Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

livmoder/underlivs betændelse og grus

Startet af tzari, 26. April 2010, kl. 18:11

tzari

Fire giver mig grå hår. Hun har konstant grus siddende i sin "åbning". Skyller og renser hvergang jeg har fat i hende.

Kan det mon give livmoder eller underlivs betændelse at hun er sådan en "gris"/Klodsmajor  :S Optimalt er det stunt værtfalde ikke  :X
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

FerretParadise

Ja jeg tror bestemt ikke at det er så godt.
Jeg tror godt, at der på den måde kan trænge bakterier "op", som kan give betændelse.
Ann Hillerslev.

tzari

Hvad gør i for at undgå det når i har så håbløs en tæve :X
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

FerretParadise

#3
Jeg bruger træpiller, og har derfor ikke sådan et problem.
Ann Hillerslev.

Barky

Måske kan du skifte til noget som ikke bliver siddende? træpiller f.eks?
Bla bla bla.... Hilsen Julia

Bawa

Er det ikke krystal grus du bruger?
Jeg har ikke det problem med Kaya :)
Hun er rigtig god til at holde sig selv ren ..

Barky

Bla bla bla.... Hilsen Julia


Starshineferrets

Grus i vulvan kan ge upphov till vaginit (Vaginitis), som om det går riktigt illa kan vandra upp och ge en livmodersinflammation. men ja, då ska det en hel del till.
Vaginit behandlas med antibiotika, och är ganska vanligt att honor får, speciellt när dem är i brunst, eller tex, efter en parning.

Träpellets är bra att ha i lådan om man har en hona som lätt får in det i vulvan.

tzari

Citat fra: Bawa Dato 26. April 2010, kl. 18:27
Er det ikke krystal grus du bruger?
Jeg har ikke det problem med Kaya :)
Hun er rigtig god til at holde sig selv ren ..

Jo er krystal grus. Men har set fragmenter af det der sidder fast og har total noia på over infektion. Ved ikke om tøsen lægger sig når hun tisser. 

Vil træpiller ikke også sætte sig fast hvis hun "lægger" åbningen ned i det.

Hvordan fanen siger man skedeåbning på en pæn måde...
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Bawa

Ja okay, det kan jeg godt se ..
Så er der nok ikke så meget andet at gøre end at holde øje med hende?

FerretParadise

Nej træpiller hænger ikke fast, måske de er for tunge.

Ann Hillerslev.

Barky

#12
Citat fra: FerretParadise Dato 26. April 2010, kl. 18:43
Nej træpiller hænger ikke fast, måske de er for tunge.

og de smuldrer.....

EDIT: hvor krystalgrus ikke smuldrer, men absorberer. Og derfor klynger fast til huden, som en sugekop.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

tzari

Så vil smulderet da også sætte sig fast deroppe? Så er det vel bedre det er en krystalgrus der sætter sig da den er lettere at fjerne helt end fnuller  :S
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

tzari

Citat fra: Barky Dato 26. April 2010, kl. 18:45
Citat fra: FerretParadise Dato 26. April 2010, kl. 18:43
Nej træpiller hænger ikke fast, måske de er for tunge.

og de smuldrer.....

EDIT: hvor krystalgrus ikke smuldrer, men absorberer. Og derfor klynger fast til huden, som en sugekop.

Hey seføli havde jeg slet ikke tænkt på total blond moment, godt der er nogle der er kvikke :)
Men så er risiko vel egentlig ikke så stor for det afgiver baktierier egentlig ?
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner