Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Fedes op, men hvordan?

Startet af Trashstar, 2. Januar 2011, kl. 10:27

Trashstar

vi modtog Zeeke for nogle måneder siden. og han har taget på. Han var 1 år gammel og vejede kun 500 gram næsten. Var for træt og svag til at drikkeeller spise selv.
Nu er han rigtig flot og fræk. MEN!
Vi har prøvet med alt hvad vi kunne finde på for at fede ham mere op end han er nu. Det er kun en lille del mere han skal tage på for at være som han skal være.
Har fået gode opskrifter på fede ting, lakseolie, efa olie, barf og alt muligt andet. Endda baby kattemad fik han. Men han siger nej til det meste eller gider ikke spise nok føler jeg.
Han gider især ikke ducksoup eller hvad det hedder. Det holder han sig langt fra! selv når der ikke er andet mad sulter han hellere end at spise det...
What to do?
Vil gerne have ham med på udstilling og først og fremmest i en super god stand. Men han gør det næsten umuligt.

KariN

Har i prøvet med æggeblomme?

De har godt af en enkelt æggeblomme om ugen :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Trashstar

Citat fra: KariN Dato  2. Januar 2011, kl. 10:44
Har i prøvet med æggeblomme?

De har godt af en enkelt æggeblomme om ugen :)

Ja. Desværre :( Han gider bare ikke blive fed.

Stubba

det lyder faktisk lidt som min mailo. Han vil heller ikke spise hvad som helst, og jeg ville også gerne have han tog lidt på. Jeg har fundet ud af, at hvis jeg sidder sammen med ham på gulvet vil han spise hvad som helst, men hvis jeg bare giver ham noget mad og går - vil han overhovedet ikke røre det. Så fx. når de får blomme så sidder jeg sammen med dem og så vil han faktisk gerne spise. Sådan er det også med tørkost herhjemme .. Han spiser mere, hvis jeg gider sidde ved ham og give ham et stykke i munden af gangen :P
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Trashstar

Her er det liiiidt omvendt.
Han syntes ikke om noget mad man giver ham i hånden. Det vender han bare hoved væk af.
Om det er noget han normalt elsker eller ej.
Men sætter jeg det ind i stuen ved hundenes madskåle så er han vild med det. Den bølle!

Charlotte

Er du sikker på at han skal tage mere på? Det kan være at han bare er naturligt slank? Det kan også være at han ikke er gået i vinter-sul? Det er ikke alle mine der er det.  :)
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!