Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Misbrug af ilder solgt som kæledyr - Nu brugt i avl og solgt paring videre også.

Startet af Winther Ilderen, 5. April 2010, kl. 14:28

Winther Ilderen

Så vidt jeg kan se er det brugerne der er mod mig.

Men jeg lukker tråden her og tager den med en advokat. Derud over kommer der så brev ud om pågældende dyr skal neutraliseres straks og alle evt hvalpe skal sælge til kæl. Og der må ikke tages hvalpe fra til viidere avl hverken til dem selv eller til pågældende person der har købt en paring.

Charlotte

Og så forstår folk ikke at jeg får mine hvalpe kastreret og steriliseret inden de bliver solgt.   :nej:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

mette11

Der findes en del muligheder for gratisk juridisk hjælp rundt omkring. Nu kender jeg ikke til nogen i Jylland, men det må da findes. Helle, jeg synes du i morgen skal snakke med en jurist/advokat om dette, for at få vedkommendes mening/råd om hvad du kan gøre.

Jeg synes faktisk ikke at der er nogen som blev hængt ud her, før vedkommende selv meldte sig! Jeg ved ikke hvem der har aftalt hvad, sagt hvad, gjort hvad osv. så det vil jeg ikke blande mig i! Som jeg forstår det, kan parterne ikke længere kommunikere med hinanden og det er enormt ærgeligt, men det sker jo. Måske kan i prøve at skrive til hinanden og hvis det ikke virker, så kontakt en jurist/advokat i morgen og hør hvad der kan gøres.

Winther Ilderen

Mette jeg kontakter advokaten i morgen og beder om og få udfærdiget brev og med mit erstatnings krav og hvad der ellers må være. Mere er der vist ikke og sige, og nej jeg tror ikke vi kan skrive sammen mere da de jo lige har skrevet et indlæg i en anden tråd, men det er nu dem der er på den forkerte side og ikke mig, så syntes det er for lavt.

Lena og Peter

Nu er det ikke os der har knaldet røret på to gange... Vi snakker gerne med dig da vi synes det ville være latterligt at bruge advokat tid på dette, og som jeg skrev tidliger i denne træd, så har du vores numre og kan bare ringe.

Winther Ilderen

Jeg bruger gerne penge på den her sag, så det bliver gjort rigtigt. Tror ikke der er meget og snakke om, efter det indlæg du lige har lavet andet steds, hvor langt kan man synke som menneske.

Malene

[besked=Malene]Hold jer venligst til trådens emne og husk lige den gode tone![/besked]
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

katja

hmm nu har jeg læst hele tråden

og det eneste svar jeg har er  hvis ikke ilderen må bruges til avl, burden den være kastereret eller steliseret før salg

hvis aftalen er mundlig er der ikke noget du eller andre kan gøre da det bare er ord mod ord, samt er købs kontrakter, der ikke er udformet og stemplet hos en advokat desvære ikke meget vær,

jeg må indrømme at jeg ikke kan se hvordor hele forummet er blandet ind i dette,  i burde tage den privat som voksne mennesker, i steden for alt dette muderkast, som i mine øjne virker som om det bare er 2 der er blivet uvenner, hvorfra den ene prøver at få andre over på den ene siden

jeg ved ikke hvem det omtaler og hvilken aftaler der er, og jeg er også lige glad, dette burde tages privat

det hjælper nok ikke at kontakte en advokat, du kommer til at betale 500-800 kr i timer for de udformer et brev eller bare for at få dem til at kikke på sagen, er det virkrlig det vær,

min mening er må ilderen ikke beuges til avl, må man jo sørge for den er neutraliseret inden salg,
ejer af 7 dejlige trolde,

Amazing Ferret

Citat fra: katja Dato  5. April 2010, kl. 19:11
hmm nu har jeg læst hele tråden

og det eneste svar jeg har er  hvis ikke ilderen må bruges til avl, burden den være kastereret eller steliseret før salg

hvis aftalen er mundlig er der ikke noget du eller andre kan gøre da det bare er ord mod ord, samt er købs kontrakter, der ikke er udformet og stemplet hos en advokat desvære ikke meget vær,

jeg må indrømme at jeg ikke kan se hvordor hele forummet er blandet ind i dette,  i burde tage den privat som voksne mennesker, i steden for alt dette muderkast, som i mine øjne virker som om det bare er 2 der er blivet uvenner, hvorfra den ene prøver at få andre over på den ene siden

jeg ved ikke hvem det omtaler og hvilken aftaler der er, og jeg er også lige glad, dette burde tages privat

det hjælper nok ikke at kontakte en advokat, du kommer til at betale 500-800 kr i timer for de udformer et brev eller bare for at få dem til at kikke på sagen, er det virkrlig det vær,

min mening er må ilderen ikke beuges til avl, må man jo sørge for den er neutraliseret inden salg,

Man kan jo ikke neutralisere en ilderhvalp på 10 uger eller hvornår den nu blev solgt :fnis:

Jeg har ikke helt fundet ud af om der er en kontrakt på ham eller ej, men hvis der ikke er, så kan du desværre ikke gøre en pind Helle - selvom du betaler millioner til din advokat

Shamua

Jeg har fået fortalt at der er kontrakt på dyret. kontrakt til kæl.

Vh. Marianne

katja

du har ret, man kan jo ikke neutralisere hvis de ikke er gamle nok  :-$

men ja køber af dyret  ejer jo dyret og bestemmer over det, hvis de vælger ikke at følge en muntlig aftale eller kontrakt er der  ikke noget at gøre ved det

man kan gå til advokat, osv men i prinsippet er der ikke noget at gøre med eller uden kontrakt,

andet end det er spild af penge hos advokaten
ejer af 7 dejlige trolde,

Amazing Ferret

Citat fra: Shamua Dato  5. April 2010, kl. 19:39
Jeg har fået fortalt at der er kontrakt på dyret. kontrakt til kæl.

Oki - hvis det er rigtigt, så kan jeg godt forstå Helle bliver vred. Det ville jeg også blive. Og så er det meget tarveligt af Ilderbanden at bruge Happy til avl.
Kontraktbrud er noget forfærdelig noget for os opdrættere, men man skulle måske så lige kigge på sig selv først inden man angriber andre. Som jeg skrev tidligere, så har Helle selv lavet brud på en kontrakt

Winther Ilderen

Jeg har aldrig lavet noget kontrakbrud, hvad er det for noget Amazing Ferret ?

Lena og Peter

Jeg havde regnede med at jeg ikke gad at kommeterer på den tråd mere, men bliver nød til det, da jeg ikke kan lide at blive udstillede som om vi laver kontrakt brud.

Ja, da vi købte han var det som kæl, med der har hele tiden været tæt kontakt mellem Helle og os, fordi at hvis vi vil begynde at avle så skulle det være på Happy. Da vi så beslutter at få et par kuld bliver vi enige med Helle om at hvis vi ville bruge han i avl, skulle hun have forskellen der var i prisen mellem alv og kæl og at vi betalte hende næste gang vi sås.

Hun viste også at han skulle bruges til at parre en tæve hos en anden opdrætter, og hun ringede enda da denne opdrætter var her.
Hvis Helle havde haft nogle indvendelser om hvordan vi skulle bruge Happy i alv, kunne hun have fortalt os dette eller have sendt os en kontrakt.

Vi er ikke tankelæser og har ikke ville Helle noget ondt, og har altid synes at Helle var en dejlig person, som de fleste herinde sikkert også ved.  Men hvad der lige er sket i dag går desværre over vores forstand, da Helle jo har vist det hele.

Amazing Ferret

Citat fra: Winther Ilderen Dato  5. April 2010, kl. 20:03
Jeg har aldrig lavet noget kontrakbrud, hvad er det for noget Amazing Ferret ?

Ok det var måske ikke kontraktbrud(selvom jeg ser på det på den måde), men da du købte 2 tæver af en anden opdrætter fik du muligheden for at få lavet en ny kontrakt, men det ville du ikke. Så du er vist ikke bedre selv