Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Here we go again.

Startet af Lyspunkt, 7. August 2011, kl. 17:33

Lyspunkt

Hello Ilder-verden.

Her har i endnu en bidt galning!

Mit navn er Lisa, jeg bor i Odense med Larsen og vores tosser. Det er omkring 4 år siden, vi fik vores første ilder - og det tog, på ret kort tid, overhånd! Så nu sidder vi med hele fire af slagsen. Alle fire er 'genbrugs-ildere' - som jeg så godt kan lide at kalde dem. Lady på 6, Hera på 5 og Aslan på 3 år, som vi har fra Faurholts-ildere. Derudover har vi også Gammelmanden (Coke) på 6 år, som vi overtog fra Evergreen Ildere. Er der mon nogen der nikker lidt genkendende til det jeg skriver?
Så er det forståeligt nok - jeg har nemlig, for nogle år siden, floreret på både ilderkliken og ilderforum. Eksisterer de mon mere?

Nu skulle der ske lidt igen - inden for min ilderverden. Derfor har jeg meldt mig ind her på Ferretopia - en side der kun var snak om, dengang jeg befandt mig i denne verden. Det er lidt sjovt at tænke på. Det virker som om at det er blevet en god side, med mulighed for sparring og et dagligt grin.

What else? ... bum bum ... det må komme, hvis jeg kommer i tanke om noget viden omkring mig selv, som i simpelthen ikke skal snydes for ;)

Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

KariN

Jamen hejsa og velkommen tilbage :D

Hvordan går det så med jeres basser??
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Velkommen til! Kender dig ikke da jeg nok er fra efter din tid, men er selv fra fyn :dans: så dejligt at se jeg ikke er den eneset fynske ildertosse!

Malene

Velkommen til :D Jeg kan godt huske dig fra kliken, som ikke findes mere. Men Ilderforum er der stadig :)
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Lyspunkt

Tak for det KariN - dig kan jeg faktisk godt huske ;)

Jo altså - egentligt ville jeg have det bedst med at skrive at det går FREMRAGENDE - og det gør det vel også. I hvert fald for tre af dem. Gammelmanden er blevet syg - og på onsdag, når vi skal ind til det årlige tjek med dem alle, vil det vise sig om fire bliver til tre. Vi har en stærk formodning om, at det er hvad der desværre kommer til at ske. Jeg er fuldstændig ødelagt ved tanken - men han skal jo altså ikke leve for vores skyld. Årsagen er højst sandsynligt binyrekræft. Det er gået UTROLIG stærkt ned af bakke med ham, inden for kort tid. Han har ingen pels tilbage og han render rundt med en vom der siger spar 5. Han har stadig sit dejlige sind, men han falder af på den. Ja... der var svaret vel egentligt nok. Lad mig sige det sådan at, vi herhjemme har forberedt os på at vi ikke får ham med hjem igen, hellere sige farvel nu, imens han har sit sind og sørge for at han ikke skal leve i et helvede - og skulle det vise sig at vores mistanke er helt hen i vejret. Så bliver vi bare glædeligt overrasket.

Det var nok ikke lige svaret du havde håbet på, da du spurgte om hvordan det går med dem. Men det er desværre sandheden. Måske er det også lidt derfor, at jeg har valgt at oprette mig herinde - på et sted hvor der er folk der kan sætte sig ind i situationen og den smerte den forsager.

Derudover har de det ellers godt alle sammen - Lady har fedthale - som hun ALTID har haft, så det er der ikke noget nyt i. Hera lever i sin egen lille drømmeverden og Aslan, ja han er bare Aslan. Barnet i flokken :)

Hvordan går det med dine egne basser, KariN?

A_M_T: Tak for det. Nej nej da, jeg kan nemt tilslutte mig gruppen for fynske ildertosser. Rent faktisk bliver jeg kaldt "fynboen med alle 'dillerne'!" af min bedste veninde og hele hendes familie (som alle er fra Sjælland)  >:|

Malene: Tak for det. Ja, jeg kunne vel egentligt bare have tjekket. Ha ha. Dovenskaben længe leve. Det glæder mig at du har fået siden så godt op at køre. Som sagt, så var der kun snak om den, dengang jeg kom i disse kredse.
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

Katrine

Ildere: Loppen & Bamse

PiaLyng


Lyspunkt

Tak skal i have :)

Katrine: Er du den Katrine, der var ude ved os og møde vores ildere, sammen med din mor, da vi boede i Korup?
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

Lyspunkt

Fandt ud af at gøre det større. Så her har i dem. Banden.
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

Lena og Peter


KariN

Lyspunkt Jamen det går fint :) Jeg har fået tilføjet en albino til flokken (godt nok er det 2 ½ år siden han flyttede ind) Så jeg er oppe på 3 skønne tosser på hhv. 3, 3 og 4 år :D

Jeg er ked af at høre at det går den vej med ham, har du hørt dyrlægen omkring suprerolin implantater? Det er jo med til at holde binyrekræft nede og der er et par ildere der har levet med binyrekræften i et godt stykke tid efter de har fået implantat, prøv at læs om det herinde hvis det er, der er ret meget god info omkring det :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Anne

Velkommen tilbage, jeg tror faktisk måske jeg stod ved siden af dig til Valhalla ilderen, kan det passe??

ilderforum findes endnu, kliken er lukket.

Eliza

Hej og velkommen til herinde  :)

Som KariN skriver er der nu komme implantat som man kan give til ildere med binyrekræft og nogle lever helt op til flere år efter. Det lyder dog som om det er ret så fremskredent, men måske forsøget værd. Mnage får pelsen tilbage og bliver symptomfri  :)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Shamua


Vh. Marianne