Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Heej allesammen :)

Startet af Louise Cecilie, 10. Oktober 2011, kl. 11:25

Louise Cecilie

Nope har ingen billede af ham..
Men han lugtede ikke som de hanner jeg har været i nærheden af, og det sagde dyrelægen også at han var ren Mink.
Ved ikke hvad foreskellen er, men min mand gad ikke mere efter jeg var blevet skambidt af den, så den kom ud til nogen der vidste en del om dem :)

Eliza

velkommen til :)

øv du ingen billeder har, for synes da det kunne være spændende at se om det virkelig var en mink.. jeg ville ikke stole på alle dyrlæger kunne se det ;)

Var han tisgul? måske det var en meget forvirret dreng i brunst.. man ved aldrig.. men mink er en anden art som du ikke kan få tam.. Men mink kræver også andre forhold end ildere, de skal have plads og mulighed for at kunne bade/svømme
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Dyrenørden

Velkommen til :)

Du sætter da ikke 2 ildere der ikke kender hinanden i samme bur vel? De skal have tid at vænne sig til hinanden og så er det bedst de har hver deres bur indtil de bliver rigtige venner og så kun er ude sammen under opsyn

Louise Cecilie

Jeg fik at vide at ham jeg købte den af at de sagtens kunne være sammen, og undskyld mig sene svar.. Vi måtte lige ud med Mille til en ven, Mille angreb Kiki, og ikke på den gode måde, jeg ved ikke noget med at sætte to ilder sammen, det er første gang at jeg skal prøve at sætte to sammen, troede det var som med katte,hunde og sådan, men nej nej :/

- Vi er blevet enig om kun og ha Kiki.

Dyrenørden

Citat fra: MorTilKiki Dato 10. Oktober 2011, kl. 22:03
Jeg fik at vide at ham jeg købte den af at de sagtens kunne være sammen, og undskyld mig sene svar.. Vi måtte lige ud med Mille til en ven, Mille angreb Kiki, og ikke på den gode måde, jeg ved ikke noget med at sætte to ilder sammen, det er første gang at jeg skal prøve at sætte to sammen, troede det var som med katte,hunde og sådan, men nej nej :/

- Vi er blevet enig om kun og ha Kiki.

Det plejer for det meste at gå men de skal have tid og bestemt ikke starte ud med at være lukket inde sammen. Jeg synes du skal købe et ekstra bur og så give dem en chance for ildere har det oftest bedre hvis de er flere sammen. Kan se du bor i Ødum, jeg selv bor i Randers. Jeg vil gerne hjælpe og komme og se dem sammen så jeg kan vurdere hvor slemt det står til. Jeg har kun haft ildere i 6 måneder ca. men har i den tid først 3 sammen ret nemt og nu putter de alle sammen og vil ikke undvære hinanden

Louise Cecilie

Vidste slet ikke at man skulle gøre det sådan..
Har ilder det virkelig bedst når de er sammen end når de er alene??
Åh vil helst ikke ha hende igen, tør simpelthen ikke at sætte nogle sammen med kiki lige nu.
Måske om nogle måneder, når jeg har et ekstra bur :-)

Sisser


Det gælder måske også om, at du lige finder dig til "rette" med bettepigen - Du har jo kun haft hende i lidt over en uge ;) Og måske får nogle gode råd fra nogle af de søde og dygtige ildermennesker herinde, før du sætter hende sammen med en anden :) Hvert fald hvis du ikke er sikker på det der med sammenføring :)

Du skal huske på, at hun jo ikke har gået med andre ildere siden hun blev taget fra sin mor :) Så at der lige pludselig står en ilder mere i hendes bur, kan også være en udfordring :) Selvom hun helt klart har et rigtig godt sind og ville nyde at få en legekammerat !

Men ja, de har det generelt bedst med, at gå sammen flere - hos mig gik hun sammen med Sosori (katten) Så helt alene var hun jo ikke ;)

Men håber, at du finder ud af det :) og hellere spørge end gang for meget end for lidt :)

- Sisser (Hvis nogen skulle være i tvivl kommer Kiki fra mig ) ;)
Mange båt båt fra
Sindragosa, Sisser & Karsten

Louise Cecilie

Tjaa, det ved jeh godt sisser.
Jeg ville bare give kiki en hun kan være sammen med os så hun ikke ville føle sig alene.
Og troede at det var rigtig at man kunne sådan, da jeg aldrig har sat nogle ilder sammen før..
Men ja jeg har det da skide skidt sådan som det blev gjort.. :'/

Men nu ved jeg hvordan det skal gøres :-) og ellers spørger jeg bare her inde :-)

Dyrenørden

Citat fra: MorTilKiki Dato 10. Oktober 2011, kl. 22:58
Tjaa, det ved jeh godt sisser.
Jeg ville bare give kiki en hun kan være sammen med os så hun ikke ville føle sig alene.
Og troede at det var rigtig at man kunne sådan, da jeg aldrig har sat nogle ilder sammen før..
Men ja jeg har det da skide skidt sådan som det blev gjort.. :'/

Men nu ved jeg hvordan det skal gøres :-) og ellers spørger jeg bare her inde :-)

Sket er sket :) Men synes da du skal få fat i et ekstra bur og så give det en chance så må du bare aktivere dem lidt hver for sig her i starten. Du må sige til hvis der er noget jeg kan hjælpe med :) Kommer forbi Ødum dagligt :)

Louise Cecilie

Det vil jeg da lige tænke lidt over eller om jeg ikke bare venter i et års tid også får en hvalp her inde fra :-)
Men tak fordi du gerne vil hjælpe mig, det er jeg virkelig glad for :-)