Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Halløjsa

Startet af MulleMille, 24. Februar 2011, kl. 22:31

Eliza

Citat fra: Charlotte Dato  2. Marts 2011, kl. 18:46
Jeg vil lige advare dig om at du nok vil blive overfaldet af visse personer herinde for at have købt en ilder i en dyrehandel. Jeg har selv gjort det så jeg forstår dig godt. Så herfra skal der lyde et stort tillykke med din nye pige. Jeg håber du får mange gode år sammen med hende.  :)
Og må vi ikke se et billede af hende?

Det var da en typisk Charlotte kommentar der kom der, så jeg må da også lige deltage  ;)
Men det er rigtigt at mange er imod at man køber sine dyr i en dyrehandel, men det er mest 1. fordi man støtter at stort set de fleste dyr går under dårlige forhold 2. fordi vi selv en gang købte dyr sådan et sted da vi ikke vidste bedre, men de døde for os i en alt for tidlig alder, pga sådan nogle dyr kun er avlet med det formål at en person kan tjene penge og der på ingen måder er tænkt på sundheden i dem, der desværre gør at mange af dem ofte dør tidligt af kræft.

MulleMille: det er ikke for at skræmme dig, men det er snadheden. En ilder fra en dyrehandel kan på alle måder være lige så sød som en fra en opdrætter. Jeg har selv haft en der desværre er død nu.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

MulleMille

Citat fra: Eliza Dato  2. Marts 2011, kl. 18:58
Citat fra: Charlotte Dato  2. Marts 2011, kl. 18:46
Jeg vil lige advare dig om at du nok vil blive overfaldet af visse personer herinde for at have købt en ilder i en dyrehandel. Jeg har selv gjort det så jeg forstår dig godt. Så herfra skal der lyde et stort tillykke med din nye pige. Jeg håber du får mange gode år sammen med hende.  :)
Og må vi ikke se et billede af hende?

Det var da en typisk Charlotte kommentar der kom der, så jeg må da også lige deltage  ;)
Men det er rigtigt at mange er imod at man køber sine dyr i en dyrehandel, men det er mest 1. fordi man støtter at stort set de fleste dyr går under dårlige forhold 2. fordi vi selv en gang købte dyr sådan et sted da vi ikke vidste bedre, men de døde for os i en alt for tidlig alder, pga sådan nogle dyr kun er avlet med det formål at en person kan tjene penge og der på ingen måder er tænkt på sundheden i dem, der desværre gør at mange af dem ofte dør tidligt af kræft.

MulleMille: det er ikke for at skræmme dig, men det er snadheden. En ilder fra en dyrehandel kan på alle måder være lige så sød som en fra en opdrætter. Jeg har selv haft en der desværre er død nu.

Nu skal jeg også lige prøve det her citer :)
Men ja, ved godt chancer er der. Og at det giver nogle flere ture til dyrlægen, men tror på hun er det hele værd :)
Og hellere være ærlig og tage de verbale skideballer der følger med og end at lyve :)

Charlotte

Eliza > Skriver jeg at det var godt at hun købte den der? Nej vel?
Og jeg har også købt en fra en dyrehandel. Hun blev 5½ år. Det eneste alvorlige hun fejlede var at hun smed pelsen på et tidspunkt. Den kom dog igen noget tid efter. Jeg synes at 5½ år er en fin alder.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

katja74

Tillykke med hende  ;) Måske jeg bare er blind, men hvad hedder hun?? *ss*

Du skal gøre det der er rigtigt for DIG... og det var at tage hende med hjem.... jeg har selv 2 fra dyrehandel, og har valgt at vende det døve ører til mht. folks meninger omkring dette... gør du det samme  :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

MulleMille


Katja74> Nemlig også følelsen af at hun er rigtig der er vigtigst :) Så vender det døve øre til :)

Har ikke fundet noget navn til hende endnu, så må lige have et billed ind af hende og så se om der kommer nogle forslag :)

Charlotte

Det er også sådan jeg tænker. Så ud til højre med hvad andre mener. Man kan alligevel ikke gøre alle tilfredse og da man selv er vigtigst...  ;)

Men hvis du vil have noget der minder om din tidligere drengs, så kan du jo kalde hende Norah?  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

FerretParadise

Hejsa og velkommen til.

Stort tillykke med din pige.  :)

Jeg vil ikke gå ind i, at det er forkert af dig, at du har købt hende fra en dyrehandel, da det er dit valg.
Men jeg synes du skulle købe en kammerat til hende, så hun ikke skal bo som alene-ilder. Ildere har godt af, at have en kammerat, og vi som mennesker kan ikke give dem det som en anden ilder kan.

Endnu engang velkommen herind.  :)
Ann Hillerslev.

MulleMille

Citat fra: FerretParadise Dato  2. Marts 2011, kl. 19:26
Hejsa og velkommen til.

Stort tillykke med din pige.  :)

Jeg vil ikke gå ind i, at det er forkert af dig, at du har købt hende fra en dyrehandel, da det er dit valg.
Men jeg synes du skulle købe en kammerat til hende, så hun ikke skal bo som alene-ilder. Ildere har godt af, at have en kammerat, og vi som mennesker kan ikke give dem det som en anden ilder kan.

Endnu engang velkommen herind.  :)

Vil jeg også når mig og hende er blevet bedste venner :) Måske gerne en fra opdrætter, kan være jeg er heldig til sommer er at jeg møder en skøn en mere som vil passe perfekt til mig og den lille pige :)
Og tak :)

MulleMille



Hun er ikke nem at få til at sidde stille, hun skal jo se det hel, og render og "båtter" :)



"Godt nok sagde du nej, meeen skulle lige se om der nu også boede kaniner herinde"
Hun er jo lidt kvikker end os, så hun kunne da lige liste derind :) Men ingen interesse i mine kaniner, hellere et tomt kanin hus jeg havde stående, det skulle undersøges...

MulleMille


MulleMille

Her kommer det der skulle have siddet først :)


Eliza

Jeg ville nok passe på at hun ikke kommer i nærheden af dem selvom hun ikke lige nu viser interresse.

Jeg vil så lige sige at jeg altså først bliver sur når folk begynder at avle på dyr fra dyrehandel, for hvorfor bruge sådan nogle dyr når man kan finde nogle der er langt sundere.. Grunden er jo at det er synd for kommende ejere at de risikere at miste dyr alt for tidligt.
Kan godt være nogle bliver 5½ år men selv mistede jeg mine som knap 8 måneder og 3 år, hvilket jeg synes er alt for tidligt.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

MulleMille


Ved godt det kan gå galt, Noah havde en meget usund interesse for mine kaniner :(
Men det ordnede vi dengang med en plade, men de små kaniner skal jo også have lidt aftensmad der sneg hun sig med ind :)
Normalt er der en plade for som ilder ikke kan komme over :) Men lære hurtig hvor opfindsomme de små kræ er :)
Hende her skal og fixes hvis man kan sige sådan om en pige :) Er bare lidt usikker på hvornår det er bedst :)

Charlotte

Hun er flot.  :)

En ilder er et rovdyr så det er absolut ikke usundt at han har været interesseret i dine byttedyr (hvilket kaniner jo er for ildere).   ;)

Hvis hun ikke er i løb, så kan hun sagens blive steriliseret nu. Det er bedre at gøre inden de går i løbetid for så er man fri for at skulle give en p-sprøjte eller implantat for at få hende ud af løb først.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Sølvsten

Stort tillykke med hende Hun ser sød ud