Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Misbrug af ilder solgt som kæledyr - Nu brugt i avl og solgt paring videre også.

Startet af Winther Ilderen, 5. April 2010, kl. 14:28

Lea

Synes bestemt ikke at du skal snakke for højt Helle..

Og så længe der ikke er skrevet under på noget kan du intet gøre.
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Winther Ilderen

Peter du taler ikke sandt, du har joked med Pågældende person måske ville have en paring. Som vi ofte har snakket om så skulle jeg selv have en paring da Pinkey desvære rendte væk. Jeg havde bestemt regnet med i havde spurgt om lov til og sælge en paring for så skulle der skrives noget ned om det. Jeg har flere gange spurgt til betaling og har stadig ikke modtaget nogen så indtil videre har i kun købt et kældedyr her fra mig af.  I kan da på ingen måde forvente jeg giver karl blanc til i kan avle som det passer jer og enda sælge paringer uden min viden. Vi har haft næsten daglig kontakt, i dag lige før jeg skal ud af døren ringer du du og fortæller mig det. Jeg kan forstå det er noget tid siden den paring er foregået. Jeg talte enda med pågældene opdrættter lige før vedkomne tog til Norge og hun snakkede om paring med Diesel, så i har skjult det godt for mig. Jeg syntes det er ualmindelig frækt det i har gjort. I har før skrevet både på jeres hjemmeside og her på forum at det muligvis blev Happy der skulle være far og i ville betale mig hvis det kom dertil og i ikke fandt en mere egnet. Desuden har jeg ytret ønske om hvis han skulle pare skulle der være på pastel, Jeg har takket nej til hvalp fra jer fordi jeg selv ønsker pastel pastel. I gør grin med mig som opdrætter og det kan jeg ikke respektere, vi acceptere hinandens avl TROR jeg da nok, pånælr lige dem der skriver rundt til mine hvalpekøbere og siger de ikke skal købe mine dyr. Sjovt nok, har disse dyr vundet priser og mange er intereseret i parring med Diesel og hvalpe fra mig, så helt skævt er det vel ikke med mine dyr. Fordi der er nogle der har et horn i siden på mig bliver mit opdræt og mine dyr jo ikke ringere af den grund, men fred være med det. Jeg har aldrig før solgt nogen paring ej heler avlsdyr. Jeg blander mig ikke i andres avl og agter ikke og gøre det. men jeg vil behandles ordentligt og respekteres for mit arb. Men i denne sag er jeg desvære nødt til og nedlægge veto. Hvem skal have betralingen for den solgte paring ? du sagde den var solgt for 4000 kr og køber siger 2500 og at de ikke er betalt i nu og hun kunne overveje og betale dem til mig når i ikke har en aftale med mig om i må sælge parring til 3 mand. Samtidig hører jeg fra anden side i har fortrudt det i har gjort. Køberen af paringen agter og bruge 1 hvalp til videre avl så hvis jeg lægger sag an mod jer, er hun jo også nødt til og gøre det, jeg vil ikke have evt hvalpe fra hendes paring bruges til videre avl. Det er miin linje on jeg bruger Diesel selv i 2 kuld i år og Bamseline igen i det ene af dem. I måtte avle på et dyr evt flere mod betaling. Jeg har bare så mange gange sagt jeg ikke håbede i ville sælge paring og rengede som sagt jeg kunne stole på jer da vi næsten dagligt har haft kontakt, så er bare så uforstående over jeg får det her smækket lige i hovedet, sikke en lussing. Håber virkelig i seriøst laver regler for jeres opdræt. Men jeg vil ikke have i bruger Happy på og pare den tæve i vil pare op som er meget ung når suprelorin sprøjten ikke virker mere, Happy skal neutraliseres og det skal være med kniven så jeg er sikker på der ikke kommer flere paringer jeg intet kender til., jeg ønsker ikke en masse dyr ude fra min linje. Jeres dyr er 2 led og evt fejl og skavanker kendes ikke i nu, jeg ved kun min ene tæve hvalp havde en skæv tand, den i havde reserveret, jeg var flink og gav jer en han i stedet for fordi jeg syntes godt om jer og jeres dyrs forhold. Men jeg vil gerne selv se om den tandfejl evt dukker op i de kuld jeg nu selv venter. Troede vi var voksne og vi snakkede tingene igennem som de kommer. Men jeg står altså af når jeg bliver ført bag lyset. Jeg plejer og være til og tale med og meget large, men forventer det samme den anden vej. Der er mange jeg har hjulpet i tidens løb og jeg er ved og være temmelig træt af folk der ikke forstår hvorfor jeg er negativ og skriver grimt af og til. Men jeg fik ret i 2 af de mennesker jeg har sagt nej til og sælge dyr til , ville sælge deres dyr igen inden for kort tid, den ene har allerede solgt 1 købt 2 og også solgt dem igen altså  3 siden træffet i Farre så helt dum og uden evner er jeg forfærdentlige Helle vel ikke.

Winther Ilderen

Amazing Ferret jeg købte ikke dyr af en opdrætter, men gennem Gul og gratis. Jeg havde intet kendskab til aftale. Desuden passer det ikke det du siger for vedkomne opdrætter som  solgte de 2 piger til dem jeg har købt dem af har jeg lavet aftale med, og den er holdt. Desuden er der ingen avl på de dyr for den ene er nemlig død den anden neutraliseret. Der var heller ikke nogle der havde vist det hvis ikke jeg selv havde ringet og fortalt opdrætteren at jeg var kommet i besiddelse af 2 dyr fra hende.Så der kan du ikke pege fingre af mig, har tilfældigvis mailene liggende fra pågældene opdrætter.

Lea vi 2 har aldrig haft en skriftlig aftale og hvad har du lige gang i HVA ? Bamseline er hos mig og er paret op med Diesel og det kan da bla Lena og Peter bekræftige. og hun bliver ved mig til hun dør eller bliver aflivet pga sygdom. Jeg sælger ikke mine dyr som visse andre gør og køber nye hele tiden. 

Er der flere der vil mig mere så sig det nu, jeg bliver lidt i nu så i har chancen

Lea

Citat fra: Winther Ilderen Dato  5. April 2010, kl. 20:47

Lea vi 2 har aldrig haft en skriftlig aftale og hvad har du lige gang i HVA ? Bamseline er hos mig og er paret op med Diesel og det kan da bla Lena og Peter bekræftige. og hun bliver ved mig til hun dør eller bliver aflivet pga sygdom. Jeg sælger ikke mine dyr som visse andre gør og køber nye hele tiden. 

Er der flere der vil mig mere så sig det nu, jeg bliver lidt i nu så i har chancen

Var det en hentydning til at jeg åbent bart sælger mine dyr og køber nye passer ikke. at man fortryder et salg og at der var mange andre private ting over det som ikke rager resten af verden ?

Jeg har solgt mine dyr og har kun Balou tilbage pga Allergi er det også forbudt eller hvad?
Du parret Bamseline al for tidligt op første gang .. og synes det er fint nok at du bruger hende i avl men du har selv sagt du ville sælge hende ? der ville du også sælge bambam osv du satte en del dyr til salg der. og vi har som sagt ikke skrevet kontrakt nej. som sagt troede jeg at man kunne stole på dig men tog fejl som mange andre. også fordi jeg kontakter dig og spørger om bamseline også skal sælges videre og jeg får afvide af en anden at du så har solgt hende men du har intet sagt til mig . vi aftalte hvor jeg solgte hende til dig at du ville sige hvis det var du solgte hende.. ikke at jeg ville købe hende igen for vil jeg ikke da jeg har allergi og ikke skal have flere end Balou før jeg får en større bolig.. men vil fandeme godt vide hvor mine dyr kommer hen som jeg har haft!
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Winther Ilderen

Jeg vil da lige sige jer er da glad for der er en avler her i Dk som har haft en del kuld som kan bruge et af mine afkom som avlsdyr selvom det er uden min tilladelse. Jeg syntes da også det er fantastisk der samme dyr åbenbart også skal bruges på 3 andre hunner ved køberen af pågældende dyr og der er stor efterspørgsel på disse evt akom fra ham og fra hans forældre.'

DET ER DA GRATIS REKLAME


Winther Ilderen

Lea som vi før har talt om skulle Lena og Peter have købt Bamseline, så du viste godt hvor hun skule hen, men hun er her ved mig og det er du blevet fortalt, hvad Bambam angår er han her også i nu bare i neutrliseret udgave. Jeg har kun 3 verile dyr tilbage og skal ikke have flere. Hvad din allergi angår er vi bare flere der har undret os over du solgte og købte og solgte når du har allergi. Jeg dkrev også i salgs anoncen at de ikke er aktuelle, jeg har ikke skrevet solgt for jeg trak ham og Bjørn tilbage, så alle mine dyr er her vær og en.

Lea

Citat fra: Winther Ilderen Dato  5. April 2010, kl. 21:00
Lea som vi før har talt om skulle Lena og Peter have købt Bamseline, så du viste godt hvor hun skule hen, men hun er her ved mig og det er du blevet fortalt, hvad Bambam angår er han her også i nu bare i neutrliseret udgave. Jeg har kun 3 verile dyr tilbage og skal ikke have flere. Hvad din allergi angår er vi bare flere der har undret os over du solgte og købte og solgte når du har allergi. Jeg dkrev også i salgs anoncen at de ikke er aktuelle, jeg har ikke skrevet solgt for jeg trak ham og Bjørn tilbage, så alle mine dyr er her vær og en.

Du har hverken fortalt hvor og hvordan og hvorledes med Bamseline . du svaret mig at jeg aldrig fandt ud af hvor hun kom hen og du aldrig ville sige det..

Jeg har ikke købt og solgt og købt og solgt. jeg har taget imod mishandlet dyr og fandt først ud af at jeg faktisk havde allergi i sommers hvor jeg solgte resten af de dyr jeg havde taget ind. og beholdte Balou som jeg stadig har. og jeg har ikke haft flere dyr inden . jo jeg har passet en venindes dyr ja. og hjulpet hende med at sælge nogle dyr fra hende i her vinters hvis i tror det har været mine har det ikke..

Men har hjulpet nogle stykker med at sælge videre for dem. så at jeg har købt og solgt mine dyr passer ikke. du kender bare ikke beggrunden og har ikke ville fortælle dig noget efter du trådte på mig som du har gjort for et års tid siden
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Julie

[besked=Brugernavn]Hvis ikke tråden skal låses, så kom tilbage på sporet, tak. [/besked]

Amazing Ferret

Citat fra: Winther Ilderen Dato  5. April 2010, kl. 20:56
Jeg vil da lige sige jer er da glad for der er en avler her i Dk som har haft en del kuld som kan bruge et af mine afkom som avlsdyr selvom det er uden min tilladelse. Jeg syntes da også det er fantastisk der samme dyr åbenbart også skal bruges på 3 andre hunner ved køberen af pågældende dyr og der er stor efterspørgsel på disse evt akom fra ham og fra hans forældre.'

DET ER DA GRATIS REKLAME

Hvis du mener det er gratis reklame - hvorfor brokker du dig så?

Winther Ilderen

Jeg kan desvære ikke finde ud af det med og sætte skrift i ramme som du har gjort ved mit indlæg. Reklame er fin, men det er ikke fint at nogle mennesker ikke respekterer mit opdræt og kun betaler for et kæledyr som de så bruger i avl og videre paring. Var jeg nu en dum kælling forlangte jeg de drægtige tæver fik en pille så forstrene blev slået ihjel,det kan man nemlig gøre langt hen i drægtigheden, men det kan jeg nu ikke få mig selv til. I hundeverden laver man aborter helt op til 1 dag før fødsel, men jeg kan ikke forlange man fjerner livmoderen med indhold på dyr som ikke er mine egne.

Winther Ilderen

Lea nu ved du så Bamseline er her ved mig og hun venter kuld igen i år.

Amazing Ferret

Du skal bare klikke på citer  :P

Altså hvis du mener de har lavet kontraktbrud, så må du jo gå igennem en advokat og så er den vel ikke længere. Jeg kan så fortælle dig at disse sager er MEGET svære at vinde

Lea

Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3

Winther Ilderen

Tak for svar.

En skal jo være forgængeren, det er ved og være på tide reglerne om dyr og avl i Dk bliver skærpet. Det kan ingen vel være uenig med mig i.
Der er og har været og vil komme flere sager og stridigheder omkring vores dyr desvære i tiden fremover. Så  det vil være rart der kommer nogle domme som andre kan bruge fremover i Dk.

Winther Ilderen

Citat fra: Lea Dato  5. April 2010, kl. 21:23
Citat fra: Winther Ilderen Dato  5. April 2010, kl. 21:21
Lea nu ved du så Bamseline er her ved mig og hun venter kuld igen i år.

Det er også fint.


Du er altid velkommen til og besøge hende hvis du kommer på disse kanter, mit hus er altid åbent for dem der ønsker og besøge mig og dyrene uanset om der har været stridigheder.