Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Træf i Farre - Snak om smitte

Startet af cibatuchsi, 21. December 2009, kl. 23:53

Winther Ilderen

Amazing ferret jeg har ingen dyr der er døde af den sygdom jeg lige har haft i min bestand.
Men jeg har en ilder der er blevet aflivet pga lymfekræft, og det har jeg skrevet på min F.B så vedkomne der har set det løber med ½ og usand vind. Desvære får de fleste af vores ildere kræft, den nåede dog ikke selv og dø af det men blev aflivet pga det.
Den blev enda lagt i narcose og åbnet og allerede da dyrlægen åbnede huden var der vand under pelsen første dårlige tegn og knuden var en knude og ikke et fremmedlegeme eller tarmslyng, så der var intet andet og gøre end lade den sove ind i narcosen desvære. Dens lymfekræft havde bredt sig. Hvil i fred min lille skat hvis ellers du kan få lov til det af dem som mener du døde af influenza/virus.

Lena og Peter

Citat fra: Cille Dato 23. December 2009, kl. 02:04
Jeg vil så lige tilføje at det jo også kan være fare for dine dyr at folk skulle komme til træf.
Det er stadig meget tæt på,hvis det bliver den dato.... dvs dine dyr er meget svækket og mere modtagelige for andres bakterier også selvom de er blevet behandlet og er raske nu.
Men ja hvis bare man tænker med hovedet og tager hensyn,skal det jo nok gå godt til træf om det så den ene eller anden der har smitte og uanset hvad smitte det måtte være.
Men klart er man mere nervøs når der har været en smitte og ingen ønsker da at komme til at stå i sådan en situation,som du jo selv også siger vil du ikke ønske andre skal gå igennem det samme

Det er ikke et træf d. 15. januar... Det er bare os der vil besøg Helle.

PiaLyng

Citat fra: Winther Ilderen Dato 23. December 2009, kl. 09:32
Amazing ferret jeg har ingen dyr der er døde af den sygdom jeg lige har haft i min bestand.
Men jeg har en ilder der er blevet aflivet pga lymfekræft, og det har jeg skrevet på min F.B så vedkomne der har set det løber med ½ og usand vind. Desvære får de fleste af vores ildere kræft, den nåede dog ikke selv og dø af det men blev aflivet pga det.
Den blev enda lagt i narcose og åbnet og allerede da dyrlægen åbnede huden var der vand under pelsen første dårlige tegn og knuden var en knude og ikke et fremmedlegeme eller tarmslyng, så der var intet andet og gøre end lade den sove ind i narcosen desvære. Dens lymfekræft havde bredt sig. Hvil i fred min lille skat hvis ellers du kan få lov til det af dem som mener du døde af influenza/virus.

Gør mig ondt din ilder er død af kræft som jo er meget normalt blandt ildere.

Amazing Ferret

Jeg er ked af det var lymfekræft den døde af og jeg bliver altså lidt pissed når du hentyder til at vi fryder os over dine dyr

Du læser kun det DU vil læse og du vender tingene om

Selvom man skriver pæne ting så fatter du det bare ikke eller også vælger du at overse det

Ilderbanden<<<< Jeg vil give dig ret i at det tit er negativt når det gælder Helle, men prøv lige at se det fra vores side. Hver gang der er nogen der skriver noget som fx nu her - så SKAL hun ind og svine os andre til. Hun vender den om og det pisser altså folk af. Hvis nu hun bare havde skrevet at ja hendes dyr havde været syge og nu er de raske, så er der ikke en kæft der ville sige mere

Lena og Peter

Citat fra: Amazing Ferret Dato 23. December 2009, kl. 11:37

Ilderbanden<<<< Jeg vil give dig ret i at det tit er negativt når det gælder Helle, men prøv lige at se det fra vores side. Hver gang der er nogen der skriver noget som fx nu her - så SKAL hun ind og svine os andre til. Hun vender den om og det pisser altså folk af. Hvis nu hun bare havde skrevet at ja hendes dyr havde været syge og nu er de raske, så er der ikke en kæft der ville sige mere

MEN hvorfor sige det i den oprentlige træd. Det er der ingen grund til da, vi bare konstatere, at vi håber SilverDragon ville kigge forbi. Og vi ved godt at Helles dyr har været syg, men det er der jo inger der spørger til. Man vælger bare at skrive det her med det samme.

Så ja, Helle kan godt være lidt negativ, vedr. indlæg herinde, Men der er måske også fordi nogle herinde benytter enhver lejlighed til af komme med stikpiller til hende.

Så hvis bare det hele var startet med en PB til os, havde der ikke været noget at fnider om, og det synes jeg måske have været den rigtigt løsning.

Amazing Ferret

Ilderbanden<<<< Det blev jo skrevet så alle dem der havde lyst til at komme kunne se det. Det var bare en general info til alle der vil komme til det træf og det var ikke for at svine Helle til.
Jeg fatter stadig ikke hvorfor der skal gøres så meget ud af det. Havde det været julemanden der havde haft syge dyr, så var der stadig blevet skrevet.

Helle kommer selv med stikpiller og sviner selv folk til, så der er ingen grund til at forsvare hende.

Man skal behandle folk som man godt selv vil behandles  :D

Stubba

hold da op en tråd.

Man bliver jo helt chokeret, når man læser det ..

Jeg har det lidt ambivalent omkring dette, da jeg godt kan forstå at Helle bliver lidt sur/skuffet/irriteret (what ever) over at der bliver skrevet om hendes dyr og at det syner at der som udgangspunkt er tale om at det "kun" er hendes dyr, der er syge.

På den anden side, forstår jeg ikke helt hvorfor det bliver blusset så voldsomt op? Altså come on? Dyr bliver syge. Ligesom mennesker. Og selvfølgelig ville Helle da ikke tage dyr med, som var syge. Til hvilken fordel ville det da være?

Jeg tror sådan set at "problemet" her er, at folk tager ting AAALT for personligt. Og pludselig bliver det en personlig magtkamp om "hvem har ret", istedet for en diskussion om vores dyrs velbefindende eller for at blive klogere.
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

Lena og Peter

Citat fra: Amazing Ferret Dato 23. December 2009, kl. 15:02
Ilderbanden<<<< Det blev jo skrevet så alle dem der havde lyst til at komme kunne se det. Det var bare en general info til alle der vil komme til det træf og det var ikke for at svine Helle til.
Jeg fatter stadig ikke hvorfor der skal gøres så meget ud af det. Havde det været julemanden der havde haft syge dyr, så var der stadig blevet skrevet.

Helle kommer selv med stikpiller og sviner selv folk til, så der er ingen grund til at forsvare hende.

Man skal behandle folk som man godt selv vil behandles  :D

Det er stadigvæk ikke et træf, men bare os der ville besøge Helle og vi håber så at Louise ville komme.

Rofus:  Hvor kan jeg kun give dig ret... :ja:

Men nok om det, god jul og godt nytår.

Amazing Ferret


Stubba

lad os synge en julesang:

" i morgen er det juleaften.. der er længe længe til.. Hvad skal jeg dog finde på? .. "
Rofus, Mailo & Parkour Tello <3
rip Nico - du er elsket og savnet!

SilverDragon

Jeg vil stille mig enig med Rofus.
Og nu syntes jeg ikke der er mere at diskutere i denne tråd.

Cille

Nej det er der nok ikke,da det der skal sive ind ikke gør og ellers bliver misforstået.
Jeg er ret ligeglad hvem hvad personen er,og om det træf,udstillingen eller hvad f..... det må være.
Er dyre raske er det jo fint og dejligt.
Men det vel også ok at man spekulere på ens egen dyr og ikke ønsker de skal får sådan en tur er vel også ok.... eller nej det var det så åbenbart ikke.
Jeg har da heller ikke fartet rundt til folk der har influenza..... for netop at undgå de blev syge eller for den sags skyld at jeg selv slap for sygedom.
Har ikke udsat vac i omkring 2 mdr fordi den person man skulle til dyrlægen sammen med var syg af influenza.
Kald mig bare kylling,men er der bare en lille chance for en influenza smittefare,så holder jeg mig væk.
Jeg pænt ligeglad med øremider,men kan da læse at en anden ikke er det og ville være sur hvis deres dyr eftefølgende et besøge/træf fik mider.
Jeg synes så mider er en lille ting og nem at komme over,men der vi så forskellige.


Lena og Peter

Citat fra: Cille Dato 23. December 2009, kl. 16:14
Nej det er der nok ikke,da det der skal sive ind ikke gør og ellers bliver misforstået.
Jeg er ret ligeglad hvem hvad personen er,og om det træf,udstillingen eller hvad f..... det må være.
Er dyre raske er det jo fint og dejligt.
Men det vel også ok at man spekulere på ens egen dyr og ikke ønsker de skal får sådan en tur er vel også ok.... eller nej det var det så åbenbart ikke.
Jeg har da heller ikke fartet rundt til folk der har influenza..... for netop at undgå de blev syge eller for den sags skyld at jeg selv slap for sygedom.
Har ikke udsat vac i omkring 2 mdr fordi den person man skulle til dyrlægen sammen med var syg af influenza.
Kald mig bare kylling,men er der bare en lille chance for en influenza smittefare,så holder jeg mig væk.
Jeg pænt ligeglad med øremider,men kan da læse at en anden ikke er det og ville være sur hvis deres dyr eftefølgende et besøge/træf fik mider.
Jeg synes så mider er en lille ting og nem at komme over,men der vi så forskellige.

Umildtbare forstår jeg ikke det du siger... Du vil gerne på udstilling hvor der kommer mennesker udefra, der for den sags skyld kan have liggede syge samme dag, men du se et problem i at vi vil besøge Helle en mdr. efter hendes dyr er blevet raske? og så skriver du en da " er der bare en lille chance for en influenza smittefare,så holder jeg mig væk"

Og jo der er folk der har svært ved at forstå det man skriver. MEN at man skriver det somom vi ville udsætte vores dyr for smittefare og at Helle bare ville lade os komme hvis hun har syge dyr, er helt hen i vejret for sådan er det jo ikke. Med det har du og andre åbenbart svært ved at forstå....
Så en gang for alle..... Vil vil ikke besøge nogle med syge dyr, og hvis folk er nervøse over hvor vores dyr har været, synes jeg vi alle sammen skal lave en profil , ligesom cykelryttene, hvor vi fortæller hvor vi er i alle døgnes timer.

Er det der vi er henne?

Cille

Hahaha nej lad os endelig lade være med det.
Hannes døgn... lukker ilder ud...lukker ilder ind...lukker ilder ud .... er hjemme(altid faktisk)
Pænt kedligt liv :fnis:


Lena og Peter

Citat fra: Cille Dato 23. December 2009, kl. 16:43
Hahaha nej lad os endelig lade være med det.
Hannes døgn... lukker ilder ud...lukker ilder ind...lukker ilder ud .... er hjemme(altid faktisk)
Pænt kedligt liv :fnis:

Hov, hov... du glemte vist... fjerner prutter.... ryder op efter ilder... laver mad til ilder... :lol:

Og jeg prøver lige igen....

God jul og godt nytår... Vi skal snart ud og spise..hmmm.. gratis mad to dag i træk...  :dans: