Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Sunshine Ferret - Opdrætternavn

Startet af FerretParadise, 8. Maj 2010, kl. 08:37

Anne

#30
Stubba: jeg er ret sikker på at jill kom med en joke, fordi mit opdræt hedder flying ferrets og jeg lige har udtrykt at jeg ville blive ked af hvis nogen tog noget tæt på det...

Jeg kan så dermed ligeså godt sige med det samme at hvis nogen finder på at kalde sit opdræt noget der minder om mit så vil jeg for det første blive meget skuffet og ked af det og for det andet sørge for at gøre det HELT klart hvad jeg mener om det. Det kan godt være at sara er en gentlewoman, men det kan vi jo ikke alle sammen være.

Desuden har jill også et meget mere cool navn selv, og originalt

FerretParadise

Lige som da nogen kom ind i ildermiljøet for et par år siden, og startede et opdræt de kaldte ildernes paradis. Det følte jeg også var meget respektløst af dem, og utrolig dårlig stil.
Jeg tror så heldigvis ikke, at de avler mere.
Ann Hillerslev.

AlisVolatPropiis

Det her kommer til at lyde hårdere end jeg egentlig mener det...og det er ikke noget personligt men jeg må indrømme at jeg virkelig aldrig selv ville vælge et "offentligt navn" ergo image og indtryk til andre -som mindede om andres....det ville for MIG føles som om JEG ikke evnede at finde på mit eget...og jeg ville føle andre ville tænke det samme...og ærligt talt er det bare ikke sådan jeg vil fremstå.

Men hvis man ikke selv føler det sådan er det jo fint....det er virkelig bare min personlige holdning til det og no harm intended eller dårligere indtryk af nogen... :)

Cille

Jeg må indrømme jeg ikke kan se grund til debat.
Men ok jeg er også underlig,for synes det åndsvag ting at diskutere, ligesom hp og banner.

Efterhånden er alt brugt/har været brugt.
Meget af det hele lyder ens,og hvis man skal diskutere hvem har så retten til at bruge ordet "ilder" eller ordet "ferret" osv.
Det ord bruger næsten alle ;)
Jeg kan da godt se det lyder ens osv,men synes efterhånden ikke man kan lave noget uden at folk flipper over det ene eller det andet.
Og de er ikke opdrætter i samme land og det ene er solskin og det andet er stjernestøv/stjerneskud/stjernelys?.

Plus Carina slet ikke er startet op endnu på den måde...og undskyld jeg siger det,men en af jer lukker måske ned
Dette er bare teori for sjov,men kunne være sand
(carina inden hun kommer igang måske, sarae måske fordi hun ikke gider mere)

Den ene er opdrætter der har slået sit navn fast,så folk kan nok godt kende forskel alligevel.
Ens lydende eller ej :)

FerretParadise

Jeg ville faktisk ønske, at os "gamle" opdrættere i miljøet holdt lidt mere sammen.
Så der ikke bare kunne komme en ny udefra, og "stjæle" ens navn, eller efterabe det så meget, at der ingen tvivl er.
Og med at holde sammen mener jeg, at man bakkede op om den det nu skete for, og ikke bare holdt sin mund.

Og dette er ikke en hentydning til Carina, men generalt, jeg synes nemlig at dette emne er meget relevant.

Jeg kan godt huske hvad jeg følte, da der kom nogen nye og startede det opdræt, med mit opdrætternavn, bare på dansk. :@
Ann Hillerslev.

CarinaNielsen

Ved i hvad. JEG VIL IKKE AVLE!!!.. . jeg har kæledyr og andet bliver det ikke til nu. gider sq ikke det her. ! :X www.123hjemmeside.dk/Sunshineferret, er lukket ned igen.
Basserne fra Herning. :)

Barky

Citat fra: CarinaNielsen Dato 11. Maj 2010, kl. 17:47
Ved i hvad. JEG VIL IKKE AVLE!!!.. . jeg har kæledyr og andet bliver det ikke til nu. gider sq ikke det her. ! :X www.123hjemmeside.dk/Sunshineferret, er lukket ned igen.

Selvom jeg ikke har blandet mig i tråden, må jeg et eller andet sted give dig ret her.. Du skal ikke avle hvis du ikke kan deltage i en debat. Som avler bestiller man stort set ikke andet end at diskutere.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

CarinaNielsen

Jeg kan sagtens deltage i dabaterne. Men der er nogle her inde der er så dumme og høre på at jeg ikke gider det. det er min store drøm og begynde og avle, og det kan jeg åbenbart ikke forfølge. og vil gerne have et navn som jeg gerne vil have men kan folk ikke tage. så fint fint. sunshine ferret findes ikke mere. Når jeg vil avle så skal jeg nok skrive igen men mit opdræt hedder ikke nooget.. Jo Carina's ilderopdræt. FEDT NAVN..... NOT!
Basserne fra Herning. :)

Barky

Der er da ikke meget debat over at melde sig ud af debatten?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

CarinaNielsen

Citat fra: Barky Dato 11. Maj 2010, kl. 17:58
Der er da ikke meget debat over at melde sig ud af debatten?
'

Nej men folk kan ikke lade være med og sige jeg ikke må,. jeg har ikke taget navnet fra sara jeg anede faktisk slet ikke hun hed det. og jeg ved godt folk siger at det ikke er for og hakke ned på mig men synes nu de klare det ret godt..
Basserne fra Herning. :)

KariN

Carina: Jeg tror du tager det mere personligt end denne debat egentlig er, for mig at se kommer de forskellige herinde bare med deres meninger om opdrætter-navne der ligger meget tæt op af hinanden
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Barky

Puuhha.. Der er altså væsentlig forskel på at debattere et emne. Det er hvad de er igang med nu. Og på at hakke på dig.
Situationen med dig startede debatten, men hvis du ligger mærke til det. Så er det faktisk ikke dig de debatterer. Du bliver nævnt som eksempel, det er der også andre der gør.

Og der er ikke en eneste person som har sagt at du ikke må. De har tilkendegivet deres meninger og holdninger. De kan ikke forbyde dig at at hedde hvad end du nu vil hedde.

DU tager det lidt for personligt. Og derfor siger jeg, min mening, at du har ret i at du ikke skal avle, hvis du vil tage tingene så nært. Når de (tingene), efter min oplevelse, overhovedet ikke er personligt rettet mod dig.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

FerretParadise

#42
Carina jeg synes nu du overdriver lidt nu.
Fra min side, så diskuterer jeg emnet, det med at efterligne et navn der er her i forvejen, og ikke specifikt din sag.
Jeg henviser også til det jeg selv har oplevet, da nogen startede opdræt op, med mit navn, bare på dansk.
At du allerede nu melder dig helt ud af diskutionen, det er jo bare trist, for emnet er ret relevant.

Men at du skriver, at du ikke vidste at Saras opdræt hedder StarshineFerrets, den må du altså længere ud på landt med. Det er hendes brugernavn alle steder. ;)
Ann Hillerslev.

CarinaNielsen

Citat fra: FerretParadise Dato 11. Maj 2010, kl. 18:04
Carina jeg synes nu du overdriver lidt nu.
Fra min side, så diskuterer jeg emnet, det med at efterligne et navn der er her i forvejen, og ikke specifikt din sag.
Jeg henviser også til det jeg selv har oplevet, da nogen startede opdræt op, med mit navn, bare på dansk.
At du allerede nu melder dig helt ud af diskutionen, det er jo bare trist, for emnet er ret relevant.

Men at du skriver, at du ikke vidste at Saras opdræt hedder StarshineFerrets, den må du altså længere ud på landt med. Det er hendes brugernavn alle steder. ;)

ok
Basserne fra Herning. :)

cibatuchsi

Citat fra: CarinaNielsen Dato 11. Maj 2010, kl. 17:56
Jeg kan sagtens deltage i dabaterne. Men der er nogle her inde der er så dumme og høre på at jeg ikke gider det. det er min store drøm og begynde og avle, og det kan jeg åbenbart ikke forfølge. og vil gerne have et navn som jeg gerne vil have men kan folk ikke tage. så fint fint. sunshine ferret findes ikke mere. Når jeg vil avle så skal jeg nok skrive igen men mit opdræt hedder ikke nooget.. Jo Carina's ilderopdræt. FEDT NAVN..... NOT!
altså vi hedder olsen´s ilderopdræt efter vores efternavn. og så latterligt dumt lyder carina´s ilderopdræt ski heller ikke. (når det nu skal være på den måde)