Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Fejl sterilision hvormange har oplevet det?

Startet af tzari, 24. Marts 2010, kl. 16:50

tzari

Ja jeg er så heldig min skønne Birdie er gået i løb  :X

Snakkede lige med dyrlægen der mener vi skal se tiden an 1-2 uger og er det ikke løst skal hun have en p-sprøjte da han mener det er så godt som umuligt at finde det manglende stykke  :X

Hvor mange af jer har oplevet fejl sterilisationer og kunne det manglende stykke findes på gen operationen.

Freja fra mit første kuld var fejl steriliseret der fandt de let det sidste stykke.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

mette11

Jeg har oplevet det en gang. Det var for mange år siden (mener det har været i 1998/1999). Men der var så også tale om en ilder fra Søllerød Tropehave. Hun blev gen-sterialiseret af en dyrlæge, som desværre ikke var ret kompetent og derfor ikke fandt det hele. Hun måtte således gennem endnu en operation og denne gang lykkedes det. Desværre havde hun været igennem så meget, at hun ikke levede ret længe. Hun blev aflivet, da hun var meget syg (og blev lam i bagkroppen - hvilket var for uværdigt et liv for en ilder efter min mening) og der ikke var udsigt til bedring.

RockaHulla

Hvor uheldigt! Jeg har heldigvis ikke oplevet det.

Anne

jeg har heldigvis ikke oplevet det :S Hvem har steriliseret hende?
Du er HELT sikker på at det er det der er galt og ikke binyrekræft?

Hvis det sidste stykker er umuligt at finde kan du jo give hende implantat. jeg ved godt du er imod det, og jeg har heller ikke været i stand til at finde noget om det på tæver der ikke har binyrekræft, men jeg vil tro det er bedre end konstante p spørjter

tzari

Der er heldigvis ingen tegn på binyre kræft og alle tegn på løb. Fik Sara til at se på hende på udstillingen :) Hvis stykket er umuligt at finde vil jeg også hellere have et implantat. Hun skal ikke have p-sprøjter konstant   :(

Lige pt er jeg ved at ringe rundt og få andre dyrlægers ord for det ikke er umuligt at finde det sidste stykke så dyrlægen kan fatte hun skal åbnes før vi starter med lappeløsninger  :X

Kan sende dig hans navn i pm hvis du er int?. Men vil ikke hænge ham ud offentlig enhver kan jo lave en fejl og overse et lille stykke.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Anne


tzari

Kan forresten nævne Yoda har parret hende og Tops er MEGET ivrig efter at komme ind til hende (og får han IKKE lov til)  :lol:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Jeg ville nu nok få hende tjekket af en ordenligt dyrlæge - hvis hun blev snittet i 2008, burde hun så ikke have været gået i løb også sidste år?

Starshineferrets

det är faktiskt inte säkert att de går i löp direkt året därpå, om veterinären har missat ovarierester... det finns exempel på honor där det dröjt flera år innan några sådana tecken har märkts. I första hand skulle jag utreda om det verkligen rör sig om ovarierester, antingen via tex ultraljud, eller genom att ge henen en P spruta och se vad som händer. går hon ur löp, så är det ovarierester och då bör hon opereras, är det inte det, rör det sig om binjuretumörer troligtvis, och då får man ta ställning till hur man gör då.

HB-Ferrets

Jeg havde den samme oplevelse med min Lady jeg har fra Rie, hun gik i løb i starten af 09, og hun blev steriliseret i 07, mine hanner ville desværre ikke hive hende ud af løb, så hun fik en p-sprøjte. Håber så bare det ikke sker igen, da det næsten er et år siden og det ikke er sket igen. Men jeg mener da helt sikkert at det desværre er noget der kan ske, uden det behøver at være kræft, for der er bestemt ikke noget med Lady i dag, hun er lige så fræk og frisk som for halvandet år siden.
Hilsen Maja
&
Alle totterne

Starshineferrets

saken är väl den att problemet här inte ligger i att illern går i löp... löpet är ett symptom på att just något är fel. Det faktum att den kastrerad hona rent faktiskt går i löp innebär att där antingen finns ovarierester eller att det beror på binjureproblem. Att ge en p spruta är ingen behandling, utan ett sätt att utreda vilket av ovanstående det rör dig om. Finns ovarierester kvar finns risken att de utvecklar tumörer. Man kan se det lite som med kryptorkida hanar, även om hanen inte ska användas i avel, bör man ändå göra någonting åt det, för att undvika tumörbildning.