Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Dyrlæge til mine ildere, som ikke er så dyr. Men stadig god.

Startet af Ida, 21. Februar 2011, kl. 21:47

Dark Crystal Ferret

Nu havde jeg ikke lige set den her tråd før.. Men jeg vil lige indføje at jeg syndes faktiks at Alison er både den dygtigste og bedste dyrlæge til ildere. Og så er hun billig!!
Ikke nok med hun har reddet flere af vores dyr fra døden, hun tager heller ikke meget for behandlingerne.
Mener at vi har givet lige under 800 for da Tjalfe blev snippet. Og jeg syndes bestemt ikke det var dyrt i forhold til vores lokale som tager over 2000kr.. Hun er enormt dyr, i Know ;)
Og hun var ikke en eneste af de kroner værd da vi brugte hende til to af vores tæver i sin tid.

Jeg kan kun anbefale man finder en god dyrlæge med forstand på ilderene, i stedet for at tænke på prisen.
Vi har også været glade for lone på jagtvej i kbh. Hun er også pænt billig, og vi brugte hende da vi vaccinerede 4 hvalpe sidste år og gav lige omkring 1600 mener jeg (har ikke lige regningen her) det var for undersøgelsen og chip og vaccine til de 4 hvalpe.
Og det er bestemt også billigt ;)
Og personligt vil jeg sige at Lone på Jagtvej og Alison i Ballerup er de to bedste dyrlæger jeg har mødt. Og at de så også er billige er jo kun en ting man kan glæde sig over oven i.
Vi anbefaler en af disse to til vores hvalpekøbere udover det også  :)

Ida

Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 30. Maj 2011, kl. 18:30
Nu havde jeg ikke lige set den her tråd før.. Men jeg vil lige indføje at jeg syndes faktiks at Alison er både den dygtigste og bedste dyrlæge til ildere. Og så er hun billig!!
Ikke nok med hun har reddet flere af vores dyr fra døden, hun tager heller ikke meget for behandlingerne.

Nu kender jeg så også din historie med Alison og det fik mig også stærkt til at overveje at tage hende næste gang når Aysiha skal blive steriliseret. Dog da jeg spurgte til prisen da jeg skulle have mine to ildere steriliseret var det alt for dyrt. Så jeg ledte, undskyld sproget, fandeme hele Sjælland rundt efter en dyrlæge som jeg følte mig tryg hos fordi jeg har haft så dårlig oplevelser med mange dyrlæger der tænker på prisen før dyret. Ville bare anbefale min dyrlæge, men jeg vil stærkt overveje Alison nu efter det du har fortalt mig. Synes bare ikke det er så nemt at lytte til en, der er mere interesseret i at fortælle, hvad der er rigtigt og forkert ved mine beslutninger - når det er for den da ikke det emnet handler om :)

Lea

Jeg vil også anbefalde Alison hun er super god :) tager gerne fra Lolland og ind til Alison for at få ordnet mine dyr (steriliseret/kasteret) eller hvis der er andre ting . :)

Også synes jeg bestemt at hendes priser er helt rimlige.. det koster jo at have dyr og sterilisering er dyrt. har altid sagt det koster de 1500kr.. men hos alison er det da de 1300kr for at sterilisere en ildertæve? fik jeg da afvide med min ildertæve Mille :)

Dem hernede ( i Nakskov på lolland ) skulle have 1600kr for det samt jeg ikke stoler på dem da de tit har spurgt mig kan en ilder have det og det. osv. så man skal have mere viden end dyrlægen det holder ikke lige. :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Dark Crystal Ferret

Citat fra: tilde Dato  4. Juni 2011, kl. 06:21
Citat fra: Dark Crystal Ferret Dato 30. Maj 2011, kl. 18:30
Nu havde jeg ikke lige set den her tråd før.. Men jeg vil lige indføje at jeg syndes faktiks at Alison er både den dygtigste og bedste dyrlæge til ildere. Og så er hun billig!!
Ikke nok med hun har reddet flere af vores dyr fra døden, hun tager heller ikke meget for behandlingerne.

Nu kender jeg så også din historie med Alison og det fik mig også stærkt til at overveje at tage hende næste gang når Aysiha skal blive steriliseret. Dog da jeg spurgte til prisen da jeg skulle have mine to ildere steriliseret var det alt for dyrt. Så jeg ledte, undskyld sproget, fandeme hele Sjælland rundt efter en dyrlæge som jeg følte mig tryg hos fordi jeg har haft så dårlig oplevelser med mange dyrlæger der tænker på prisen før dyret. Ville bare anbefale min dyrlæge, men jeg vil stærkt overveje Alison nu efter det du har fortalt mig. Synes bare ikke det er så nemt at lytte til en, der er mere interesseret i at fortælle, hvad der er rigtigt og forkert ved mine beslutninger - når det er for den da ikke det emnet handler om :)

Ja, vi har været heldige at Alison findes med vores dyr. Jeg kan ikke takke hende nok for hvad hun har gjort for dem.
Men jeg vil også sige at min følelse omkring Aliosn er hun ikke siger, går sådan og sådan.. men nærmer giver råd eller gode tip til hvordan du klare den med en syg ilder.
Udover det så får man også en følelse af når man er hos hende.. eller det har jeg fået, at hun ikke behandler dyrene fordi hun vil have penge. hun skal self have hvad det koster, men hun tager sig af dyrene og virker til at tænke mere på dem end penge. Jeg syndes med mange andre dyrlæger jeg har været hos, at både med deres priser og deres måde at køre tingene på omkring behandlinger at alt tyder på de gør det mere for penge, end for dyrenes skyld.
Især hvis man står kl. lort om natten med en døene ilder i armene og de afviser dig fordi du ikke har kontanter på dig, glemt dit dan kort i farten osv.
Det virker helt forkert på mig at en dyrlæge står og afviser et døene dyr fordi du ikke har kontanter på dig.. Kunne lige se hvis vores sygehuse gjorde det samme.
Og fatter ikke hvordan man kan tage en uddanelse som dyrlæge, og så afvise dem fordi du ingen penge har på dig pt.

Det er så min personlige mening..

Så er da glad for at Aysiha ender hos Alison når tiden kommer. Kan lige inføje Alison godt kender Aysiha, for det var også hende der gav hende den implantat og har behandlet hende siden vi solgte hende til tidliger ejer. Så hun står allerede i stystemet.. og Alison kender hende og har rost hende flere gange for at være enormt sød.
Alison har også en evne til at smask forelske sig i dine dyr når du kommer til et sundheds tjek. Det er lidt sjovt at se.. Men hun elsker virkelig de små dyr, det lyser ud af hende.
Så jeg tager også gerne den lange tur og prisen for den, for at besøge Alison med vores dyr.. det er der ingen tvivl om :)

Ida

Maria, det var jo også efter at have snakket med dig, at jeg begyndte at spekulere om jeg skulle prøve Alison. I virkeligheden tænker jeg ikke på pengene, men mere på om jeg er tryg omkring dyrlægen fordi jeg har mødt alt for mange læger gik mere op i mine penge end mit syge dyr.
Men det lyder godt, at hun allerede kender Aysiha! Jeg vil hvert fald bestille tid hos hende og så langt væk er Ballerup heller ikke fra mig egentlig. Men hvornår var det, at Aysiha skulle have sin et års vaccination?