Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

ilder VS. fritte

Startet af katja74, 19. August 2010, kl. 19:57

Barky

Citat fra: Dark Crystal Dato 20. August 2010, kl. 20:52
Men måske vi skal havd en raklame tråd for søgemaskinen på siden frem over.
Syndes de samme spørgsmål kommer op hele tiden og altid.

Helt ærligt.. Så tror jeg at man kan lave 1000 opslag om det, skrive det i sin egen pande, og folk vil stadig stille de samme spørgsmål igen år efter år..
Vi kan kun blive ved med at svare, og håbe på at informationen breder sig... Og i det mindste er spørgsmålet ikke:
"Hvad kan ildere bedst lide? Lagkage eller Vindrue?" Hehehe
Bla bla bla.... Hilsen Julia

KariN

En fritte er en ilder uden maske, det kan man selv spørge en der har haft sin ilder i en uge om ;)

Ej sorry, men jeg havde snakken med en pige for et par år tilbage og hendes var altså en fritte fordi den ingen maske havde, det havde dyrhandleren selv fortalt hende


Men ja personligt mener jeg at det er to navne for det samme dyr :)

Fritte er nok den danske version af Ferret
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Minority ferrets

Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Katrine

Citat fra: minority Dato 21. August 2010, kl. 11:10
Nu smider jeg så lige det her link ind også

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/pasning.nsf/docs/60d30c1b6b0ea14ec1257026004eadf2


Jeg giver ikke meget for DBś pasningsvejledninger, for du kan finde fejl i alle sammen, og de nægter at ændre det.
Ildere: Loppen & Bamse

Minority ferrets

Helt enig, men ville lige smide den ind og se hvad folk siger til den :)
Christina og Jimmy
Marlon, William, Willow, JJ, Sheldon, Anders, Kali, Daegan, Vincent, Geronimo, Pandora, Amy, Remus, Loki, Caya, Mattis, Birk, Balder, Pontus, Zero, Nemi, Logan, Pixie, Storm og Wicca <3
- Minority ferrets             D.I.P. Paise, Arwen, Lucifer, Gustaf, Metallica, Santo, Andy og Thor <3             R.I.P. Viktor <3
http://minorityferrets.weebly.com/index.html

Amazing Ferret

Citat fra: Barky Dato 21. August 2010, kl. 00:38
Citat fra: Dark Crystal Dato 20. August 2010, kl. 20:52
Men måske vi skal havd en raklame tråd for søgemaskinen på siden frem over.
Syndes de samme spørgsmål kommer op hele tiden og altid.

Helt ærligt.. Så tror jeg at man kan lave 1000 opslag om det, skrive det i sin egen pande, og folk vil stadig stille de samme spørgsmål igen år efter år..
Vi kan kun blive ved med at svare, og håbe på at informationen breder sig... Og i det mindste er spørgsmålet ikke:
"Hvad kan ildere bedst lide? Lagkage eller Vindrue?" Hehehe

Man kunne lave en sektion om mest stillede spørgsmål :fnis: gode som dumme spørgsmål

HB-Ferrets

Citat fra: PiaLyng Dato 19. August 2010, kl. 21:24
3. : Fritte er nemmere at gøre tamme - ildere er meget sværre.

Hi hi hi, det tror jeg lige jeg skal snakke med Barky, Lady og wriggly om at de ikke skal være sådan nogle stride kællinger  :lol:
Hilsen Maja
&
Alle totterne

katja74

sku da godt man ik er en lille stille pige, der nemt føler sig trådt på... men Jer stride kællinger her inde... *LOL*
... ja her er man ny og stiller et meget relevant spørgsmål... og så blir man høvlet ned, er jo heeeeeelt nebrudt nu  :(

Skal aldrig mer komme dumme spørgsmål her fra... så får I fred I gamle i gårde ferretopia`er  :P

(alt skal læses med humor og sarkasme) :lol:
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

mette11

Hvis det skulle være korrekt at ildere er de vilde og fritter de tamme, så burde Mallow have været svær at gøre tam, eftersom hun er hybrid. Men hun er tværtimod den kærligste og mest menneskesøgende ilder jeg nogensinde har haft!  <3

Ja Dyrenes Beskyttelses vejledninger giver jeg heller ikke en sk¤% for!!  :S

katja74

Citat fra: Amazing Ferret Dato 21. August 2010, kl. 11:36
Citat fra: Barky Dato 21. August 2010, kl. 00:38
Citat fra: Dark Crystal Dato 20. August 2010, kl. 20:52
Men måske vi skal havd en raklame tråd for søgemaskinen på siden frem over.
Syndes de samme spørgsmål kommer op hele tiden og altid.
Helt ærligt.. Så tror jeg at man kan lave 1000 opslag om det, skrive det i sin egen pande, og folk vil stadig stille de samme spørgsmål igen år efter år..
Vi kan kun blive ved med at svare, og håbe på at informationen breder sig... Og i det mindste er spørgsmålet ikke:
"Hvad kan ildere bedst lide? Lagkage eller Vindrue?" Hehehe
Man kunne lave en sektion om mest stillede spørgsmål :fnis: gode som dumme spørgsmål

Der kunne blive lavet et FAQ om ilderer, hvor alle "dumme" (hvis der egentlig findes den slags  ;)) og gode spørgsmål... der bliver stillet TIT, findes sammen med svaret  :)
Anton, Silas, Emil & Sylvester
Stjerner på himlen R.I.P. ... Tøzen & Carlos

Anne

Citat fra: mette11 Dato 21. August 2010, kl. 13:26
Hvis det skulle være korrekt at ildere er de vilde og fritter de tamme, så burde Mallow have været svær at gøre tam, eftersom hun er hybrid. Men hun er tværtimod den kærligste og mest menneskesøgende ilder jeg nogensinde har haft!  <3

Ja Dyrenes Beskyttelses vejledninger giver jeg heller ikke en sk¤% for!!  :S

MAllow søger kærligt efter det bedste sted at hakke sine tænder i kødet på nye mennesker :lol:

Og ja dyrenes beskyttelses pasningsvejledning er HELT forkert, og det er ret trist for dif har for længe siden sendt dem en ny udgave som de stadig ikke har smidt på siden!

Men de henviser jo til foreningen og ringer man og spørger dif får man jo også at vide at det er det samme, en tamilder og en fritte.

Nogle siger at fritten er albinoen, men det hænger nok sammen med at de lyse var dem man brugte mest til jagt i starten for at man kunne se forskel på dem og kaninerne, og nu findes de jo i alle farver men det er stadig alle den samme slags dyr = mustela putorius furo

mette11

CitatMAllow søger kærligt efter det bedste sted at hakke sine tænder i kødet på nye mennesker
Mallow er en god pige!!! Også selvom hun ind imellem kommer til at smage "lidt" på folk.  :-$ Hun er altså utrolig kærlig og menneskesøgende...især overfor os!

Anne

Hehe ja, Mallow er en dejlig pige, men jeg mistænker hende altså for at ville æde mig!

mette11

CitatHehe ja, Mallow er en dejlig pige, men jeg mistænker hende altså for at ville æde mig!
Det er også ganske muligt at hun vil det!!  :-$

Anne

I rest my case :P (og Mallow ER dejlig, jeg har godt set hvor glad hun er for dig og Jonas)