Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Hjemme igen fra dyrelægen :)

Startet af Kristine, 5. August 2010, kl. 17:36

Kristine

Så har jeg været til dyrelægen og alt var i skønneste orden! :) sunde og raske og flot pels og alt bare i tip top :)
Spurgte ang hørelsen med Sabine.. men det var ikke rigtigt noget han kunne tjekke.. det var mere noget med at se om hun reagerede på lyde.. men ud over det var ørerne helt fine :)

Laban var rigtig dygtig! og han vejer 1kg og 6 gram :) Og han er faktisk præcis 12 uger i dag, så han er en rigtig stor og sund dreng :)

Sabine var dog ikke så gled for vaccinationen, hun vred sig og pev.. Blev helt trist.. sådan en piveskid, hehe.. og bagefter kom hun også op til mor og blev trøstet lidt og var helt afslappet og kunne sagtens nusse hende.. første gang jeg har set hende være så rolig og jeg kunne nusse hende sådan.. åh stakkels lille pus dog

Sabine er 10 uger og vejer 460 gram så hun er en rigtig lille pige :)

og Bagefter kørte vi ud til Alverdens kæledyr og købte barf.. for de skulle da forkæles lidt efter den slemme tur, hehe :) (Blev helt overrasket over hvor billigt barf egentligt er) Nu ligger de og sover lidt :) efter en lang dag.. Men ellers er det gået helt fint! :D

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

FerretParadise

Nu bliver jeg lidt forvirret, tidligere idag skrev du, at Sabine var 9 uger og 5 dage.

http://ferretopia.eu/index.php?topic=3913.0

Og nu skriver du, at hun er 10 uger. Ikke fordi der er den store forskel, ud over, at når du har vaccineret hende nu, så skal hun ha endnu en vaccination om 3-4 uger.
Ann Hillerslev.

Kristine

Regnede med at hun var 9uger og 5 dage :) Men ringede til hende jeg havde købt hende af for en sikkerheds skyld og så fandt jeg ud af at hun er faktisk 10 uger :)
Kan godt forstå du er forvirret :P Var jeg også da jeg fik af vide at hun var 8 uger da jeg købte hende og nu er hun pludselig født d. 25 Maj.. Lol

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

MEN for en sikkerheds skyld regner jeg med at vaccinere hende igen om 4 ugers tid.. må lige se tiden an..
For stoler ikke helt på hende jeg har købt hende fra når hun siger det ene og så det andet?

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Så... 9 uger og 5 dage eller 10 uger og 2 dage... så siger vi bare rundt regnet 10 uger.. så kan det vel ikke gå helt galt :P hehe

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Anne

Du må nok hellere revaccinere hende

Kristine

Regner jeg også med :) har faktisk allerede fået en tid igen i næste måned, så det er ordnet :)
Men ud over det er hun helt sund og rask.. hun har dog lidt malger på tænderne (Pga hende jeg købte hende af ikke gav hende ordentligt mad:()
Men det var intet at være bekymret for :) Så meget rart jeg også lige fik tjekket det

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

rikki

Det är inte bra för en valp att få för mycket vaccin. De kan övervaccineras.
Dessutom så väger din valp väldigt lite för att vara 10 veckor så att övervaccinera en sådan liten
valp kan vara riktigt farligt.

Vaccinerar man efter 10 veckor så behöver man ju inte vaccinera förrän de är 1 år igen.

Har du nu vaccinerat innan 10 veckor så måste du ju alltså göra om det igen.

Det är ju onödigt både för valpen och rent ekonomiskt.
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Kristine

Laban er præcis 3 måneder i dag.. Regnede med at det så var 12 uger.. men det er faktisk 12 uger og 6 dage.. Kan slet ikke regne i dag..

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Jamen hvis hun er under 10 uger skal hun jo vaccineres igen, og hvis hun er over behøver hun det ikke igen.. Og ved ikke præcist hvor gammel hun er, så ved ikke om hun behøver en vaccine til.. Og da hun enten er over 10 uger eller næsten 10 uger så regner jeg egentligt med at hun først behøver en igen om et år?
Vil bare gerne det bedste for hende og vil overhovedet ikke gøre nogen skade på hende.. kunne jeg ALDRIG drømme om!
Men 2 dage før 10 uger eller efter gør vel ikke den store forskel? Håber jeg da ikke :S
Står lidt i et dilemma

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

FerretParadise

Jeg mener du skulle ha ventet et par uger, så ville du ha været mere sikker på, at hun var over 10 uger, så hun ikke skulle vaccineres så mange gange. Plus at hun havde vejet noget mere, hun er meget lille.

Men sket er jo sket, og du kan ikke gøre det om. Du er bare nødt til at revaccinerer hende nu, trist at du ikke lyttede til rådet du fik i formiddags.
Ann Hillerslev.

rikki

I och med att du inte var säker på hur gammal hon var hade det ju då varit lämpligare
att vänta en vecka extra istället.
Att vaccinera vid 11 veckor gör ju ingen skada. Och hade varit mycket bättre än att vaccinera
vid 9 veckor.
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Anne

Ja du skulle have ventet, men jeg synes du skal revaccinere hende, men først om nogle uger så hun ikke får en stor dosis lige på en gang.

Du vil ikke kunne komme ind på træf og udstillinger med hende hvis hun er vaccineret bare så meget som en dag før hun blev 10 uger.

Grunden til man venter til de er efter 10 uger er at de skal være i stand til at danne antistof og derfor er det langt bedre at vaccinere noget tid efter de 10 uger end få dage før.

Kristine

Nej det er rigtigt nok.. det burde jeg have gjort.. Ville bare gerne have haft de blev vaccineret samtidig og ville rigtig gerne have at hun skulle have et sundhedstjek fordi jeg var bange for at hun fejlede noget pga ejeren ikke var så sød imod hende.. og det er ikke sjovt at gå rundt og være bekymret for om hun måske fejler noget
Men havde allerede bestilt tid og min bror havde taget fri fra arbejde for at køre mig til dyrelægen (Det var aftalt før jeg fik Sabine) og det var billigere at få vaccineret 2 på samme tid i stedet for hver for sig..

Vil bare rigtig gerne have at hun blev vaccineret også så hun ikke kunne blive syg når vi er ude at gå osv for hun har slet ikke fået vaccine eller været igennem sundhedstjek eller noget.. og ville blive så ked af det hvis hun blev syg fordi hun ikke var vaccineret.. eller hvis det var noget galt med hende..

Tror måske jeg var ret egoistisk med min handling.. Tænkte på mig selv og min egne behov og økonomi i stedet for at tænke på Sabines behov og helbred :(

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine

Kristine

Laban blev vaccineret da han var 8 uger (Af opdrætteren) og så her igen i dag.. næsten 5 uger efter..
Har han så ikke været i stand til at danne antistof? /:

Mange kærlige hilsner fra Kristine, Laban & Sabine