Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

CarinaNielsen is back :D

Startet af CarinaNielsen, 18. Juli 2011, kl. 19:42

CarinaNielsen

Hej i dejlilge ilder mennesker  <3 <3

Hvor har jeg dog savnet jer  :dans: ,
I fleste kender mig , men til jer der ikke gør så er jeg en dame på 21 år  Bor i Esbjerg. Jeg har tidligere været ejer af Rattatulie evergreen, Amazing ferrets montana, Amazing ferrets jerry, og Genie.. Men da alt brassede sammen i mit liv måtte jeg komme af med dem da det var bedst for dem.
Nu er jeg kommet på plads, fået mig en mand eg skal være sammen med hele livet.. :lol: Er blevet forlovet med ham, og han har fået sin hund. MEN,,, han sagde idag ''Skat, skal du ikke snart have en ilder igen nu når vi har råd)..  jo da .. WWWeee , dejlig jeg endelig kan komme tilbage til jer mennesker..
Jeg har pt ingen ildere, men jeg skal snart have fundet mig en og et dejligt stort bur.  :dans: Så passer jo fint når der er så mange opdrætter med hvalpe lige nu

KRAM <3<3<3
Basserne fra Herning. :)

FerretParadise

Du skal nok ikke regne med, at der er så mange opdrættere herinde der vil sælge til dig. Du beholder jo aldrig dine dyr ret længe. Og så kunne vi jo lige så godt fra start sælge til dem du ville sælge dyret til, det ville da være meget mere fair overfor dyret.

Så nej, jeg vil ikke byde dig velkommen, for dyrenes skyld.
Ann Hillerslev.

CarinaNielsen

#2
Citat fra: FerretParadise Dato 19. Juli 2011, kl. 09:29
Du skal nok ikke regne med, at der er så mange opdrættere herinde der vil sælge til dig. Du beholder jo aldrig dine dyr ret længe. Og så kunne vi jo lige så godt fra start sælge til dem du ville sælge dyret til, det ville da være meget mere fair overfor dyret.

Så nej, jeg vil ikke byde dig velkommen, for dyrenes skyld.

Tak tak mange tak.. det er dejligt med gode mennesker.. Kunne det tænkes der ikke har været styr på en dyt i mit liv. har ENDLIG funet ro og har fået en str lejlighed, har penge til den om måneden.. alt er blevet perfekt, giv mig dog en chance inden jeg skulle hakkes helt ned..
Basserne fra Herning. :)

Anne

Jeg kan godt dele Anns skepsis, men jeg håber selvfølgelig at du modbeviser den når/ hvis du får ildere.

Velkommen tilbage.

CarinaNielsen

Citat fra: Anne Dato 19. Juli 2011, kl. 09:52
Jeg kan godt dele Anns skepsis, men jeg håber selvfølgelig at du modbeviser den når/ hvis du får ildere.

Velkommen tilbage.

Det gør jeg da:) skal kun have en ilder.. :)
Basserne fra Herning. :)

Dark Crystal Ferret

Syndes jeg kunne forstå på Fantasy du allerede havde fundet en lille pige også?? Du ville købe køjer til hende ik?

CarinaNielsen

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 19. Juli 2011, kl. 10:06
Syndes jeg kunne forstå på Fantasy du allerede havde fundet en lille pige også?? Du ville købe køjer til hende ik?

Jeps en lille pige fra 2009, og har bestilt køjer :)
Basserne fra Herning. :)

Amazing Ferret

Velkommen til  Carina  :D Og jeg synes det er skønt du har fået styr på dit liv og at du har plads til en ny lille totte i dit liv :D

CarinaNielsen

Citat fra: Amazing Ferret Dato 19. Juli 2011, kl. 10:56
Velkommen til  Carina  :D Og jeg synes det er skønt du har fået styr på dit liv og at du har plads til en ny lille totte i dit liv :D

Mane tak erika. :)
Basserne fra Herning. :)

Sølvsten


Barky

Eh? Så du havde ikke en ilder igår aftes? Men du har her til formiddag...

Jeg må indrømme at jeg også er ret skeptisk. Efter at du forlod miljøet her sidst, fik du en hulans masse katte i løbet af, hvad?, 10 mdr?? Jeg kan se på fb at du stadig har 2 af dem tilbage. Og en ved jeg at Henriette har... Resten fortæller historien ikke meget om.
Derudover ved jeg ikke hvordan jeres hundehvalp har det med ildere. Den er jo ikke ret gammel endnu....

Og så mener jeg iøvrigt ikke at det er nogen skam at have rod i ens liv. Men at det uansvarligt at lade det gå ud over de dyr man anskaffer sig.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

AlisVolatPropiis

Hejsa og velkommen tilbage :)

Jeg deler også de andres skepsis, og må sige at du nok kommer til at arbejde noget hårdere for at få respekten tilbage -hårdt liv eller ej, vi har sgu alle vores problemer, og selvom der tages hensyn, så har ens gerninger konsekvenser -uanset forhistorie.  :)

Jeg har også på afstand undret mig over den flow af kæledyr der kommer ind og ud af dit liv, måden du anskaffer dig virkelig mange dyr på -af forskellige arter, og afskaffer dig dem igen. Det er godt nok en væsentlig mængde katte der er forsvundet ud i den blå luft.

MEN...alle fortjener en frisk start :) og du har en chance -så grib den.

Det undrer mig dog virkelig du tør sætte en 3 år gammel ilder sammen med en hundehvalp...jeg har selv ligget og drejet mig når jeg tænkte på hvordan jeg i fremtiden skulle introducere mine ildere til en hundehvalp -men jeg kender mine dyr godt...du aner intet om tævens temperament, og der går lang tid før man lærer at aflæse deres personlige små tegn, behov, og styrker og svagheder.
Det virker lidt overilet på mig, ugennemtænkt og en lille bitte smule egoistisk...som om der nu bare SKAL flere dyr -fordi du vil have en ilder, og han gerne vil have en hund.
Derudover så er det noget så forkert at basere ens økonomi på en partner -for uanset hvor stabilt forholdet er, så kan det gå i stykker. Og jeg vil under ingen omstændigheder basere mine dyrs livsophold, på om min kæreste er der til at bidrage eller ej.


Nu taler jeg bare ud af posen, og det kan godt synes lidt hårdt, det er det måske også....men det er ærligt og faktisk ikke fordømmende...mere ment som åben dialog :)

CarinaNielsen

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato 19. Juli 2011, kl. 12:18
Hejsa og velkommen tilbage :)

Jeg deler også de andres skepsis, og må sige at du nok kommer til at arbejde noget hårdere for at få respekten tilbage -hårdt liv eller ej, vi har sgu alle vores problemer, og selvom der tages hensyn, så har ens gerninger konsekvenser -uanset forhistorie.  :)

Jeg har også på afstand undret mig over den flow af kæledyr der kommer ind og ud af dit liv, måden du anskaffer dig virkelig mange dyr på -af forskellige arter, og afskaffer dig dem igen. Det er godt nok en væsentlig mængde katte der er forsvundet ud i den blå luft.

MEN...alle fortjener en frisk start :) og du har en chance -så grib den.

Det undrer mig dog virkelig du tør sætte en 3 år gammel ilder sammen med en hundehvalp...jeg har selv ligget og drejet mig når jeg tænkte på hvordan jeg i fremtiden skulle introducere mine ildere til en hundehvalp -men jeg kender mine dyr godt...du aner intet om tævens temperament, og der går lang tid før man lærer at aflæse deres personlige små tegn, behov, og styrker og svagheder.
Det virker lidt overilet på mig, ugennemtænkt og en lille bitte smule egoistisk...som om der nu bare SKAL flere dyr -fordi du vil have en ilder, og han gerne vil have en hund.
Derudover så er det noget så forkert at basere ens økonomi på en partner -for uanset hvor stabilt forholdet er, så kan det gå i stykker. Og jeg vil under ingen omstændigheder basere mine dyrs livsophold, på om min kæreste er der til at bidrage eller ej.


Nu taler jeg bare ud af posen, og det kan godt synes lidt hårdt, det er det måske også....men det er ærligt og faktisk ikke fordømmende...mere ment som åben dialog :)

Nu skal i høre hundn har gået med ildere fra han var lille bitte og den lille pige går ude med hund og kat til hverdag, alt er en vane sag. og dt med katte. Molly og mille har min kusine da hun har en stor gård hvor hun har mange katte og interassere sig for katte og går op i deres adfærd, de er nogle jeg besøger tit, og bella har henriette. ja og hvad så ?, jeg sætter jo ikke den lille pige ind i munden på hunden vel.. give det dog en chance..  VELKOMMEN TIlBAGE TIL ILDERVERDEN..

Basserne fra Herning. :)

Dark Crystal Ferret

#13
Carina: Jeg ønsker ikke at være helt vildt negativ. Jeg gider ikke spilde min tid på dårligt humør eller at ødelægge det hos andre.
Når det så er sagt, så tror jeg nok også folk reagere på du anskaffer dig en ilder SÅ hurtigt efter du skriver i tråden at du ingen ilder har endnu og kærsten lige har givet lov.
Jeg tror mange sidder tilbage med en masse tanker om det sidste gang du anskaffede dig dyr og i den fart du gjorde det.
Det virker impulsivt at man farre ud og køber ny ilder kun få timer efter man skriver man ingen har endnu. Og det er set utrolig mange gange hvor nye især har gjort det.
Men nu er du jo ikke ny, mange kender dig allerede herinde.

Jeg forstår godt du bliver nedslået over folk tager "dårligt" imod dig herinde. Men jeg tror det handler om de/vi mangler beviser på du har ændret dig.
Det er så nemt at skrive i en tråd man har det bedre og har fået styr på sit liv.. men svære at vise ir. Det har mange skulle erfare på den hårde måde ;) Og tror at hvis du havde vist lidt mere at du havde ændret nogle ting, at folk havde fået mere respekt for du skulle have en ny ilder.
For mange ink mig selv, virkede det også underligt den måde du anskaffede dig dyr på. Og de så måtte ud i nye hjem.
Hvad angår Montana og Jerry, syndes jeg dirakte det var en katastrofe!! De har ved gud haft for mange nye hjem i forvejen. Og det var altså synd de og Amazing skulle udsættes for det igen.
Men jeg syndes det lyder fint du har ændret på nogle ting. Og jeg håber bestemt det bedste for dig og din nye pige.
Men jeg forstår også folks skeptis over for det tilgengæl.

Ilder verden er hård ja, og især når man har lavet fejl. Men vi har altså også set rigtig mange skidte ting, og vi tænker jo især på dyrene herinde. De er vores hjerter nær, og derfor reagerer folk ofte mere aggressiv end man lige føler er nødvendigt selv.

Men jeg håber bestemt din kæreste ved nok om ilder til han også bliver glad for den. Og i får det til at fungerer med hunden.
Og så håber jeg bestemt også det bedste for både dig og dine dyr m.m.

Barky

Citat fra: CarinaNielsen Dato 19. Juli 2011, kl. 12:25
Nu skal i høre hundn har gået med ildere fra han var lille bitte og den lille pige går ude med hund og kat til hverdag, alt er en vane sag. og dt med katte. Molly og mille har min kusine da hun har en stor gård hvor hun har mange katte og interassere sig for katte og går op i deres adfærd, de er nogle jeg besøger tit, og bella har henriette. ja og hvad så ?, jeg sætter jo ikke den lille pige ind i munden på hunden vel.. give det dog en chance..  VELKOMMEN TIlBAGE TIL ILDERVERDEN..

Nå, så du har ikke engang de 2 andre katte mere? Hvad blev der af Chili frra Henritte du skulle have? Og den 4 uger gamle Mille der blev fundet og endte hos dig. Og hvad med de 2 oprindelige killingbrødre Oliver og Valde som du fik kun et par uger efter at du var gået af med dine ildere fordi at dig og kæresten dengang slog op...? Den ene af dem pissede vist i sofaen, så I skulle have en ny?

Hvis jeg var opdrætter stadig, ville jeg ikke sælge til dig med den udskiftning du har haft af dyr. Killinge-samler grænser det jo nærmest til.
Og som jeg skrev, så kan det nok så godt være at du har haft problemer og IH og ÅH, men åbenbart ikke mere end at det lykkedes dig at spørge til/planlægge at få/skaffe 8 killinger på 10 mdr. Hvoraf jeg så troede at du da i det mindste havde beholdt de 2 sidste, men nu viser det sig så at det har du ikke engang.

Hvor længe beholder I så hunden? Og åbenbart den nye ilder som du IKKE havde igår aftes hvis man læser dit præsentations indlæg her i tråden..

Carina.... Kan du ikke selv se at det er ret mærkeligt, at du har haft så mange forskellige dyr indefor blot 1 år....?
Bla bla bla.... Hilsen Julia