere afstand fa det.

personligt finder jeg det også en anelse useriøst at avle en ilder med "kort" levetid istedet for at avle en sund ilder med sunde gener men det er min egen private holdning ;)

og velkommen til! søgefunktionen er guld herinde der finder du en masse om silver panda og blaze og kit og wardenburg og sikkert også en masse ophedede debatter om avl af disse;)
Båt båt fra Janni og Quark og Frida

Dark Crystal

Hej og velkommen.

Jeg er ikke enig med Silveren. Det må jeg gøre klart. Det er rigtig vi har haft en del tilfælde før i tiden med døvhed og tidlig død med silver. Men jeg tror på det kan lade sig gøre at avle den farve, som de gør i udlandet. Men en ordenlig levetid, og uden genfejl.
Vi har mange silver der er ikke har døvhed og har levet et langt liv uden problemer.
Hvis vi samligner med hvor mange dyr der dør tidligt. Med standarten eks. så tror jeg helt sikkert vi kan finde lige så mange af dem.
Det handler efter min mening mere om gengetik og hvad man vælger at avle på, end om farven som sådan..

Eliza

Hej og velkommen til  :)
Jeg ville også passe meget på med at købe en ilder med de aftegn, da de netop forbindes med mange defekter og kort levealder..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

cibatuchsi

velkommen til herinde.
spændende om du finder lige den dreng der passer til dig :)

Katrine

Ildere: Loppen & Bamse

Amazing Ferret

#6
Citat fra: Eliza Dato 21. August 2010, kl. 23:30
Hej og velkommen til  :)
Jeg ville også passe meget på med at købe en ilder med de aftegn, da de netop forbindes med mange defekter og kort levealder..

Nu skal man passe på man ikke skærer alle silvere over een kam :P

Velkommen til Agger :)

Jeg avler silvere og sjovt nok så de 3 silverhvalpe jeg har fået i år er alle hørende. Vi er blevet bedre til at finde de gode silvere og prøve at avle de dårlige ting ud

Ferretmania


mette11

Velkommen til. :)

Jeg synes du skal læse godt og grundigt om de farver som du er interesseret i, så du ved med sikkerhed hvad risici der er forbundet med dem.  :ja:

Det lyder rigtig godt at du er gået i gang med at købe ind allerede...og ja man kan få de fedeste ting på nettet. Nu ved jeg ikke om du allerede har gjort det, men foder der bestilles hjem fra usa, skal anmeldes og godkendes inden det ankommer, ellers bliver det konfiskeret i tolden. Hvad er det for noget foder du vil give dem??
Men pas på, for man kan hurtigt købe sig fattig i ting til sine ildere!!! (jeg taler vist af erfaring  :-$)

Sølvsten


FerretParadise

Ann Hillerslev.

lille_jill


Soelberg`s SUN ferret


Eliza

Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 02:03
Citat fra: Eliza Dato 21. August 2010, kl. 23:30
Hej og velkommen til  :)
Jeg ville også passe meget på med at købe en ilder med de aftegn, da de netop forbindes med mange defekter og kort levealder..

Nu skal man passe på man ikke skærer alle silvere over een kam :P

Velkommen til Agger :)

Jeg avler silvere og sjovt nok så de 3 silverhvalpe jeg har fået i år er alle hørende. Vi er blevet bedre til at finde de gode silvere og prøve at avle de dårlige ting ud

Det kan godt være folk er begyndt at gå mere op i det, men som ny ved man jo ikke hvilke dyr det er. Ud over det så kan det godt være dine er hørende, men ved du om de har andre defekter..
Jeg skriver jo bare at jeg personligt ikke ville turde tage chancen om det dyr nu er så godt som avler siger når det drejer sig om de farver..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Anne

#14
Citat fra: Amazing Ferret Dato 22. August 2010, kl. 02:03
Citat fra: Eliza Dato 21. August 2010, kl. 23:30
Hej og velkommen til  :)
Jeg ville også passe meget på med at købe en ilder med de aftegn, da de netop forbindes med mange defekter og kort levealder..


Nu skal man passe på man ikke skærer alle silvere over een kam :P

Velkommen til Agger :)

Jeg avler silvere og sjovt nok så de 3 silverhvalpe jeg har fået i år er alle hørende. Vi er blevet bedre til at finde de gode silvere og prøve at avle de dårlige ting ud

Det er jo heller ikke silvere der er døve men ofte ildere med aftegn på hovedet (panda/harlekin/blaze), at de ildere så ofte er silvere er en anden sag.

Jeg har set mange hørende silvere og en del døve og de døve jeg har mødt har alle haft hvide markeringer på hovedet.

Agger: velkommen til. Der er mange der har hvalpe til salg endnu som også er gamle nok til ar flyttte hjemmefra, så der er nærmest frit valg på alle hylder, men der er ikke så mange der har ildere med de aftegn du ønsker, netop fordi det ofte hænger sammen med døvhed og derfor heller ikke er særligt velset at avle på.