Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Dyrlæger på Sjælland?

Startet af Zopad, 16. Juli 2012, kl. 23:29

Zopad

Hvis man skal have fat på en dyrlæge der har forstand på ildere er det så kun i København ?
Kan i fortælle hvem der er gode og hvor på Sjælland? Jeg vil gerne køre langt bare det er en go dyrlæge  :)
I nævner tit de samme personer men jeg har Ikk lige kunne gennemskue hvilken klinik de hørte til  :S

Jeg vil gerne have en dyrlæge i "reserve" til de lidt mere alvorlige ting som ved noget om ildere for så stor erfæring har min nuværende dyrlæge Ikk ..
Apollo & Draco <3

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Ferretale


Zopad

Nogen der ved hvordan Faxe dyrehospital er i forhold til fritter?
Apollo & Draco <3

Ferretale

Jeg har været på Faxe mange gange, men det var fordi Lene var der, som nu er i Vordingborg...
På et tidspunkt var hun nogle dage i Faxe og nogle dage i Vordingborg, ved ik om hun stadig er det engang imellem  :)

Da jeg skulle ha aflivet min den første ilder var det på Faxe af en meget sød dame, ved ik hvad hun hedder, men hun var os rigtig go..

Har kun oplevet positivt fra Faxe  :)

anjafh

jeg bruger Alison i Ballerup :) hun virker rigtig dygtig!
Koko og Klunde <3

Zopad

Okay tak :) er selv lige flyttet til Faxe og er overhoved Ikk kendt i om rådet men syntes da man har hørt lidt om Faxe dyrehospital  men ved selvfølgelig Ikk om det bare fordi den er stor  :S
Apollo & Draco <3

Anne

Generelt så kan man sagtens bruge dyrlæger der ikke er sindsygt ilderkyndige til vacciner og den slags, eller hvis man oplever symptomer på standard sygdomme som lettere diarre eller luftvejsinfektion. Selvfølgelig skal det være folk der er fornuftige og kan tænke selv, og som godt lige vil sætte sig ind i at en ilder altså ikke er det samme som en kat, men det oplever jeg nu også at de fleste godt kan (selv om der også er inkompetente narhatte derude). Men hvis man oplever symptomer på noget der er mere specifikt for ildere, eller alvorligere behandlingskrævende sygdomme (hvor det ikke bare er et skud antibiotika), så er det smart at finde en der ved en del om ildere.

men uanset hvad, om man så synes ens dyrlæge er den kyndigste i verden, skal man aldrig stole blindt på dem, de er trods alt også kun mennesker og de ser ens dyr i måske en halv time, hvor vi er sammen med dem hele tiden og får hele billedet.

Zopad

Oplever desværre oss igennem mit arbejde mange hunde og katte ejere der bare Ikk er til a snakke til fornuft fordi deres dyrlæge har bildt dem et eller andet ind som er direkte forkert! For når først dyrlægen har sagt det så må det jo være rigtig hvor jeg desværre tit oplever de Ikk har fuldt med tiden eller er blevet opdateret på hva der sker ude i verden..  :(
Plus jeg selv har mødt en del dyrlæger med de hverse dyr jeg har haft hvor jeg har vidst mere om hva mit dyr har fejlet end dyrlægen har  :X

Så derfor er det oss vigtigt for mig a vide hvem jeg kan henvende mig til som man kan stole på kan finde ud a det hvis det er noget alvorligt :) Specielt fordi jeg endnu Ikk er så sikker i ilder sygdomme som med andre dyr jeg har haft ..

For ja jeg har oss brugt en "almindelig" dyrlæge til vaccinationer og mindre ting :)
Apollo & Draco <3

Anne

Så er det jo nok Lone og Alison på sjælland, jeg kender jo ikke rigtgt dyrlægerne derovre.

Det med at folk lytter for meget til dyrlæger møder vi også herinde. Man skal aldrig tro ukritisk på sin dyrlæge, uanset hvor god denne er.