Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

hjææælp!!!

Startet af xCelina, 8. November 2009, kl. 12:31

xCelina

Baby trækker vejret mærkeligt nogle gange, ligesom om hun ikke rigtig kan få ordenligt luft?
nogen der har prøvet det eller ved hvad jeg skal gøre?
hun har ikke problemer med at løbe rundt og lege med Lilli..
Vi opdagede det da vi stod op og hun lå i hængekøjen og sov og nu bliver hun ved.. :(

Hjææælp mig!!  :'(

Soelberg`s SUN ferret


hmm lungebetændelse måske

eller der sidder måske et fremmedlegeme fast i luftrøret

Black Diamond

Kan du måske forklare lidt om hvordan det lød?? Var det sådan nogle ureglmessige vejrtrækings, eller kom  der en lyd ud?? For nogle ildere der sover meget tungt trækker nogle gange vejret meget underligt.. Men på den anden side så hvis der kom en underlig lyd ud så kunne der måske godt være noget galt..
Jeg har haft flere dyr der har haft problemer med vjertræking i gennem tiden. Så jeg ved hvor ubehageligt det er. Men inden man flipper helt ud, så er det en god idé også at kigge på deres adfærd. Hvis hun løber rundt og er glad og leger, så tror jeg måske ikke det virker som om hun føler sig utilpas over det. Prøv at ligge mærke hvor længe hun holder sig igang af gangen. Hvis hun går hurtig kold i leg, og der med mener jeg hurtiger end hun plejer, eller ligger sig fladt på gulvet og ligger stille i nogle minutter, og det sker flere gange. Så skulle i måske lige få en dyrlæge til at kigge på hende i morgen :)

xCelina

det lød lidt som en mild måde at nyse på, så var det så bare den måde hun trak vejret på..
det med hu går død og ligger sig fladt, det har hun altid gjort, så på den måde kan vi ikke se det.. :/
men blev rigtig bange.. det lød en smule som om hun ikke kunne få luften helt ned..

Black Diamond

Citat fra: xCelina Dato  8. November 2009, kl. 12:48
det lød lidt som en mild måde at nyse på, så var det så bare den måde hun trak vejret på..
det med hu går død og ligger sig fladt, det har hun altid gjort, så på den måde kan vi ikke se det.. :/
men blev rigtig bange.. det lød en smule som om hun ikke kunne få luften helt ned..

Hvor lang tid stod det på?...
Jeg ved godt man får et chok af den anden verden når de gør det. Min william lyder noget gange som om han har noget i klemme i luft røret når han leget, det står på i nogle få timer når han leger rigtig meget. Og jeg var også helt oppe og vende første gang jeg hørte det, og åbnede munden på ham hele tiden for at se om der sad noget i halsen, det fortager sig heldigvis i løbet af dagen og det er kun (7,9,13) sket 2 gange siden jeg fik ham..
Det er seriøst bare noget af det værdste når de lyder som om det er noget helt galt.. Men mange gange går det over i løbet af dagen. Så mit bedste råd er at holde øje med hende resten af dagen og se hvor mange gange det gentager sig. Og hvis det bliver ved hele dagen,så ville jeg nok kontakte en dyrlæge i morgen.

xCelina

lige nu sover hun og der er ikke noget..
men mange tak.. holder lige øje med hende.. :)