Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Mallory: Jeg skal ørle!

Startet af englefugl, 21. Marts 2011, kl. 14:31

englefugl

Ja mallory kaster op lidt ofte synes jeg :( hun har ikke gjort det igår eller idag, men jeg synes godt at man kunne sige at hun gjorde det en gang om ugen ca.  Er der nogen der har erfaring med det?? :)  For hun opfører sig helt normalt og er ligeså irriterende som hun plejer, og hun spiser og drikker også som hun plejer :)

Line

Er hun i pelsskifte? Eller er hun måske en "idiot" til at spise? Jeg har fx en der æder alt for hurtigt nogle gange og får det i den gale hals. :)

englefugl

nu du siger det er hun faktisk blevet lidt tyndhåret på benet, så det kan da godt være at hun er gået i pelskifte :) eller også er hun bare en slugehals ja :D hehe

mette11

Der kan være rigtig mange årsager til at en ilder kaster op...jeg ville få dyrlægen til at tjekke hende.

Sker det lige når hun har spist?? Nogen ildere har en tendens til at overspise ind imellem og så kan der ryge lidt op lige når de har spist. Pelsskifte kan også give opkast pga. hår der irriterer i halsen. Det kan afhjælpes med olie eller vitaminpasta som smører halsen lidt.


Line

Du kan prøve at give hende lidt olie... det skulle gerne få det til at glide lidt lettere :) Og så vask hendes mund. Det forhindrer mange gange en "kædereaktion" Men det er selvfølgelig aldrig godt hvis en ilder brækker sig gentagne gange. Og hvis hun gør det mere end en gang på en dag flere gange "i træk" så skal du tage hende til dyrlæge.

englefugl

okay ;) hun har kun kastet op en gang om dagen, og hun har hverken gjort det igår eller idag. men så vil jeg give hende noget olie, men hvordan vasker man hendes mund? :D

Line

Du tager hende under armen, eller hvad der nu lige er lettest for dig, og så holder du en hånd ind under vandhanen, så den fyldes med vand og så skyller du hende om munden og får hende til at drikke lidt af det kolde vand. :) Så får hun den grimme smag væk