Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Baby er kommet i løb?

Startet af xCelina, 21. Februar 2010, kl. 13:40

xCelina

Ja, overskriften siger sig selv.. Hun er meget hævet, men drypper de på samme måde som en hund?
Jeg skal til dyrlægen på mandag, men ville lige forhøre mig her, hvad gør jeg hvis hun er kommet i løb? Kan hun stadig nå at blive sterilliseret?

Peewit

Det er vist noget med at nogle dyrlæger godt vil gøre det, men det er vist ikke så let et ingreb når hun er i løb.
Er dog ikke helt sikker, synes bare jeg har hørt noget om det.
Wit beyond measure is man's greatest treasure. - Hvil i Fred Molly og Dora <3

lille_jill

Hun skal nok have en p-sprøjte og så kan hun blive sterriliseret når hævelsen er faldet.

xCelina

Hvad koster sådan en sprøjte og hvor lang tid går der før hævelsen er faldet igen så?

Amazing Ferret

Den koster omkring 300 kr og der går ca 14 dage til de er helt ude af løb

xCelina

Okay.. Men tror i dyrlægen siger det er løsningen så?

Amazing Ferret

Jeg ved ikke hvad dyrlægen vil sige, men hvis jeg var dig ville jeg sige at det var løsningen  ;)
Der er meget stor risiko ved at sterilisere en tæve i løb - hun kan forbløde, mener jeg det er, så det bedste er helt bestemt at få hende ud af løb først - bare for at være på den sikre side

Starshineferrets

Det är alltså LÄTTARE att kastrera en hona som är i löp, än en hona som inte är det. Eftersom brunsten gör så att organen blir större är det lättare för veterinären att få bort allting vid själva kastreringen. jag vet inte vad det är med era veterinärer i danmark som oftast inte kastrerar i löp, visst det är bättre att vänta så länge som möjligt med en kastrering, men P- sprutor är heller inte bra för en illers kropp.

Det är inte en större risk för att de förblöder när man kastrerar en illerhona i löp. På hund som rent faktiskt blöder vid löp, kan det finnas en lite större risk, men att ens de skulle kunna förblöda är rätt löjligt. Hur skulle man då överhuvudtaget kunna ens operera ett djur?

Amazing Ferret

Jeg skal ikke kunne svare på de danske dyrlægers vegne, men mange vil bare ikke snitte en tæve i løb og det kan vi jo så ikke ændre på ;)

Sølvsten

Da jeg fil Vera steriliseret var hun gået i løb og min dyrlæge sagde at det ikke var et problem. Så det kan lade sig gøre.

Starshineferrets

ja, för mig är det ett tecken på okunskap, i allafall vad gäller iller. Och det är tråligt att så många honor tvingas få p-sprutor, bara för att ändå kastreras några veckor senare, helt i onödan. Det är verkligen att utsätta djur för en onödig risk om man frågar mig.

mette11

Man kan også vælge at give hende et suprelorin implantat i stedet. Det gjorde jeg med min pige i sidste måned...

xCelina

Citat fra: mette11 Dato 21. Februar 2010, kl. 15:33
Man kan også vælge at give hende et suprelorin implantat i stedet. Det gjorde jeg med min pige i sidste måned...

Hvad er det?

tzari

Ellers kan du finde en v-hob eller en fertil han og så sterilisere 2-3 uger efter når hun er ude af løb. Ja der er risiko for der så er hvalpe i hende(ved fertil han) men så øger du ikke kræft risikoen som med en p-sprøjte.   
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

mette11

Et suprelorin implantat er en form for kemisk neutralisering. Det er ligesom en chip man sætter ind i nakken på ilderen og det tager ilderen ud af løb og gør at ilderen ikke kommer i løb igen så længe det virker (det burde virke et par år, men det er ret nyt, så der er ikke mange i Dk som har erfaring med hvor længe det rent faktisk virker og det kan vist også variere).

Jeg valgte at give min pige sådan et, da jeg mener hun er for ung til at blive sterialiseret (hun bliver 1 år til foråret), men jeg vil heller ikke give hende sprøjter. Det kostede mig 700kr. og så kan jeg måske vente et par år og så sterialisere hende til den tid.