Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Helt ny i ilderverdenen!

Startet af Canyo, 22. Oktober 2011, kl. 23:41

KittAnderson

Hvad siger dine forældre til at få ilderen inden døre så? :)

Ja man lærer hurtigt herinde - Du spørger bare løs :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Canyo

Citat fra: KittAnderson Dato 23. Oktober 2011, kl. 20:10
Hvad siger dine forældre til at få ilderen inden døre så? :)

Ja man lærer hurtigt herinde - Du spørger bare løs :)

Altså mine forældre er temmelig skeptiske, da de synes at den ser utrolig ulækker ud..  :( Det kan jeg altså ikke
forstå på nogen måde! Men på den anden side, det ender altid med at de bliver lige så forelsket i dyret som jeg er når jeg først har det hjemme. :)


KittAnderson

Du skal jo bare være sikker på du gerne må.
Og have med i overvejelserne hvad du stiller op, hvis dine forældre ikke forelsker sig.
Det er jo ikke nok for ilderen at få lov at rende på dit værelse :)
At diskutere med idioter, er ligeså meningsløst som, at ville puste lyset ud i en el-pære.

Anne

Jeg vil så sige at jeg havde en ilder på mit værelse da jeg boede hjemme, og det er jo ikke værre end en lille kollegielejlighed. Jeg havde hende også med ude på badeværelset for lidt forandring hver dag, og så gik vi mange ture.

men det er meget vigtigt at ens forældre er indstillede på hvad det indebærer med ildere, for de kan altså godt lugtes, næsten uanset hvor godt man gør rent (især hvis ens forældre har lidt sarte næser). Det er ret dyrt at have ilder i dyrlægeregninger, og det er nok min største bekymring ift din alder. Jeg har lige smidt 9000 kr for en enkelt ilder hos dyrlægen for nogle uger siden, årsagen var helt almindelig alderdom og grundig optjekning. Man kommer nemt ud i mere akutte ting, hvor man pludselig skal bruge nogle 1000 kr.


mette11

CitatAltså mine forældre er temmelig skeptiske, da de synes at den ser utrolig ulækker ud..   Det kan jeg altså ikke
forstå på nogen måde! Men på den anden side, det ender altid med at de bliver lige så forelsket i dyret som jeg er når jeg først har det hjemme.
Mine forældre var også meget skeptiske dengang jeg sagde at jeg ville have en ilder...men der gik ikke længe før de indså hvor dejligt et dyr det faktisk var.  ;) Jeg synes du skal overtale dine forældre til at tage med ud og besøge nogen som har ildere, så kan de se dem lidt mere an jo...

Som de andre også siger er det vigtigt at dine forældre er med på ideen, da især dyrlægeregninger hurtigt kan blive en alvorlig sag.

Canyo

Tak for alle jeres svar.

Jeg kæmper videre med overtalelsen! (-:
Jeg vil jo nødig stå med et dyr der alligevel ikke må bo her.

Jeg kender bare ikke nogen med ildere desværre.

Dark Crystal Ferret

Jeg vil lige svare på dit sidste spørgsmål - i forhold til hvad ilderne koster om måneden.
vi har 10 totter lige nu, og vi bruger omkring 1500kr om måneden. Det er alle de praktiske ting vi skal bruge til dem. Altså foder tørkost og barf - vitamin tilskud (ved fodring af barf/kød)- og grus. 
Men nogle måneder ligger den over 2000 hvis vi skal deltage i en udstilling eller vi har brug for et dyrlæge tjek, eller hvis jeg falder for et eller andet vigtig til deres bure, eller noget legetøj.
Dertil kommer vi er medlem af et Falck abonnement hvor vi kan få fragtet os selv og dyrene til dyrlæge hvis det bliver nødvendigt (vi har ikke bil nemlig). Det kommer oven i, men kan ikke huske prisen lige nu - og er for doven til at finde den lige pt. Og så har vi en hvalpe/ilder konto til akut dyrlæge ting, hvis det skal gå hurtigt og til når vi har hvalpe.
Jeg vil sige at det er en pænt dyr hobby at have ilder. Men det er det værd <3

I forhold til når man bor hjemme, og forældre. Der giver jeg også de andre ret i forældrene skal være med i det. Ilderne er ikke et "normalt" kæledyr, og mange har en form for fordomme for dem. Der køre rigtig mange rygter rundt om ilderen. at de suger blod, at det er skadedyr og mange andre ting som overhovedet ikke har noget på sig.
Men dertil kommer at hvis man ikke er over 18 år, så er der en del opdrætter der ikke sælger uden ens forældres underskrift som værge.
Så derfor er det bedste, hvis man gerne vil have sine forældre til at vide hvad det er for en kæledyr man drømmer om. At overtale dem til at tage med ud til en ilder ejer og vise dem de små dyr. Der vil de nok også kunne få svar på deres teorier om ilderen, og se hvilket herligt kæledyr det er. Og selvom jeg tror jeg personligt ville have haft mega svært ved at overtale mine forældre til at tage med ned til nogen med ilder, da jeg begyndte at plage dem om en ilder. Så forstiller jeg mig da at mine forældre ville have givet sig hvis jeg havde lovede at tage opvasken i en måned eller ting som det til gengæld. Det tænkte jeg så bare ikke på dengang og der var heller ikke noget der hed internet dengang jeg så en ilder første gang. Så tja..  :lol:

Stubba

3. Jeg har en konto, hvor jeg smider 500kr ind hver måned. Hvis man bare tænker sig lidt om, og køber meget mad når det er billigt og grus når der er tilbud - så kan det faktisk godt hænge sammen. Så hvis vi fx skal på udstillinger m.m. er det hvis der er økonomi til det fra egen side (det sker ikke så tit, da su'en jo er minimal)
4. Jeg plejer at lokke mine forældre til at passe mine dyr, min far og min bror elsker drengene .. SÅ det kunne jo ikke være bedre :) ..

.. Hvor bor du henne af? :)
Og har du egentlig mødt ildere før? :) Eller har du kun læst om dem?
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

mette11

CitatTak for alle jeres svar.

Jeg kæmper videre med overtalelsen! (-:
Jeg vil jo nødig stå med et dyr der alligevel ikke må bo her.

Jeg kender bare ikke nogen med ildere desværre.
Bor du i nærheden af Taastrup?? I så fald må i godt komme herhjem og kigge...jeg bor i Taastrup Landsby og jeg har 3 ildere. Den ene er sød og venlig og er rigtig god at vise frem. Den anden er hvalp, men ret nem af en hvalp at være, men han napper i folk (ikke hårdt) og den sidste - tja...hun er lidt utilregnelig og kan finde på at bide, men overfor folk hun kender er hun det mest kærlige lille væsen...så jeg kan give et ret realistisk billede af hvordan ildere er!  ;)

Canyo

Tusinde tak for meget brugbare svar! (-:
Nu er det sådan at jeg rent faktisk har fået et delvist ja, jeg mangler kun den sidste del og det er faktisk at besøge. Jeg
begynder snarest at oprette en konto, hvor jeg smider halvdelen af min løn ind på, så jeg kan spare sammen til en ilder ven. (:

Citat fra: Stubba Dato 24. Oktober 2011, kl. 10:36
3. Jeg har en konto, hvor jeg smider 500kr ind hver måned. Hvis man bare tænker sig lidt om, og køber meget mad når det er billigt og grus når der er tilbud - så kan det faktisk godt hænge sammen. Så hvis vi fx skal på udstillinger m.m. er det hvis der er økonomi til det fra egen side (det sker ikke så tit, da su'en jo er minimal)
4. Jeg plejer at lokke mine forældre til at passe mine dyr, min far og min bror elsker drengene .. SÅ det kunne jo ikke være bedre :) ..

.. Hvor bor du henne af? :)
Og har du egentlig mødt ildere før? :) Eller har du kun læst om dem?

Jeg bor lidt ude for Roskilde, og har kun mødt Ildere i dyrehandlere, aldrig privat. Men derngang jeg så en ilder for første gang her for omkring 5-6 år siden, har jeg bare været solgt lige siden. (-:

Citat fra: mette11 Dato 24. Oktober 2011, kl. 16:04
CitatTak for alle jeres svar.

Jeg kæmper videre med overtalelsen! (-:
Jeg vil jo nødig stå med et dyr der alligevel ikke må bo her.

Bor du i nærheden af Taastrup?? I så fald må i godt komme herhjem og kigge...jeg bor i Taastrup Landsby og jeg har 3 ildere. Den ene er sød og venlig og er rigtig god at vise frem. Den anden er hvalp, men ret nem af en hvalp at være, men han napper i folk (ikke hårdt) og den sidste - tja...hun er lidt utilregnelig og kan finde på at bide, men overfor folk hun kender er hun det mest kærlige lille væsen...så jeg kan give et ret realistisk billede af hvordan ildere er!  ;)

Ej, det kunne være så hamrende fedt! (: Og så er det jo tæt på hvor jeg bor! :D Det ville være rigtig skønt at se hvordan de er der hjemme, sådan
helt privat! Lugten vil jeg også gerne møde! :) Det er faktisk mine forældres største udfordring!  ;) Kan vi ikke finde ud af en dag? Så kunne jeg tage mine forældre med, så de kan give mig et klokke klart svar på om jeg må eller ej!  ;) Tusinde tak for det tilbud! :dans:

mette11

Det var da så lidt. Jeg går hjemme (er på barsel), men det vil være lettest for mig hvis i kan komme på et tidspunkt hvor min kæreste også er hjemme, da jeg holder mit barn og mine ildere adskilt og dermed ikke kan være to steder på en gang jo! Du kan bare sende mig en pb om hvornår det vil passe jer bedst (det skal dog være eftermiddag eller weekend, så jeg ikke er alene her).

Dark Crystal Ferret

Vi vil meget gerne tage dig og din familie på besøg her så i kan møde vores totter og du kan se hvordan de er på hjemmebane, samt dine forældre måske kunne lære lidt om hvor dejlige dyr ilderne er også :)
Vi bor i Kalundborg, det er omkring en 1 time fra Roskilde. Og i er meget velkommen hvis det er. Du kan bare skrive en pm, så kan vi finde ud af noget :)

Canyo

Mange tak for jeres tilbud begge to, det er virkelig sødt af jer!  :)

Citat fra: mette11 Dato 24. Oktober 2011, kl. 20:32
Det var da så lidt. Jeg går hjemme (er på barsel), men det vil være lettest for mig hvis i kan komme på et tidspunkt hvor min kæreste også er hjemme, da jeg holder mit barn og mine ildere adskilt og dermed ikke kan være to steder på en gang jo! Du kan bare sende mig en pb om hvornår det vil passe jer bedst (det skal dog være eftermiddag eller weekend, så jeg ikke er alene her).

Vi kan desværre ikke nå det i denne uge, men hvad siger du til en dag i næste weekende? (:

Canyo

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 24. Oktober 2011, kl. 20:32
Vi vil meget gerne tage dig og din familie på besøg her så i kan møde vores totter og du kan se hvordan de er på hjemmebane, samt dine forældre måske kunne lære lidt om hvor dejlige dyr ilderne er også :)
Vi bor i Kalundborg, det er omkring en 1 time fra Roskilde. Og i er meget velkommen hvis det er. Du kan bare skrive en pm, så kan vi finde ud af noget :)

Mange tak for tilbuddet, men jeg tror næppe at mine forældre vil køre en time for at se på ildere, desværre, ville ellers gerne se dine små totter! (:

mette11