Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Hjælp!!!

Startet af CecilieLundberg, 20. Maj 2013, kl. 22:54

CecilieLundberg

Hej alle!
Jeg er ny med ferrets og vil gerne selv ha en!
Kan i gi mig nogle gode råd?
Og evt skrive lidt om hvad jeg skal gøre med fodder og bur osv!
Har brug for viden om alt!!!

Håber at høre fra jer!

Knus Cecilie

AlisVolatPropiis

Overvejelser inden ilder...

http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=6963

Foder..
http://www.ilderforum.dk/forum/viewtopic.php?f=38&t=6527

.bemærk dog der er kommet nye mærker...jeg vil anbefale en blanding af flere af følgende; ziwipeak, orijen, ferretastic, natural cat, applaws....


Pasningsvejledning fra dansk ilderforening:

http://ilder.dk/?page_id=408

og velkommen til....det hedder ildere på dansk :)

Barky

Viden kommer til den som søger den......

Velkommen til. Herinde på forummet står alt hvad du behøver at vide. Sæt dig godt til rette, for der er rigeligt læsestof, og endda en søgefunktion. :)
Bla bla bla.... Hilsen Julia

PiaLyng

Velkommen herind :)

Du skal være velkommen til at komme her forbi og hilse på.
Jeg har 8 stks ilder, hvor 7 af dem ville elske at få opmærksomhed, og vise hvad en ilder er :)

CecilieLundberg

PiaLyng det vil jeg da meget gerne! Er nødt til st vide alt omkring dem så jeg kan få en der passer 110% til mig!! Og så jeg kan give den kun det bedste!

CecilieLundberg

Kan jeg bygge buret selv? Og hvad skal jeg bruge til det? 2000-3000 kr er ikke lige hvad jeg går og har til et bur:)

PiaLyng

Citat fra: CecilieLundberg Dato 21. Maj 2013, kl. 00:24
PiaLyng det vil jeg da meget gerne! Er nødt til st vide alt omkring dem så jeg kan få en der passer 110% til mig!! Og så jeg kan give den kun det bedste!

Jeg vil synes det nemmeste er at møde ildere, og ejere.
For så kan du både se forskellige farver, og møde forskellige personligheder ved dyrene..
Og igen så kan du spørge om alt :).. hehe.

Men du skal være velkommen her, jeg bor i 7140 Hyrup v. Juelsminde, ca 20-30km fra Horsens :)!
Bare lige skriv pb, så kan vi altid aftale noget :)

Og man kan sagtens bygge et bur selv, men du kan købe nogen rigtig fine bure, til under 1000kr, på Zooplus.de :)

CecilieLundberg

Jeg bor i hornsyld:)

AlisVolatPropiis

Citat fra: CecilieLundberg Dato 21. Maj 2013, kl. 00:24
PiaLyng det vil jeg da meget gerne! Er nødt til st vide alt omkring dem så jeg kan få en der passer 110% til mig!! Og så jeg kan give den kun det bedste!

Hahaha....det der er en utropi.....man indretter sig efter den ilder man får...ikke omvendt. De gør ALDRIG hvad man ønsker af dem -det er deres charme :) (hvilket du skal huske dig selv på når du for 517 gang den dag samler en lort op fra dit gulv, mens den i heldige tilfælde napper..uheldige bider dig -og griner!!) -sådan er de bare :P Selvfølgelig kan de også være søde og kælne, men gør dig selv den tjeneste at forbered dig på det værste...for så bliver du positivt overrasket :)

Det er ikke min erfaring at det er billigere at bygge buret selv, men du kan godt prøve :) Jeg faldt over dette i går...og jeg har INGEN erfaring med det...men jeg synes det ser ud til at være værd at undersøge nærmere...

http://www.zooplus.de/shop/nager_kleintiere/kaefige_freigehege/meerschweinchen/kaninchenkaefig_mehrstoeckig/344479  -det koster ca 1100kr med fragt... men som sagt har jeg ikke prøvet det, og ved ikke om de små varyler kan slippe ud af det...de kan jo lidt mere end kaniner...

Shamua

Hej Cecilie, så kom du herind, velkommen :P

Marianne her! :)

Vil helt klart anbefale dig at smutte hen forbi PiaLyng en tur :)

Vh. Marianne

CecilieLundberg

Tror jeg også jeg gør! Skal prøve og omgås dem :o

CMS

Velkommen til :)

Jeg tror, det er en god investering at bruge tid på at lure rundt på alle de forskellige emner samt evt. søde specifikke emner/tråde! Hvis der er noget, du ikke føler, du får svar på, er du altid velkommen til at lave en tråd med spørgsmål, men det meste grund-info ligger her allerede..
Mange hilsner Christina

Eliza

velkommen til :) læs læs og læs herinde ;)
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.