Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Mig og Sindragosa

Startet af Sisser, 18. September 2010, kl. 20:54

Sisser


Så blev det vores tur..

Først lidt om mig:
Jeg hedder Sisser, er 18 år og er lige flyttet til Randers med min kæreste igennem 2 år. Jeg har en hankat, Sosori og har nu også en ilder, Sindragosa (Sindy blandt venner :p ) Ellers er der ikke meget at fortælle lige nu ;)

Lidt om Sindy:
Jeg har lige været ude og hente hende i dag. Hun er bare den smukkeste lille pastel pige. Hun er så dejlig..
Hun er fra d. 17 maj, så hun er stadig en bette snotunge ;)
Da hun kom hjem blev hun introduceret til hendes bur, og min hankat var også lige henne og hilse på.. Det havde jeg været meget nervøs for.. men det gik bare så godt.. De snuste til hinanden.. Og da min kæreste lige skulle fixe noget ved hendes bur, havde jeg hende lige ude og sad ved hende.. og 5 mins efter susede hun rundt og undersøgte lejligheden med katten lige efter sig.. De har det så godt sammen.. han vil gerne lege med hende, men tror ikk helt han ved hvor stor han er ;) Han dasker sådan til hende og så suser hun jo afsted hen af gulvet.. På nogen tidspunkter blev hun lige lidt irriteret og satte ham på plads..
Dog synes hun der er vanvittigt morsomt at nappe os i tæerne, hvilket mig og min kæreste absolut ikke syntes.. :s
Men alt i alt :) Rigtig godt :)

Og nu lidt billeder :D

Sindy på bakken - Hun hoppede som noget af det første i bakken - Sådan !


Sindy på sofaen (læg mærke til hvor godt hende og sofaen matcher i farver )


Sindy der lige er ved at undersøge Sosori's mad og Sosori der bare glor på.. Han er fuldstændig ligeglad..


Bette pigen der er på vej ind i Sosori's kattebakke


Sindy og Sosori


Sindy på Sosori's kradsetræ



Synes det blev til nogle gode billeder ;)
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Barky

Velkommen til....! Sindy ser skide sød ud, og ja, hvalpe napper lidt i leg og tæer er altid et yndet mål.. Du kan finde en masse tips herinde til at fravænne hende med at bide hvis du søger på ord som bidetræning eller hjælp den bider. (Eller bare kigger i adfærdsrummet)

Hvis hun spiser Sosori's mad så kan det være at du skal stille den et højt sted, så kun Sosori kan nå maden.. Med mindre at det er foder som egner sig til begge arter..

Nu har jeg f.eks 3 katte og 2 ildere, og de har 2 foderskåle stående. En med ilderfoder og en med kattemad. Men begge skåle har forskellige foderblandinger i.. F.eks har kattenes mad også killingefoder og ilderfoder i. Og ilderfoderet består også af killingefoder og ilderfoder.. (Der er mellem 5-8 forskellinge kvalitets fodre i hver blandning, men nogen af dem er i begge blandinger)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

mette11

Tillykke med hende...hun ser rigtig fin ud... :)

Soelberg`s SUN ferret


Sisser


Tusind tak :)

Barky : Ja, skal helst sikkert ind og kigge i adfærd... Hun bider os sgu.. I går løb hun rundt i lejligheden og jeg sad i sofaen, så hoppede hun op og susede rundt og op over mig og op over min kæreste og over til mig igen, og lige pludselig satte hun bare tænderne i min arm.. Lorten fik sgu hul....
Hun er helt sikkert tam, men hun fatter ikk helt, at hun ikk må bide.. Og tror slet ikk hun fatter hvad det betyder, at man tager hende i nakkeskindet, hun hænger der bare.. Gaber ikke eller noget som helst... Så skal lige ind og kigge, for tænker, at det self, bare kan være fordi det er første gang et nyt sted med nye mennesker og sådan, men hun skal heller ikke blive ved ;)

Jeg er jo vant til, at min store hankat bare bider mig som det passer ham når vi leger, men der er det jo noget andet.. Jeg kan sagtens finde på, at bide ham igen, men det vil jeg sgu alligevel ikk med hende... Men blev lidt utryg ved at hun bed.. Jeg ved godt, at hun ikke gjorde det i ondskab eller sådan noget.. At det enten var leg eller fordi hun var så thrilled over at undersøge et nyt sted, men når man ikk kender så meget til ilderere, bliver man lige lidt overrasket ;)

Ellers er hun bare super fin.. Hun er vild med den hjemmelavede hængekøje min kæreste har lavet til hende, så leverer den dyre køje tilbage vi ellers havde købt.. Så kan hun få godbidder for de penge..
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

Mustela

Velkommen til, og tillykke med hende :)

Hun ser rigtig fin ud  ;)

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Julie

Velkommen til og tillykke med med Sindy :)

Eliza

Tillykke med den lille  :) Stort set alle hvalpe bider i leg, de ved bare ikke altid hvor hårdt det er og det kan gøre pænt nas.. Hvis du endelig skal bruge nakketag, så støt under numsen så hun ikke bare hænger og dingler. Selv ville jeg ikke bruge det men synes du skal søge lidt på det da man kan gøre det på mange måder, men lige meget hvilken måde det er så tager det tid og tålmodighed..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

AnneME

tillykke  :P  :P

Hvor er hun flot. Vores napper os lide i leg, mest dexter.

Sølvsten

Tillykke med hende hun ser rigtig sød ud

Sisser


Mange tak.. Hun er også rigtig sød ;)
Og skal nok få hende til, at lade være med at bide. .;) Hun skal jo også lige vænne sig til det nye sted.. Dog blev jeg lidt sur da hun kravlede ind under min kat, vendte sig om og bed ham i maven.. Ved godt hun bare vil lege, men alligevel ;)
Og min kat miavede bare og løb... Jeg synes sgu bare han skulle give hende igen..
Og så har hun fået en forkærlighed for mine sko.. Skulle lige give hende rent vand og mad i morges, og så smuttede hun ud.. Og begyndte bare at angribe de sko jeg havde på... Hun havde leget med dem i går.. blev helt nervøs for, at hun skulle komme til, at bide fat i min ankel.. Og kunne ikk få kræet ind igen, for hun bed ud efter mig når jeg prøvede, at tage hende op.. Hun var jo pisse legesyg, og jeg havde jo ikke lige tid til det der :)

og så båtter hun sindsygt meget.. Især når man sådan kuer hende hen af gulvet.. Som kommer hun båttende tilbage og begynder, at nappe hvis ikk vi giver hende en mere tur ;)

Hun er sgu dejlig ;)
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

Eliza

Det lyder som en rigtig dejlig fræk hvalp i har fået  :) måske skal du vente med at give rent vand og mad til hun godt må komme ud..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Sisser


Hun havde drukket alt sin vand og havde næsten heller ikk noget mad tilbage, så det ville være synd hvis hun skulle vente til i eftermiddag... Hun æder sindsygt meget og drikker rigtig meget...
Hun har så også virkelig skidt meget siden vi fik hende.. Hun sked 3 gange på gulvet (Samme hjørne, tror jeg skal ha en bakke der) og gud ve' hvor mange gange i sin bakke.. Det var helt vildt...
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

AnneME

ja, go idé med den bakke :) man ved hurtigt hvor der skal være en bakke  :lol: