Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Hvordan aktivere man en fritte på 2år?

Startet af sofiebihlet, 27. Juli 2011, kl. 21:31

sofiebihlet

Hej alle..
Jeg har fået fritten Sniffer :dans:
Han kan godt lide at gå lange ture, lege lidt med min kat, gå rundt i huset, kravle ind af huller osv.
Men hvad kan jeg gøre for at aktivere ham yderligere, udover at købe en mus :nej:
Mvh Sofie

mette11

Købe en ilder mere han kan lege med!  :P

Du kan også lege med en balje vand. Nogen ildere elsker vand - andre gør ikke. Mine elsker når vi leger med vand. Jeg sætter en balje på gulvet og lader bruseren stå og dryppe ned i vandet (for så er vandet meget sjovere!).
Man kan trække en trøje, viskestykke eller andet hen over gulvet. Løbe frem og tilbage og lege fangeleg. Lege ilder-bowling ("smide" ilderen hen langs gulvet forsigtigt så han/hun kurer afsted). Kaste med bolde. Tunneler er også tit et hit. Forskellige former for aktivitetslegetøj til kat og hund er også tit populære (sådan nogen hvor de skal gøre noget for at få en godbid). Lægge vasketøj sammen, sorterer beskidt vasketøj i farver. Det er hvad jeg lige kan komme på...men der er sikkert flere gode lege og ideer!


sofiebihlet

Ja, det ville jeg også vildt gerne  :X
Det lyder sjovt det med vandet, tak for ideérne  :D

Eliza

En aktivitetskasse hvor man putter, grødris, bolde, jord, blade osv i.. Når man skifter mellem tingene så bliver det lidt sjovere end hvis det er det samme hver gang. Put evt godbidder i så ilderen skal lede efter dem.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.