Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Helt ny i denne verden..

Startet af Saphiira, 27. Juli 2011, kl. 15:57

Saphiira

Hejsa Alle sammen!
Jeg hedder Tine... Jeg er 20 år og er pædagogstuderende. Jeg bor sammen med min kæreste.
Vi har i forvejen 5 katte og 1 hund herhjemme.
Jeg har altid ønsket mig en ilder siden jeg var lille. Vi har haft 2 før i min familie, da jeg var mindre, men ellers ikke.
Jeg regner med at få så meget viden om ildere som muligt, da det er vigtigt for mig, at jeg ved en del om selve dyret.
Jeg har ikke bestemt mig endnu om jeg vil have en, da jeg ved, at det ikke er sikkert at ilderen/erne kan med mindre andre dyr..
Derfor vil jeg bare sidde herinde og lurer lidt...og så må vi se, hvad det bliver til... :)

Katrine

Ildere: Loppen & Bamse

KariN

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Bawa

Hej Tine. Velkommen til :)
Måske ville det være en god idé at få besøg af en der har sin ilder med, så du kan se hvordan både kattene og hunden reagerer på den?
Jeg har haft kat sammen med mine ildere uden problemer. De har også leget med forskellige hunde - både store og små racer - uden problemer.

Saphiira

Citat fra: Bawa Dato 27. Juli 2011, kl. 16:22
Hej Tine. Velkommen til :)
Måske ville det være en god idé at få besøg af en der har sin ilder med, så du kan se hvordan både kattene og hunden reagerer på den?
Jeg har haft kat sammen med mine ildere uden problemer. De har også leget med forskellige hunde - både store og små racer - uden problemer.

lige pt. kender jeg ingen i nærheden, som har en ilder...
Tænker faktisk det er en super ide..må lige se, om jeg kan finde nogen, der er villig til det..
for det skal vel også være en ilder, som har temp. til det...

KittAnderson

i er velkomne heroppe i Hjørring :D
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Saphiira

Citat fra: KittAnderson Dato 27. Juli 2011, kl. 16:25
i er velkomne heroppe i Hjørring :D
Er det ved Aalborg? :) og tak for tilbuddet!

Bawa

Citat fra: Saphiira Dato 27. Juli 2011, kl. 16:24
lige pt. kender jeg ingen i nærheden, som har en ilder...
Tænker faktisk det er en super ide..må lige se, om jeg kan finde nogen, der er villig til det..
for det skal vel også være en ilder, som har temp. til det...
Hvor i Midtjylland er det i bor? :)

Barky

Også velkommen her... Du ved jo at mine går fint med kattene. Men kattene er også vokset op med ildere og ikke omvendt. Det hjælper meget på deres forhold til hinanden. :-)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Saphiira

Bor meget tæt på Herning...


Barky - Tror mine katte ville være ligeglade, ja og hunden er jo vant til andre mærkelige dyr...han er jo heller ikke så stor..det er mere omvendt, jeg er bange for det....

og hvis jeg skal have en ilder, vil jeg helst have 2, for de har hinanden..men nu må vi se..

Shamua


Vh. Marianne

Barky

Citat fra: Saphiira Dato 27. Juli 2011, kl. 16:48
Bor meget tæt på Herning...


Barky - Tror mine katte ville være ligeglade, ja og hunden er jo vant til andre mærkelige dyr...han er jo heller ikke så stor..det er mere omvendt, jeg er bange for det....

og hvis jeg skal have en ilder, vil jeg helst have 2, for de har hinanden..men nu må vi se..

Jaeh, da jeg boede hjemme med voksne katte og så fik små ildere, blev kattene ikke uddelt begejstrede... De lærte at ildere napper og holdt sig derefter på behøring afstand af de små pelspølser... Men det var ikke værre end at kattene blot flyttede sig hvis der kom en ilder.
Det gør mine drenge ikke rigtig derhjemme, med mindre at ilderen kommer løbende og ser farlig legesyg ud. Så ved kattene godt at de kan finde på at nappe, og nogengange leger de, andre gange flytter de sig bare. Teddy som var helt ung da jeg fik ham, har et bedre forhold til ilderne end Arthur som jo var 6 mdr da jeg fik ham...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Saphiira

Citat fra: Shamua Dato 27. Juli 2011, kl. 20:58
Velkommen til :)

måske har du ret...
Tror faktisk at hunden ville jage ilderen indtil den nappede...
men hvor er jeg dog bare ilderskruk lige pt.......

lille_thor

Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Dyrenørden

Du kan da tage med til ilderudstilling i Herning den 1 okt :) The dooking ferret show. Der er godt nok lidt tid til men der vil være masser af totter :)