Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

ArtisticReality præsentere...

Startet af ArtisticReality, 2. Februar 2013, kl. 02:30

ArtisticReality

.... Mig selv!

Det burde vel også være lidt af en udfordring i sig selv. Jeg ved aldrig hvad man skal skrive sådan nogle steder her.
Vi kan vel starte med det mest basale:

Mit navn er Anne-Dorthe S. Hansen. Jeg er 21 år og kommer fra Nordjylland, Aalborg. Jeg bor i en stor to-værelses med min kæreste på 23.
Jeg er ved at tage en HF som hjemmestuderende, og vil meget gerne ende min uddannelse på The Animation Workshop i Viborg, selvom det ikke er noget let mål. Derved nævnt er min lidenskab og uendelige kærlighed tildelt tegning og kunst, jeg kan dog ingenlunde hævde at jeg er ekspert på nogen af områderne, man lære jo igennem hele livet. Blandt andet er det derfor jeg har valgt at være hjemmestuderende, for at kunne blande det jeg anser som arbejde med noget jeg virkeligt elsker, plus det giver en mulighed for selv at tilrettelægge sine arbejdstider, hvilket jeg er en stor tilhænger af.

Nå, det var vist lidt af et sidespor kan jeg fornemme..
Hvorfor blev jeg medlem når jeg ikke har en ilder? Jo, svaret er enkelt, jeg planlægger at anskaffe mig en og har stået på venteliste hos en opdrætter siden september, må det vel blive, deromkring. Jeg er her for at lære, ikke mindst fordi at jeg har læst alt hvad jeg kan omkring ilderen, følger Ferret-World på facebook og youtube, har besøgt min opdrætter og set dyrene, for også at finde ud af om de tiltaler mig og om jeg følte vilkårene jeg fik min hvalp fra var gode nok. Og jeg må sige at jeg er kuldret! Folk laver virkelig ikke sjov når de skriver: En gang ilder, altid ilder! - og jeg er imponeret over den disciplin en opdrætter har og den forkærlighed til deres dyr der ligger der.

Hvorfor en ilder?
Fordi at en kat syntes uforsvarlig at holde i en lejlighed (og fordi min udlejer er en ælling der ikke kan lide katte eller hunde), og fordi at jeg gerne ville have et dyr som jeg kunne dedikere mig selv til men som ikke var for stort og som ikke stillede de samme krav som en hund. Det tog mig flere måneders overvejelser før jeg valgte at kontakte forskellige opdrætterer, de fleste svarede mig desværre ikke, men nu glæder jeg mig som et lille barn til at få min hvalp hjem og tage udfordringen op.

Så ja, det er mit grundlag og min ambition for at slutte mig til jeres samfund, for at "nasse" på jeres viden :P så jeg forhåbentlig kan opsnappe lidt mere info omkring den guldklump som jeg håber er hos mig enten i forårs-eller i sommer månederne. Og så jeg kan forberede mig. Min største frygt er at anskaffe mig et dyr som jeg ikke kan tage mig af, så derfor er det vigtigt for mig at lære så meget jeg kan, hvilket jeg håber folk herinde vil være villige til at hjælpe mig med :)

Phew! Det var så lidt om mig, hehe.

Anne ~ Out.  8)
xxx
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

Møghætte

Med venlig hilsen fra Tia, Hel, Arrow og mig :)

Shamua

Sikke en præsentation! :) velkommen herind!

Vh. Marianne

Julie


KariN

#4
Velkommen til :) sikke en fin præsentation :)

Husk at få på skrift fra din udlejer at du gerne må have ilder, de har jo en speciel lugt og det ville være ærgerligt hvis udlejer fortryder efter du har fået ilderen hjem.
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Ferretale


ArtisticReality

Tusind tak for den varme velkomst! :)

KariN ~ Jeg skal nok forsøge at få fat en skriftlig aftale, men min udlejer er den slags der ikke er særlig interesseret i sine lejere og som er meget svær at få fat på (eller at få til noget som helst i det heletaget). Vi flyttede ind i oktober hvor vi sagde dav til ham, så ordnede han en vandskade her i slutningen af Januar og ellers er der ingen der rigtig høre eller ser noget til ham. Hvilket også er rart nok tror jeg, hellere det en én der render en på dørene med detektiv grej.
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

Dyrenørden

Citat fra: ArtisticReality Dato  2. Februar 2013, kl. 15:13
Tusind tak for den varme velkomst! :)

KariN ~ Jeg skal nok forsøge at få fat en skriftlig aftale, men min udlejer er den slags der ikke er særlig interesseret i sine lejere og som er meget svær at få fat på (eller at få til noget som helst i det heletaget). Vi flyttede ind i oktober hvor vi sagde dav til ham, så ordnede han en vandskade her i slutningen af Januar og ellers er der ingen der rigtig høre eller ser noget til ham. Hvilket også er rart nok tror jeg, hellere det en én der render en på dørene med detektiv grej.

Er der husdyr tilladt i kontrakten for hvis der er så har jeres på det rene. Hvis ikke og du får en ilder så kan du blive smidt ud

Anne

Hejsa og velkommen til.

Dejligt med en anden aalborggenser :)

Som de andre siger så synes jeg du skal tage fat i udlejer med henblik på at få en tilladelse til at holde dyr. Vi har specifikt i vores lejekontrakt tilladelse til at holde ildere, såfremt de ikke ødelægger lejligheden eller generer underboerne.

ArtisticReality

Dyrenørden ~ Jeg er faktisk ikke sikker, det er min far der har lejekontrakten for det er hans ven der er udlejeren, skal have gået den igennem med ham når han kommer hjem fra Los Angeles. Jeg har dog snakket med min udlejer og han har sagt at han ikke vil have katte og hunde, men andet rør ham ikke. Så længe at det er et dyr der er i et bur - hvilken man jo på sin vis godt kan sige at ilderen er, selvom den selvfølgelig skal ud og rende rundt, men det gør man jo også med en kanin, rotte, fugle og så videre. Jeg planlægger også at gå ture med den dagligt hvis den kan lide det.
Så, detaljerne skal på plads og jeg skal nok se til at få det på skrift at jeg gerne må have den. :)
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

ArtisticReality

Anne ~ Ej hvor fedt! 8) Hvorhenne af bor du, hvis man må snage :P

Mhm, det er lige netop sådan en deal jeg gerne vil have med min. Og som jeg håber han er åben overfor, men mon ikke han er det. Han er en flink fyr.
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

Anne

#11
Jeg bor i frydendal tæt på Fandanko :)

Dyrenørden

Citat fra: ArtisticReality Dato  2. Februar 2013, kl. 15:38
Dyrenørden ~ Jeg er faktisk ikke sikker, det er min far der har lejekontrakten for det er hans ven der er udlejeren, skal have gået den igennem med ham når han kommer hjem fra Los Angeles. Jeg har dog snakket med min udlejer og han har sagt at han ikke vil have katte og hunde, men andet rør ham ikke. Så længe at det er et dyr der er i et bur - hvilken man jo på sin vis godt kan sige at ilderen er, selvom den selvfølgelig skal ud og rende rundt, men det gør man jo også med en kanin, rotte, fugle og så videre. Jeg planlægger også at gå ture med den dagligt hvis den kan lide det.
Så, detaljerne skal på plads og jeg skal nok se til at få det på skrift at jeg gerne må have den. :)

Okay, det er bare så vigtigt at have på skrift jeg har haft problemer med en udlejer der ligepludseligt ikke kunne lide ildere og ville smide os ud. Heldigvis havde vi på skrift at vi måtte så han kunne intet gøre

ArtisticReality

Anne ~ Ååhh! Jamen det tror jeg godt jeg ved hvor ligger. Mine forældre bor derude af!  :fnis: 

Dyrenørden ~ Han lyder da som en douchbag så :/ Man kan da ikke først sige A og så sige B, det virker utroligt hyklerisk. Men jeg lover at jeg skal gøre alt i min magt for at få det på skrift!
Adopt the pace of nature, her secret is patience ~ Ralph Waldo Emerson.

AlisVolatPropiis

Hejsa og velkommen til :D

Som de andre siger er det vigtigt at have på skrift....udlejere har det med at ændre mening når det kommer til ildere desværre. Du bør også tænke på at ildere har det bedst sammen med en artsfælle så en enkelt ilder er ja...en for lidt :P

Det lyder nu spændende med din interesse for kunst og tegning -det er ting der selv interesserer mig meget -så den side må du ENDELIG tale mere om -og vis gerne dit arbejde herinde :D -Vi er et allround forum med fokus på ilderne, men vi deler også andre aspekter af vores liv herinde :) glæder, sorger og en slat intriger  :-$

Jeg håber du falder godt til herinde -og ikke lader dig skræmme hvis bølgerne kommer til at gå lidt højt...du lader jo til at være en ganske fornuftig type :P

Igen...velkommen :)