Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Kryptokisme

Startet af FerretParadise, 25. November 2009, kl. 17:31

tzari

Citat fra: FerretParadise Dato 27. November 2009, kl. 14:48
Og lige netop derfor har jeg valgt også at tage Juana ud af avl.

Rigtig klog beslutning. Fuld respekt herfra.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Black Diamond

Citat fra: FerretParadise Dato 27. November 2009, kl. 14:48
Og lige netop derfor har jeg valgt også at tage Juana ud af avl.

Ej hvor er det bare noget lort alt sammen :'(. Din stakkel. Jeg har så ondt af dig :tvang:.
Jeg håber godt nok på jeg er mere heldig med tut..  :X

FerretParadise

Ja jeg er simpelthen bare så ked af det, jeg kan slet ikke beskrive den følelse jeg sidder i lige nu.
Heldigvis så hopper mine dyr rundt og leger, og det muntrere mig lidt op.
Men hold op det er hårdt, og nu skal jeg starte helt forfra med at lede efter nye avlsdyr. Jeg ved bare en ting, jeg er super kritisk nu, og venter gerne længe på de rette dyr. Dette vil jeg ikke prøve igen. :'(
Ann Hillerslev.

Black Diamond

Ja det forstår jeg altså simpelthen bare godt du er. Det er da godt nok også det værdste at midste alle sine avls dyr på så kort tid. Eller altså, som avls dyr jo.. Men stadig. Jeg kan slet ikke sige hvor meget jeg føler med dig. Sidder jo selv med tankerne lidt på tuddi.. Men jeg har virkelig respekt for det du gør. Seriøst det er flot.
Jeg er også mere kritisk over for mine avls dyr næste gang. Det lære man desværre på den sure måde sådan her.

Stort kram herfra.. Hvis du har brug for at snakke så må du sige til ik!

Cille

Trøste krammer herfra.
Det er hårdt og ikke omkostnings fri at starte forfra.
Har den største respekt for dig og at du vælger at lukke pigerne.... kan jo så have lov at håbe og krydse fingre for at Romeo´s sten kommer på plads.
Så er det jo "kun" piger du skal ud og finde.

Ved godt jeg selv kun har opstarts dyr,men har jo stået der hvor du står nu.
For år tilbage havde jeg flere lange linjer,men af forskellige grunde gik de alle tabt.
En løb væk(aldrig fundet),underlivs betændelse,udstationering hvor trunten så solgte ilderen og da jeg fandt den igen var den snittet...herefter opgav jeg lidt og snittede mange af dem jeg havde og valgte at starte forfra.
Det så heller ikke uden problemer og da jeg ikke har et pengetræ i baghaven,så tager jeg risiko med ukendt dyr....med tiden bliver linjen vel lang igen.
Er da blevet tilbudt dyr med tavle og fra udlandet,men syns det dumt,når alt det jeg har er uden tavle, og synes ikke lige jeg havde råd til 2.

ilderhjemmet

Ann:  Sikke et hårdt slag for dig, føler med dig, men en klog og respektfuld beslutning.
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Cille

#51
Så kan jeg oplyse om at Colombo idag har været ved dyrlæge og valget er taget.
Det er/var kryptokisme og stenene er hermed fjernet.
Endda viste det sig da den sten der manglede at komme på plads,faktisk allerede var halv størrelse pga den ikke kom på plads...dvs pga varmen og med tiden ville han nok have fået problemer ang. helbred pga den sten.(det kunne man se da den kom ud...så den selv :))
Men nu de væk og han skal så bare falde til ro i hormonerne :)

tzari

Fornuftig beslutning. Ret vildt den allerede havde taget skade  :o
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

#53
Og jeg kan så også informere at Kalle også er blevet tjekket i dag(var sammen med Hanne hos dyrlæge) og Kalle er også krytopkid og han bliver snittet til foråret. Jeg håber selvfølgelig at hans sten falder ned inden, men det er sjældent det sker i følge dyrlægen.

Han sagde at hvis den ikke var faldet ned inden de er 4 mdr, men max 8 mdr så sker det ikke

Black Diamond

Det gør mig virkelig ondt Erika. Det er bestemt ikke sjovt at få sådan en besked, selvom man jo tit godt er klar over det inderst inde. Men som du siger, man håber jo til det sidste. Også selvom de ikke skal bruges i avl.
Føler virkelig med dig  :)

Cille

Retter lige Erika :)
De skal helst være nede inde 4 mdr og max til og med de er 8mdr.... herefter skal man ikke regne med de kom på plads.
Kommer den på plads efter de 8 mdr kan man godt regne med at der stadig kan forekomme kryptokisme i de næste generationer da det ikke er normalt den falder ned så sent

Ja Vivian vi var også noget målløs over at den faktisk allerede var "skadet" og han er altså ikke 8mdr endnu

Amazing Ferret

Hov, jeg fik formuleret det lidt forkert  :fnis: Godt jeg har dig Hanne :)

Cille

Godt vi har hinanden...det ikke altid til at huske alt det man får at vide og vi fik jo en del oplysninger idag om alt muligt :)

Amazing Ferret

Ja og jeg husker som en si  :fnis:

Cille

Og det gør jeg ikke :lol:...(ironisk :fnis:)
Men nu var vi da 4 afsted så mon ikke vi tilsammen huske det meste :fnis: