Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

Jonas Sander?

Startet af Shamua, 5. April 2010, kl. 19:03

Anne

Altså er det ikke slemt nok at han storavler en masse hvalpe hvor mange viser sig at blíve syge i en alt for tidlig alder og man ser mange tilfælde af døvhed og andre defekter. Er det ikke slemt nok at små hvalpe på 6 uger skal tages fra deres mor og sælges til folk der ikke aner hvad en ilder er som bare synes de er søde, for 6 ugers hvalpe ER søde.

Om han bruger kunstigt lys eller ej, det er nok ikke det der gør om han er en god eller dårlig avler for han er ret meget over på skræksiden for mig, KUN i kraft af fakta.

Men når dyrehandlerne selv siger det med lyset, hvordan skal man så tro andet??

A.C

Jeg vil bare sige at jeg er glad for al den omtale, for så er jeg 100% sikker på at jeg aldrig køber en ilder fra en dyrehandel, og når jeg møder andre som er intereserede, så anbefaler jeg altid at købe hos en privat avler...

xCelina

Hvor bliver jonas sanders ildere solgt henne?
Jeg har selv en pige fra City2 som er 1 år, men hvis alle de arvelige sygdomme i skriver om ofte ses hos Sander ildere, så vil jeg lige høre jer ad om hun er en af dem, for så vil jeg da lige være lidt opmærksom.. Min veninde har også en fra City2, han er blind og derfor meget nervøs i sin opførsel, men ellers frisk.. :-)
han virker som et meget forfærdeligt menneske ham jonas..

Barky

Jonas leverer også til City2...

Jeg købte mine drenge i Runddelen for 5½ år siden...
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Anne

jeg mener han sælger til city2.

Jeg ved ikke om han er et forfærdeligt menneske direkte. Men jeg er i hvert fald ikke fan af hans opdræt.

xCelina

Okay.. Jamen så er jeg da lige lidt mere opmærksom.. ;-)

KariN

XCelina: Ildere fra City2 dyrehandel er Jonas Sander ildere, jeg har snakket med ham der har dyrehandlen om det nemlig og Jonas Sander er den eneste der leverer Ildere dertil, så du kan være ret sikker på at hun er derfra
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

mette11

Jeg har også fået at vide af en ansat i City 2 dyrehandleren at det er Jonas Sander der leverer alle deres ildere.

Jeg har haft en ilder mere derfra for mange år siden efterhånden. Hun var døv, men levede et godt liv i knap 5år...der måtte hun aflives pga. en knude i maven. Det kan godt være at knap 5 år er en ok alder, taget gennemsnittet i Dk i betragtning, men hvis man tænker på at ildere faktisk kan blive 10 år, så er det jo ret dårligt!

xCelina

Så er jeg da endnu mere opmærksom.. Utroligt de gider blive ved at få fra ham af, de må da vide at det er noget rod det han laver?

KariN

Citat fra: xCelina Dato  7. April 2010, kl. 20:10
Så er jeg da endnu mere opmærksom.. Utroligt de gider blive ved at få fra ham af, de må da vide at det er noget rod det han laver?

jeg snakkede faktisk med en medarbejder om det en dag jeg var dernede for lææænge siden. Hun sagde at der jo er penge i ilder-hvalpe og hvis ikke de har nogle er der stor efterspørgsel på dem.
Jeg forklarede så hvad jeg mente om det og hvorfor jeg mente det (jeg mistede min første ilder da han var 1 år og 10 dage til kræft, højst sandsynligt pga. sjusket avl, han var dog ikke en Jonas Sander ilder, men princippet er lidt det samme) Derefter blev hun vidst lidt forarget og syns ikke hun ville snakke mere med mig om det, jeg har ikke været dernede siden!
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

xCelina

Hm.. Synes nu alligevel de er lidt skudt i hovedet når de ved hvem han er og de så stadig sælger dem, de må da kunne se de ikke er særlig gamle.. Det kunne jeg da i hvert fald sidst jeg var dernede og kigge.. :-(

AlisVolatPropiis

De er jo ligeglade, og mener ikke der er noget galt i det.. jo før de får dem jo før kan de sælges, og der er gode penge i dem. Desuden er lille og nuttet et ret godt salgstrick. Jeg har en gang oplevet Zoocity fjerne nogle hvalpe, men de havde knapt nok også øjne...

Samme har jeg oplevet hos runddelens, som kun fik fra Jonas, -den havde ikke øjne endnu og suttede på alt den kunne komme til...der var dog en del brok, og fra eget udsagn derfor han holdt op med at have ildere i butikken og gik over til man bestilte en ilder, og så kunne hente den på en given dag, frisk leveret fra Jonas.

xCelina

Okay.. Det er jo bare på kngen måde i orden!! Kan man slet ikke gøre noget?!
Sælger de også ildere i zoocity?

AlisVolatPropiis

Man kan lade være med at købe ildere i dyrehandlere, for hver ilder solgt bliver der lavet nye kuld....og råde andre til også at lade være...

xCelina

Jeg har heldigvis heller ikke selv valgt min skulle være fra dyrehandel.. Har købt hende fra en helt anden da hun var et halvt år, det var hun i hvert fald i følge papirene.. :-) Men er også begyndt at fortælle folk de ikke skal støtte dyrehandlerne..