Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Kontraktbrud

Startet af stjernehuset, 28. Marts 2010, kl. 21:26

stjernehuset

I maj 2008 solgt jeg to af mine hjertebørn, og jeg mener virkelig hjertebørn, mit hjerte blødte den dag de rejste hjemmefra, men jeg havde jo lovet. De blev solgt som avlsdyr til en avler i Frederikshavn som jeg troede var en meget god veninde, men hvor tog jeg dog grueligt fejl.

I kontrakten står der at de to dyr (hybrider) en han og en tæve, til en hver tid skal være i avlers varetægt, at avl kun måtte foretages på avlers egne dyr og der måtte udtages 1 hvalp til videre avl  og at denne hvalp også til en hver tid skulle være i avlers varetægt. Såfremt en hvalp blev udtaget til avl skulle forældredyret neutraliseres.

Først finder jeg ud af at avler uden at have spurgt mig til råds, har tilladt at hendes hvalpekøbere (efter hannen) kunne give deres dyr et implantat og vente med neutralisering. Hun mente ikke at jeg skulle spørges da der jo ikke står noget om implantater i kontrakten mellem os.

Her er det jeg mener at det første gang går galt,. Såfremt der ikke er nævnt noget om implantater i kontrakten, så skulle man da mene at jeg har ret til at blive spurgt om en sådan tilladelse kan gives, idet implantater ikke blev brugt da kontrakten blev skrevet og implantater har jo kun en midlertidigt virkning og dyret kan således bruges i avl på et senere tidspunkt.

For godt en uge siden får jeg så for alvor et chok. Jeg erfarede at tæven ikke har boet hos avleren i over 1 år. Hun har sendt den ud til en bekendt da hun ikke kunne håndtere den, med den besked at hun nok skulle sige det til mig når det rigtigt tidspunkt indfandt sig !!!!. Og hertil skal siges at vi lige siden hun har købte dyrere har være i jævnlig kontakt med hinanden og vi har fulgtes ad til udstilling i Sverige (ikke et ord har hun sagt, men bare løjet og sagt at alt gik fint, når jeg har spurgt til Stjerne og om hvordan det gik med håndteringen af hende for hun var lidt mere reserveret end hendes bror).
I kontrakten står der som tidligere nævnt at dyret til en hver tid skal være i avlers varetægt og såfremt hun blev nød til at skille sig af med dyret så skulle det tilbage til mig mod en til den tid aftalt kompensation.

Samme dag fik jeg endnu et chok, da jeg erfarede at en tævehvalp er blevet udstationerer med henblik på at blive brugt i avl. En hvalp hvor man på moderens side har konstateret at der var kryptokisme.
Avleren resonere nok således:  Man giver bare forældredyret et implantat, så er han jo neutraliseret og så kan man tage hvalpen hjem og brug den i avl og skide være med at der er kryptokisme i linjen, for avle det skal man, for det giver penge i kassen !!!!!!

Jeg konfrontere så avleren med de oplysninger jeg har fået omkring Stjerne og den udstationerede hvalp.
Først forsøger hun endnu en gang at lyve og sige at Stjerne bare er hos hendes bekendte fordi den skal tages ud af løb. Jeg spørger så om det tager over 1 år og så bliver det lavet om til at den gik så godt i spænd med tæverne hos hendes bekendte og så kunne den jo bliver der.

Hun har oven i købet afleveret dens sundhedsbog for den skulle jo vaccineres og den eneste interesse avleren har vist for Stjerne var om hun var gået i løb. (for så kunne hun jo få hende hjem igen, få nogle hvalpe på hende og tjene nogle flere penge)

Så konfrontere jeg hende med hvalpen som er udstationeret og spurgte hvordan hun kan finde på at udstationere en hvalp når der udtrykkeligt står i kontrakten at det må hun ikke. Hertil får jeg det svar, at det er en fejl på hjemmesiden hos dem hvor hun bor og at den havde fået en P-sprøjte. Et par dage senere skriver hun selv her på forum at den ikke har været i løbetid og at det altid har være meningen at den skulle hjem til hende og have hvalpe.

Jeg har meddelt avleren at hun kan glemme at om nogen sinde at få Stjerne hjem og jeg har givet avleren det valg at enten så aflevere hun den han som hun har eller også lægger jeg sag an imod hende for kontraktbrud.
Jeg har så, i dag været i Frederikshavn (fra Kastrup) og det eneste jeg fik ud af det var at hun åbnede døren og da hun så det var mig så smækkede hun den igen. Altså har hun valgt at få et sagsanlæg imod sig for kontraktbrud, hvilket hun selvfølgelig vil få.

Til sidst vil jeg med dette indlæg gøre opmærksom på at der er totalt avlsforbud på alt afkom efter  Stjernehuset Shadow og at ALLE hvalpe efter Stjernehuset's Shadow skal neutraliseret ved kirurgisk indgreb og at en parring efter at dette indlæg er offentliggjort vil kunne medføre et sagsanlæg fra min side uagtet at avleren af afkom efter Stjernehuset Shadow har givet sin tilladelse til avl.

Til sidst vil jeg opfordre alle avlere til at indføje alle tænkelige senarier i deres kontrakter, for desværre lader det til at i nogen tilfælde vejer penge højere end venskab, sandfærdighed,  kontrakter og etik.

Dette indlæg vil også blive offentliggjort i Sverige og Norge.

FerretParadise

#1
Hvor er det bare super trist at læse. :(

En kontrakt er en kontrakt, og den skal overholdes. Sådan er det bare, den er ikke længere.
Det kan gøre mig virkelig vred, at sådan noget kan ske. Og så imellem venner. Ikke fordi at man ikke skal overholde kontrakter med dem der ikke er ens venner, men personen skulle være kommet til dig.

Jeg forstår så udemærket din vrede. Virkelig.

Jeg er fuldstændig mundlam, at døren blev smækket i hovedet på dig. Jeg ved næsten ikke hvad jeg skal skrive, andet end at jeg helt sikkert forstår dig. Jeg ville ønske jeg på en eller anden måde kunne hjælpe dig.

Fanden jeg er vred.

Ann Hillerslev.

Amazing Ferret

Jeg kan også godt forstå du er vred. Det er virkelig langt ude. Og jeg må sige at det virkelig er flabet at smække døren i hovedet på dig.....hvor er det bare barnligt

AlisVolatPropiis

Det her er simpelthen så sørgelig en sag. Det er den slags der ikke må ske, den slags man ikke forventer, slet ikke af en veninde, og en der selv har været dybt såret over linier der røg udenfor kontraktens rækkevidde...

At miste sin veninde er hårdt nok, men at miste to elskede hjertebørn...og kontrollen med en linie der virkelig ligger tæt på ens hjerte og i ens eget ansigts sved, det kan jeg simpelthen ikke forestille mig.
Jeg har kun foragt tilovers for de gerninger der er blevet udført i dette tilfælde og jeg håber du snart bliver genforenet med Shadow.

stjernehuset

Jeg vil lige tilføje at jeg i dag på vejen hjem var inde og hilse på Stjernehuset's Stjerne.
Jeg har besluttet at Stjerne får lov til at blive der hvor hun er. Hun skulle jo sådan set flytte hjem til mig igen, men jeg syntes af det er synd at hun skal flytte igen og måske vil have svært ved at finde ind i en af mine flokke. Lige nu går hun i en flok tøser og har fundet sige en beste ven i en kastreret fuldangora og da hun trives med de dyr hvor hun er nu er det det, der er det vigtigste for mig. Men det skærer mig i hjertet at vide at hun inden da ikke har fået den omsorg som hun havde brug for.

KariN

#5
Ej hvor er det dog trist :(

Jeg er virkelig ked af at du står i den dumme situation Sussie, jeg håber det hele løser sig på den bedst tænkelige måde for dyrene og dit avls arbejde, så der ikke er noget der pludselig er "spildt" kan kun forstille mig hvor sur, skuffet og ked af det man bliver når sådan noget sker og så fra en veninde af..

Hvor er det dejligt at læse at Stjerne trods alt har det rigtig godt der hvor hun er nu og at hun har fået nogle gode venner :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

pinkroses

Ej, hvor gør det ondt at læse sådan noget  :(
Og hvor er jeg chokeret  :o

Træls at andre ødelægger alt det man har arbejdet for  :X

Håber virkelig inderligt at du får Shadow hjem  <3

alvin

meget sørligt men jeg melder mig vis der skal køres igen det var dejligt at se stjerne rigtig glad

www.fraekkefritter.dk

Starshineferrets

jisses säger jag bara, jag är helt chockad över den oerhörda bristen på respekt. Jag beklagar verkligen att du har hamnat i en sådan här situation Sussie :( Vågar inte ens tänka på hur jag själv skulle må om jag hamnade i en liknande situation. Hoppas att du orkar kämpa för det här!

stjernehuset

Thomas, tusind tak fordi du ville bruge hen hel søndag på at få smækket en dør i næsen.

Sara, du kan tror at dette ikke vil gå i glemmebogen, der vil kommet et sagsanlæg, hvis ikke jeg får Shadow tilbage.

Malene

Jeg er simpelthen så forarget over denne sag og at nogle mennesker kan opføre sig på den måde. Jeg håber virkelig du får Shadow tilbage igen, Sussie :(
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Masa

Wtf?  :o :o

Modtaget, Maximus bliver kastreret i april.

FerretParadise

Citat fra: Masa Dato 29. Marts 2010, kl. 02:11
Wtf?  :o :o

Modtaget, Maximus bliver kastreret i april.
Masa jeg synes det er rigtig positivt, at du tager dette alvorligt, lytter til det Sussie her har skrevet, og kastrerer Maximus.
Ann Hillerslev.

mette11

Jeg må da også sige at jeg er forbløffet over dette...uanset om man er uvenner eller ej, så smækker man ikke døren i hovedet på folk som er rejst hen til en for at tale med en!! Det er virkelig uanstændigt! Hvis man er uenige, så må man snakke om tingene og forsøge at finde en løsning.

Det er da rigtig meget værd at Stjerne har det godt der hvor hun er og at du kunne få lov til at komme ind og se til hende der...det var da pænt af den nuværende ejer, eller hvad de nu egentligt er...

Jeg vil også håbe at du får Shadow hjem igen og at der i fremtiden bliver mere respekt og åbenhed avlere imellem, så sådan noget her ikke sker. Det er sgu levende væsner vi snakker om!! En ting er at folk snyder hinanden (det er så absolut heller ikke i orden), men når det drejer sig om levende væsner og deres helbred og levekår, så er det fuldkommen uacceptabelt! Ilderavl eller nogen anden form for avl, må for mit vedkommende aldrig handle om penge og derfor kan jeg ikke andet end at tage afstand fra den behandling af dyr som skildres her!

Sussie, hvis du får brug for juridisk hjælp, så findes der en del gratis advokater i København som godt vil påtage sig mindre omfattende sager uden beregning! De er kompetente advokater og man kan altid kontakte dem og få råd og vejledning...