Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Ny hundehvalp!

Startet af Namilla, 12. Maj 2009, kl. 22:22

Namilla

Totalt OT, men jeg kan ikke dy mig... har lige hentet ham idag... han er 8 uger og hvid schæfer... Navnet ligger jeg ikke helt 100% fast på, men regner med at han skal hedde Loke..






Julie Stuhr

Årh, hvide schæfere er sååå flotte  :love:

DarkGirl


Julie

stunning. jeg elsker hvide schæfere, og jeg er SÅ misundelig  <3 har siddet de sidste mange dage og kigget på siberian husky-hvalp - årh hvor skal jeg have sådan én når jeg engang flytter hjemmefra!

Namilla

huskyer er bestemt også flotte, de kræver bare så meget aktivering...
Valget af race er sådan set ikke mit, men Jakobs... han har altid ønsket sig en hvid schæfer, men prisen er normalt omkring 10.000 for en hvalp, så det var ikke lige noget vi havde penge til...
Og egentligt havde vi bestemt at det skulle vente et par år, inden vi skulle have en hvalp, men så fandt vi tilfældigvis en der havde hvalpe nu....og til en helt anden pris...
Igår hylede han meget, og gør det også til dels idag, men det er blevet mindre... han hyler "kun" når han ikke kan se os... men det skal nok gå over når han lige glemmer sin mor og søskende lidt (han er ud af et kuld på 11 hvalpe!)...

Bawa

han ser rigtig, rigtig og dejlig sød ud   :love:
min kæreste vil også helt vildt gerne have en hvid shæfer!


Namilla

Jeg kan da fortælle at der stadig er hvalpe tilbage... han er købt i Farsø (eller lige udenfor), annoncen er på gul og gratis...
De var 11 hvalpe i kuldet! der er stadig 8 tilbage... både korthårede og langhårede (og nogen midt imellem, som ham her)...

Bawa

åhhh! det må jeg lige sige videre! tusind tak  :dans:

Namilla

Hvis I rent faktisk tager ud og ser dem, så vil jeg komme med et godt råd... der er en han med ulveklør, altså en ekstra klo... ejeren mener vist at det er noget fantastisk, han prøvede i hvert fald at sælge os den hvalp... men vi snakkede så senere med vores nabo, som er dyrlæge, og han siger, at de kun ser problemer hos hunde med en ekstra klo.... Så den ville jeg ikke anbefale at tage... men de andre er bare super-kære...det var utroligt svært at bestemme!

PiaLyng

Gud hvor er den lækker  :love:
Tillykke med ham :). vi har jo selv fået os en bette hvalp som nu er snart 11uger  :love:

Katrine

Hvor er han kær, vi fik også en hund mere i lørdags :)
Ildere: Loppen & Bamse

Bawa

Namilla -  tusinde tak for dit gode råd, det skal jeg nok huske.
vi er ved at snakke om det, så nu må vi jo se hehe :P

Namilla

Det er helt okay... det er i øvrigt en god ide, hvis I, eller en af Jer, kan tage en uges ferie, når hvalpen kommer... jeg er da godt nok glad for, at jeg arbejder hjemme!...for sådan en bette størrelse græder jo, når han skal være alene, og skal ud og tisse MANGE gange om dagen...

Bawa

jeg arbejder kun som tilkalde vikar for tiden, så er næsten hele tiden hjemme  :ja:

Namilla

Jamen det er jo super så...  Jeg har i hvert fald bestemt ikke fortrudt at vi købte ham...
Har nogen af Jer erfaring med hundeopdragelse? For en schæfer kræver jo opdragelse, for ikke at blive farlig, når den bliver voksen... jeg vil klart anbefale at gå på hundeskole med den...(vi kan desværre ikke finde plads på et hvalpehold i nærheden, så vi har fået plads på et hold i Arden...)