Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Baby er kommet i løb?

Startet af xCelina, 21. Februar 2010, kl. 13:40

xCelina

Det lyder godt det du skriver om der Mette.. Baby fyldte et år her 16. Januar kom jeg lige i tanke om og Lilli fylder til maj, så du har ret i det er lidt tidligt.. Men det er måske ikke noget man kan få gjort så mange steder endnu eller hvad?

mette11

Jeg tror nu nok at alle dyrlæger kan sætte det i (det er ligesom at sætte en chip i nemlig), men det er ikke alle der har dem liggende, så nogen skal nok bestille dem hjem. Det er nok heller ikke alle dyrlæger der kender til brugen af det på ildere, da det er ret nyt til ildere. Men prøv at hør med din dyrlæge...

xCelina

Okay.. Og det er ikke farligt? Kan det sættes i selvom de ikke er i løb, for Lilli skal også have en jo.. :)

Tazz

Den dyrlæge jeg var hos med Tøsen, sterilliserede hende selvom hun var gået i løb..

Har også hørt at p-sprøjter kan give ilderen krædt, så det skulle vist ikke være det bedste for dem..

Bawa

Jeg fik også Emma steriliseret da hun var i løb :ja:

mette11

Man kan få sat sådan et i både når de er i løb og når de ikke er. Det virker i begge tilfælde. Man kan også bruge det til hanner med samme effekt...

xCelina

Okay.. Mange tak for jeres svar alle sammen, nu vil jeg gå ned og snakke med dyrlægen.. :)

xCelina

nå, nu har jeg været nede og snakke med hende..
Sterilliseringen var billig nok, 2400 for 2..
men den der du snakkede om mette, den koster 2100 for 2 og hun siger den holder et halvt år?
hvilken dyrlæge bruger du?

Eliza

Et implantat kan vist holde fra et halvt til tre år, det er forskelligt fra ilder til ilder. Min dyrlæge sagde et år for det var hvad firmaet som laver dem sagde som minimum. Der er som nævnt tidligere ikke så mange erfaringer med det hos ildere i dk. Men der er også noget med tidspunket hvor det gives der kan afgøre om de evt. bliver falsk drægtige..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

mette11

Jeg har givet omkring 700kr. for det i alt...det er hos Lone på Jagtvejens Dyreklinik, som er virkelig sød, billig og dygtig...jeg skrev til hende, for at tjekke at hun havde det hjemme inden jeg tog ind til hende (jeg bruger som regel hendes åben konsultation, da jeg pga. mit arbejde har svært ved at nå derind ellers). Jeg har kun gode erfaringer med at bruge Lone, så selvom jeg nu har lidt vej derind, så gør jeg det gerne, da jeg er rimelig pylret og hysterisk med mine dyr. :-$

Jeg tror at implantaterne holder min. ½ år på hunde og det er derfor de siger det, men det burde holde en del længere til ildere. Jeg kender desværre ikke nogen som har haft det længere end min egen dreng der fik sat et i for et års tid siden, så jeg har ikke de store erfaringer at basere holdbarheden på...

xCelina

Ved du hvad en sterillisering koster hos Lone?

mette11

Nej det kan jeg desværre ikke huske, da det er flere år siden jeg sidst fik en ilder sterialiseret...men mon ikke der er nogen andre her der ved det?? Ellers kan du altid ringe til hende og spørge...

http://www.jagtvejensdyreklinik.dk  Der står telefonnr, adresse osv...

xCelina


xCelina

Hun er jo umulig at få fat i hende dyrlægen på jagtvejen!! :(

FerretParadise

Citat fra: xCelina Dato  5. Marts 2010, kl. 09:56
Hun er jo umulig at få fat i hende dyrlægen på jagtvejen!! :(
Hun har tlf tid imellem 9-10, så helt umuligt er det vel ikke. Okay nogle gange må jeg også ringe op flere gange, fordi der er optaget, men jeg er da altid kommet igennem til sidst. ;)
Ann Hillerslev.