Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Födebur/kasse

Startet af Starshineferrets, 2. April 2010, kl. 19:05

Starshineferrets

Lite nyfiken på var ni brukar ha era honor när de föder någonstans, samt var de bor den första tiden med valpar.

Har själv haft valphage innan, byggde en egen förra året, och dessförinnan var det en marshall hage. Men ja, i år tror jag att jag får ändra lite på mina planer, eftersom jag har höjdhoppar illrar som tar sig ur det mesta, så ja, inspiration had evarit bra!

Men ja, skulle vara kul att få se bilder på vad ni andra använder :D

Amazing Ferret

Jeg bruger en klodskasse  :) sådan en til legetøj

Starshineferrets

hmm typ vanlig plastlåda? eller i trä? försöker se framför mig hur det ser ut :P
Har du den i en bur då eller i hage?

Så här såg min hage ut förra året.. funderar på om jag kan ha den ändå, efter ett par veckor..




Amazing Ferret

Mine tæver er altid i bur under fødsel og de følgende 3 uger

Sikke en skøn løbegård  :)

mette11

Nu har jeg så ikke hvalpe eller planer om at skulle have det, men kunne man ikke konstruere et låg til sådan en hjemmebygget hvalpegård?? Altså sådan noget med net på, så ingen kan komme derned. Altså noget i retning af det jeg har pt. Vi har så sat en krog i væggen så der kan stå åbent og ilderne selv kan gå ind og ud.


mette11

Sara - du skal da bare lave et låg til den du har...den er SÅ flot... :dans: :dans: Er helt vild med den...kommer du ikke og indretter mine ilderes værelse når det er bygget færdigt??  :dans:

Starshineferrets

ja det var det jag tänkte, men är det typ en låda i trä då du har?

Tack! Var väldigt nöjd med den själv, men ja... vet inte om jag vågar ha Cherry i en sådan, så länge valparna är små, vill inte hitta valpar i hela lägenheten  :s om inte annat kan Lava helt säkert hoppa in i den och då blir det nästan värre.
Har funderat på kaninbur eller liknande, men jag tror att mina tjejer nog kan promenera rakt ur den, eventuellt bita sönder tänderna i gallret. Har fått tag i en kaninbur i trä nu, som jag ska göra om och se om den kan användas till något.

Starshineferrets

alltså mette.. det där är ju ingen dum ide! hade helt glömt bort din "bur".... problemet är att hagen måste stå under mitt barbord i köket.. vilket gör att jag inte kan ha ett lock på som går att öppna :s men hmm.. man kan ju kanske göra ett lock, som man bara "skjuter" av när man ska in så att säga... om jag bara kunde bygga sånt :s

haha no problem :P is pink ok? :P

mette11

Ja man må da også kunne lave et låg som kan skydes til siden...

Ehhhh Marius siger at pink er for tøset!! Han vil have brun/beige/camouflage!!! Det skal jo passe til hans klatresmøbler!

Starshineferrets

jag har ju en hel massa minknät hemma så jag bord e ju kunna klara det.... maybe :P fast ja.. behöver ändå hitta på något annat till min andra kull :P

hahaha neeej Marius.. pink är helt ok till killar.. fråga avanti :P

AlisVolatPropiis

Jaj jiill...griiller...gillar? inte pinka, redda Avanti!! levanda!! Ikea kottbullar och jansons fristelser!

Hjilsan Thlay....eh...Avanti!

Starshineferrets

Citat fra: AlisVolatPropiis Dato  2. April 2010, kl. 19:39
Jaj jiill...griiller...gillar? inte pinka, redda Avanti!! levanda!! Ikea kottbullar och jansons fristelser!

Hjilsan Thlay....eh...Avanti!

HAHAHAHAHA sköre menske :P