Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Cecilia & Gänget har hittat hit!

Startet af Ceciliaolucifer, 8. Oktober 2008, kl. 22:25

Ceciliaolucifer

Hallå, Hallå!
Cecilia heter jag och är en 24åring från Sverige.
Mitt liv är berikat av mina älskade illrar som förtillfället är 5 till antalet. Det räcker och blir över eftersom jag behöver tid för mina studier och mina andra djur. I familjen har vi häst, hund & en del Bengaler men det finns kärlek till dem alla  :love:

Lucifer är det finaste jag har här i världen och han har funnits i mitt hjärta sedan jag såg honom för första gången när han var 5 veckor gammal. Han är en stilig herre som är född 2003 och varje gång jag hör hans tassar på golvet så slår mitt hjärta en frivolt. Sommaren 2007 innan Lucifer fyllde 4 år gammal så fick han diagnosen Lymfom. Vi har kämpat sedan dess och Lus mår väldigt bra med hjälp av sina mediciner. Tillsammans klarar vi allt!  <3

Hugo är min lilla charmör och han har den härligaste uppsynen som någonsin skådats. Han är liten till växten och ganska späd. Världens sötaste tomte & vilken blick! Hugo är en riktigt klätterapa och han envisas alltid med att klättra upp i badrumsmöbeln och välta ner alla schampooflaskor efter varje promenad. Älsklings Hugo är född 2005!  <3

Tigern klev rätt in i mitt hjärta från första stund jag såg honom. Han var en oönskad 4årig herre som fått flytta alldeles för mycket. Han var helt perfekt, min lilla gubbe. Han kom till mig 2005 och vi fick några fina år tillsammans. Hösten 2007 fick han diagnosen Insulinom och sjukdomsförloppet gick allt för fort. Han somnade in i januari 2008. Alltid älskad, aldrig glömd  <3

Bernard är nog den sötaste iller jag någonsin har sett. Han är liten men kompakt och vilket krut det finns i honom.  Han är envis som synden och han talar tydligt om vad han vill och tycker. Det finns ingen som blir så bra på bild som Bernz, ingen!
Bernard är född 2005 och innan han satte sig fast i mitt hjärta satt han fast i tummen  <3

Theodore Snutt har många namn här hemma. Han är lite av husses iller och det märks tydligt. Theo älskar vatten i alla dess former. Isbitar är roliga att leka med, det är roligt att gräva ur vattenfontänen, han älskar badbaljan och ja, allt med vatten gör honom lycklig. Theodore är född 2008 och man kan säga att han dammar golvet här hemma  <3

Blight är helbror med Theodore och dem är lika på många sätt men Blight är mkt lugnare. Han älskar att bara vara och se gärna på vad som händer. Han älskar sina sovpuffar och är en väldigt lugn och harmonisk kille. Helt oförarglig på alla vis! När han väl blir leksugen så är han som en ångvält!  <3

Vad gör en lyckligare än lite skit i hörnen?  :D

tzari

Lækkert med noget svensk input  :) Håber du kommer til at føle dig hjemme.

MEN hvor er billederne  :o :o :(
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Malene

Velkommen til!
Psst.. Jeg vil også se billeder! :dans:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Ceciliaolucifer

Tack tack!!  :ja: Ikväll blir det bilder!!  :lol:

Julie