Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Falck abonnementet for Kæledyr

Startet af Dark Crystal Ferret, 30. Marts 2011, kl. 22:01

Charlotte

Rolig nu. Mit svar var ikke ment som et angreb. Du risikerer ikke bøder, ekstra regninger osv. Men du risikerer at få opsagt abonnementet. Det har de dækket sig ind under i en eller anden paragraf. Og da der står kenneldrift OG LIGNENDE så kan de nemt bruge den (for de vælger jo selv hvad OG LIGNENDE betyder). Der er ingen grund til at diskuteter det videre. Hvis I ikke forstår hvad jeg mener, så kan jeg ikke forklare det bedre. Kun sige "vent og se". Abonnementet kommer ikke til at være udbudt i mange år for det vil ikke kunne betale sig for dem. Man kan jo vælge at køre til en dyrlæge i den anden ende af landet hvis de har glemt at skrive at det skal være nærmeste dyrlæge eller indenfor x antal km.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Malene

Det er i hvert fald ikke noget nyt, for jeg hørte også om det for et par år siden.
Og hvis det var, så havde de nok overvejet om det kunne betale sig for dem som firma, inden. Man kan sammenligne det lidt med forsikringer. Nogle får meget brug for dem og får lynhurtigt dækket beløbet ind igen og andre gange er folk så "heldige" at de aldrig får brug for deres forsikring, og det er de mennesker firmaerne tjener penge på.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Stephanie

Jeg har oprettet sådan et abonnement efter at jeg læste om det herinde.

Det er super lækkert, og billigt. Men man skal så også lige huske at man godt nok skal være klar i god tid.

Jeg har en tid imorgen kl 16.15 hos Alison, og skal være kl allerede fra kl 14.30, og  når vi så er færdige skal vi ringe, og så går der op til en time før vi bliver hentet, så det bliver lidt af en dagsrejse den dyrlæge :D

Håber at Zigge snart er helt rask så jeg ikke behøver det her rejseri til og fra dyrlæge hele tiden.

Stephanie

Så er abonnementet prøvet af idag.

Og det virker super. Som sagt skal man væreen klar 1 time + transporttiden før man skal være der. Falck regner så transport tiden fra Brønshøj til Ballerup til 45 minutter, selvom det kun tager 20 minutter.

Og idag har jeg så fundet ud af hvorfor. Det er fordi turen føles som 45 minutter selvom den kun tager 20 minutter!!! For hold da op en klaphat af en chauffør jeg var ude at køre med.

Han starter med at lægge ud med at han ikke kan lide ildere, for de stinker sgu sådan nogle... Så er stilen ligesom lagt :S

Derefter er jeg resten at turen tvangsindlagt til at høre på ham chaufføren, som fortæller mig hvor meget han arbejder, at han går op i tøj, og motorcross, og hvad han tjener om måneden (altså..så vil jeg hellere høre om vind og vejr, istedet for sådan noget ligegyldigt noget) og i øvrigt så ville han også lige fortælle at han slet ikke kunne lide dyr! Da han når dertil så spørger jeg hvorfor i alverden han har det job med at køre dyr når han tydeligvis ikke kan lide dyr og giver højlydt udtryk for det. Men han svarer så at han også kører starthjælp osv at det her så er et af de ting han også kommer ud for. Jeg er ved at være temmeligt træt af at høre på ham og hans taber-væremåde. Så sidder bare og kigger ud at vinduet og brummer svar til ham i håb om at han fatter at jeg egentligt ikke gider ham. Men da han så begynder at snakke om at dyreejere er for mærkelige, så gider jeg ikke længere være høflig. Så han får pænt at vide, at han er i et servicejob, og at jeg har betalt for denne kørsel, men bestemt ikke for at få at vide at dyreejere er mærkelige. Og at det er fint nok at han tænker det, men at han har pænt at tie stille med det, da det udover at være dårlig service, så er det ualmindelig dårlig opførsel. Samtidig fortæller jeg ham at  jeg da også synes at han er dybt mærkelig og usympatisk men at jeg under normale omstændigheder aldrig ville have sagt det til ham. (og ja, jeg ved det godt jeg gik ned på hans niveau) Og at jeg synes at vi bare skal køre resten af turen i tavshed for lige nu var jeg pænt gal på ham.

Vi kommer omsider frem, Zigge kommer ind til Alison (og hans operationssår som der har været betændelse i, og som derfor har måtte åbnes og sårrenses de sidste 2 uger er super fint, ingen betændelse og såret er næsten halveret i størrelse (og jeg fik ros for min rensning af såret  :)))

Så kommer turen hjem, og hvor uheldig er jeg lige at jeg skal køre hjem igen med den samme klaphat!!.. nå men i det mindste så var "reglerne" da sat op, og han vidste at han bare skulle holde sin mund, så fik da en fredelig tur hjem :D

Sølvsten

Hold da op Hatten af for dig Stephanie. Jeg er ikke sikker på at jeg ville ha klaret det lige så flot.

Godt at operationssåret er ved at blive godt igen.

AlisVolatPropiis

Hold da kæft en idiot o.O

Har du sendt en klage? jeg synes godt nok du klarer det flot Steph o.O jeg ved slet ikke hvordan jeg havde reageret...

Stephanie

Jeg har stærkt overvejet en klage, men vil lige vente et par dage til jeg er kølet lidt ned.

Jeg synes ikke det er så smart at klage mens mit blodtryk er helt i vejret.

For selve Falck har virkeligt været søde og hjælpsomme, det er jo kun den chauffør som er en leverandør til Falck som er en klaphat.

Eliza

Du kan jo klage over ham som person.. At han var direkte grov og nedladende.. Det er jeg ret sikker på jeg havde gjort og det synes jeg bestemt du skal gøre så han fatter at man ikke kan være sådan over for andre mennesker. Der er jo sikkert nogle som ikke ville turde sige noget og så bare skulle høre på hans .... hele vejen.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Namilla

Jeg synes også du skal klage...og hellere nu, mens de har mulighed for at slå op i deres system, hvem der var chauffør på turen. Sådan en spade skal da ikke sættes til at køre med dyr, hvis han slet ikke kan lide dyr. Altså det er da fair at man ikke kan lide dyr, men som du også sagde til ham, så er han i et service-erhverv og så skal han bare holde kæft. Det er da altid noget at du kunne sige stop, tænk hvis han havde talt sådan til en gammel dame hvis elskede kanariefugl måske var syg! Eller nogen med et alvorligt sygt dyr... det må jo ligsom også være en del af jobbet...
Hvis du klager får han forhåbentlig en opsang af sin chef, og om ikke andet kan det være han mister turene med dyr.
Jeg ville have klaget, og også lige på minutten!

Anne

#24
Jeg er enig med de andre. Du skal klage, og du kan jo bare skrive i din klage at du er så tilfreds  med selve ydelsen fra falck, at det kun  var ham som person du havde et problem med.

AlisVolatPropiis

Man skal jo for fanden også være tryg ved dem...og hvis man ikke selv af uvisse grunde var i stand til at tage med...hvem ville så sende sit dyr med hvad jeg nu forestiller mig er en blanding af Onslow fra fint skal det være...og en nynazist...af en virkelig uforskammet og uhøfligt dyrhader? :S

Anne

#26
Men man skal vel selv tage med/ sende en repæsentant afsted med dyret, skal man ikke? altså de kører vel ikek til dyrlægen med ens dyr for en, så skulle de jo stå og vente derinde og alt muligt

lille_thor

Når den nu dækker brobis og alt mulig også, så kan jeg rent faktisk vælge at have dyrlæge på fx jagtvejens dyreklinik og så kommer de bare og henter mig og køre mig hele vejen der over ? For kun de der ca. 300 om året ?
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred

Anne

Det har jeg svært ved at tro, men prøv at hør dem ad.

lille_thor

Hvis man kunne det, så sku jeg helt klartb være medlem.  For så der satme mange penge at spare på kompetent dyrlæge.  Min egen er kompetent,  men mega dyr. 
Jeg elsker jer Thor, Sif, nidhug og perry  <3 lille skotta pigen hvil i fred