Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Misbrug af ilder solgt som kæledyr - Nu brugt i avl og solgt paring videre også.

Startet af Winther Ilderen, 5. April 2010, kl. 14:28

cibatuchsi

Citat fra: Winther Ilderen Dato  5. April 2010, kl. 15:29
Personligt kan jeg nu heller ikke huske hvornår du er kommet med et positivt indlæg til mig Ciabutsi, Vil du ikke bidrage med noget jeg kan bruge til noget så ti hellere stille. Jeg skriver ikke mere i folks tråde hvis ikke jeg har noget fornuftigt og komme med eller de kan bruge til noget. Man skal jo ikke skrive bare for og skrive noget. Jer der har skrevet vi skal tage den privat, i kunne spare jeres ord og bruge jeres kræfter med og besvare indlæg hvor i kan hjælpe. Alt det andet er jo bare tom fylde.
nu vælger jeg normalt at holde min mund hvis jeg intet godt har at sige/skrive. men lige netop sådanne et emne som dette burde i tage privat.

Starshineferrets

Nu måste ju jag ställa mig lite undrande till folks reaktioner i den här tråden. När liknande diskussioner dykt upp här inne, den senaste för bara en vecka sedan. Så kom det inga som helsta kommentarer om att man borde vara gammal nog att ta det privat eller ej. Varför gör ni sådan skillnad nu? Verkar nästan som att de pågår ren mobbing i danmark, och att bara "rätt" personer får lov att utrycka sig, och få stöd, medans andra människor som råkat ut för liknande otrevligheter bara får skit.

Nu är jag visserligen utomstående i det här, och vet inte vad som händer, men jag reagerar bara på den orättvisa jag tycker mig se. Antingen borde ALLA trådar om liknande ämnen förbjudas eller så borde ALLA få samma chans att utrycka sig.

I övrigt så börjar jag känna mig enormt oroad över vad som verkar vara en ökad mängd av kontraktsbrott... är det i bara i danmark som detta blir mer och mer vanligt? Eller ska man behöva se sig om ryggen hela tiden? Sluta sälja valpar totalt för att undvika risken för att kontrakt bryts eller att folk inte respekterar ens avelsarbete?

PiaLyng

Du spørger hvad folk ville gøre i denne situration - og så skider du bare på vores svar ?
Så kunne du jo spare din tid og dine kræfter med at skrive dette indlæg - for du vil jo ikke se hvad folk skriver?!

Du river det op og skaber lidt "sjov i gaden" og så skrider du til roen er kommet igen og TRADA !
argh ! Man kan jo ikke hjælpe dig her - for du er jo kun ude efter folk - og så det sq klart folk også er ude efter dig !!

Amazing Ferret

Helle - jeg tror vist ikke du selv skal snakke så højt. Hvad med Mira og Kira? Der blev vist heller aldrig lavet en avlskontrakt på dem, men alligevel vælger du at avler på dem

Lena og Peter

Citat fra: Starshineferrets Dato  5. April 2010, kl. 15:31
Nu måste ju jag ställa mig lite undrande till folks reaktioner i den här tråden. När liknande diskussioner dykt upp här inne, den senaste för bara en vecka sedan. Så kom det inga som helsta kommentarer om att man borde vara gammal nog att ta det privat eller ej. Varför gör ni sådan skillnad nu? Verkar nästan som att de pågår ren mobbing i danmark, och att bara "rätt" personer får lov att utrycka sig, och få stöd, medans andra människor som råkat ut för liknande otrevligheter bara får skit.

Nu är jag visserligen utomstående i det här, och vet inte vad som händer, men jag reagerar bara på den orättvisa jag tycker mig se. Antingen borde ALLA trådar om liknande ämnen förbjudas eller så borde ALLA få samma chans att utrycka sig.

I övrigt så börjar jag känna mig enormt oroad över vad som verkar vara en ökad mängd av kontraktsbrott... är det i bara i danmark som detta blir mer och mer vanligt? Eller ska man behöva se sig om ryggen hela tiden? Sluta sälja valpar totalt för att undvika risken för att kontrakt bryts eller att folk inte respekterar ens avelsarbete?

Jeg mener nu ikke vi har lavet noget kontrakt brud, da Helle jo hele tiden har vist hvad vi ville gøre... At vi så ikke har fået det på skrift er jo vores fejl, og så må vi jo bare se hvad der sker..

Helle har enda hjulpet os med parringen og med hvordan og hvorlænge de skulle går sammen.

Winther Ilderen

Pia du har da totalt misforstået situationen. Hetz og ingen hjælp fra Danskerne, vend dig til det... Måske det er dig der bliver næste offer.

Anne

Mobning.. jeg forstår hvordan det kan ses udefra, men måske man også skal se på om personen der ikke nyder samme respekt som andre, måske selv har gjort noget for at fortjene det.

Det er jo ikke fordi alle bare kollektivt har besluttet sig for at der er en der er dum. Det er faktisk personen selv der har brændt alle broer godt og grundigt.

PiaLyng

Citat fra: Winther Ilderen Dato  5. April 2010, kl. 15:40
Pia du har da totalt misforstået situationen. Hetz og ingen hjælp fra Danskerne, vend dig til det... Måske det er dig der bliver næste offer.

Og så ender det med du sagsøger mig og søger erstatning pga mit valg af ord..

Hvad har jeg misforstået ? du ber om et svar - giver dig et voksent svar og så bliver jeg det næste offer ?

Hvis i har lavet mundtlige aftaler må du sq også overholde noget - istedet for at søge erstatning fordi du glemmer ting?

Starshineferrets

jag tycker fortfarande inte att det är en god ursäkt för att ja.. som du själv säger: använda sig utav mobbning. Bara för att någon annan beteer sig fel betyder inte det att man själv behöver göra samma sak. Och bara för att andra inte har respekterat andra betyder inte det heller att man då inte själv skulle kunna föregå med gott exempel och inte göra likadant. Tycker folks sätt att bete sig i sådan här situationer säger ganska mycket om vad de är för människor.

Det finns många människor i illervärlden som gjort saker mot mig, som sårat mig, varit öppet respeklösa osv. men jag beter mig inte påsamma sätt som dem gentemot dem för det. Istället ignorerar jag dem bara. Ger mig inte in i diskussioner med dem helt enkelt, för det är SÅ lite de betyder för mig, att de inte ens är värda 3 minuter av min tid för att skriva ett svar till dem på ett forum.

Anne

HVis jeg anvendte mig at samme metoder som trådstarter så skrev jeg slet ikke i så pæne og overvejede vendinger. Jeg respketerer din mening om dette, men jeg er ikke enig.

Winther Ilderen

Sara du har så fuldstændig ret, tak for din støtte og opbakning.


Anne

HVis det var mig ville jeg først og fremmest snakke med dem der havde brugt kontrakten, men som jeg forstår det så har du hele tiden været vidende om at de lavede den parring, og er dte tilfældet og du ikke har reageret før nu hvor du er sur på dem, så synes jeg ikke du har ret til pludselig at ombestemme dig. En mundtlig aftale gælder ligeså meget som en skriftlig.

Spørgsmålet er så hvad der egentlig er sandt her og hvad der ikke er. Og det ved kun de implicerede parter.

Winther Ilderen

Et dyr er der tilladelse til mod betaling som ikke er kommet så den aftale er jo ikke bindende. Men flere dyr og en paring til anden side er da helt ude i hampen.

Namilla

Nu beder du om råd om hvad du skal gøre, og i denne sag ser jeg virkelig ikke andre muligheder end at tage den privat...
Der er nogle aftaler som måske er blevet misforstået, eller glemt, og der skulle begge parter nok have fået det på skrift, men det ved begge parter så til næste gang...(jeg forstår så slet ikke, hvorfor der ikke er lavet kontrakt på dyret fra starten af?, når der faktisk var restriktioner på, at han måtte bruges til avl med begrænsninger)...Men lad det så være alle andre en lektie om at få lavet en skriftlig kontrakt...
I nuværende situation kan ingen af brugerne herinde gøre hverken fra eller til...og de kan ikke give dig nogen råd, som du ikke allerede har fået (tag den privat og kontakt en advokat, hvis du mener det er så seriøst)... det her er ikke en junta, og der kommer intet ud af, at forsøge at piske en stemning op... Jeg synes virkelig det er for lavt at forsøge at vænne et forum, mod en anden bruger, fordi man føler sig forkert behandlet, og det er det eneste jeg kan se, at denne tråd er til for...