Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Din sidste rejse

Startet af FerretParadise, 26. November 2010, kl. 12:50

FerretParadise

Åhh søde Trine det var vel nok smukt og meget rigtig skrevet.
Zefyr var sådan en speciel ilder, med verdens største personlighed.

Ja jeg har rigtig mange søde og dejlige minder om min elskede Zefyren, noget som vil bære mig igennem min sorg.

Jeg ser ham for mig, hoppende igennem stuen, i en plastikpose. Og han endte altid ude i vandbaljen på badeværelset, hvor han så elskede at stå og hoppe på den.  :love:
Ann Hillerslev.

Emils far

Kære Zefyren

Så kom den dag da du måtte over Regnbuebroen, og jeg ved at du vil finde Luna og en masse andre dejlige ildervenner der. Jeg sidder dog med et savn som nok er lidt større end jeg vil indrømme. Kan ikke rigtig forklare det, men det var noget ved dit væsen som har rørt mig dybt, så dybt at jeg faktisk har tænkt på dig mer eller mindre hele tiden siden jeg fik den triste besked i går om at det nu var din tur....

Vi har kørt mange ture sammen, på udstillinger og ture ellers. Altid skulle du sidde foran, med din sele på, for ellers ville du ikke lide køreturen. Du var også en rigtig puttefyr, og når jeg kunne gå på små udflugter sammen med dig på armen, ja så var det ikke meget som manglet...
Jeg sidder nu her, i min stue, og føler det hele lidt uvirkeligt. Det er så trist, men samtidig det eneste rigtige nu du var blevet syg igen. Du fik 5 måneder længere at leve efter operasjonen i sommer, og det var gode 5 måneder ekstra. Jeg er glad for at ha lært dig at kende, og jeg ved at du er uendelig savnet af mange og din madmor. Det viser bare hvilken dejlig puttefyr du er, og om en stund skal jeg nok kigge tilbage og være glad for de gode minner...

Din madmor og vi andre skal nok klare at huske dig med varme og glede, men lige nu er vi meget kede af det. Det viser bare lidt af hvilken dejlig puttefyr du er, og hvilke spor du har sat efter dig...

RIP kære Zefyren.

Tilo

Venlig Hilsen Thilde 
R.I.P Qvark 2004-2010, Elmer 200?-2010,Hubert ca 2004 -2011, Snorre 200?-2012 & Bigfod 2007-2012 <3

FerretParadise

Ja Lars, jeg ved, at du også holdt meget af Zefyre.
Og jeg ved, at han godt kunne lide dig, han var tryg ved dig, og nød virkelig meget, når du gik tur med ham på armen.

Du har ret i, at en tid, så vil vi kunne tænke tilbage på alle de gode minder, med glæde, og dem er der rigtig mange af.
Lige nu er savnet dog for stort, og jeg, og nok også du, mærker bare tomheden.
Ann Hillerslev.

rikki

Åh nej vad ledsen jag blev för din skull när jag läste det här.
Beklagar så otroligt mycket!
Ulrika: Snuffe, Oliver, Nalle, Molly, Guinevere, Alma, Alea, Misool, Freddie, Molle och Tango
http://sites.google.com/site/chillzoneschinchillor/
http://molly2010.chill-zones.se/#home

Stephanie

Da jeg gik ind i tråden her,  så vidste jeg ikke hvad jeg ville få at se, og at se at det var Zefyr kom som en stor stor overraskelse. Det er jo ikke lang tid siden at man kunne følge med i hans ferietråd og nyde alle hans oplevelser og den glæde han vakte i feriehjemmet.

Zefyr har i sit ilderliv virkelig formået at sætte et stort poteaftryk i den danske ilderverden, både med alle hans fine placeringer på diverse udstillinger rundt om i Norden men også  via dine tråde på forums hvor du lod os få indblik i hvor skøn og dejlig en ilder han var.  Ingen har været i tvivl om hvor højt du elsker ham når man læste dem. Og så har han jo også erobret utallige hjerter på folk der mødte ham med hans dejlige og blide sind samt smukke ydre.

Ligesom da Brutus gik bort føler jeg også nu at en æra er slut med Zefyrs bortgang.

Jeg har aldrig praktiseret at tænde lys tidligere, men med Zefyr har jeg ikke kunne lade være med at gøre det af respekt for Zefyr og hvad han har præsteret.

Malene

Jeg ved ikke helt hvad jeg skal skrive. Hvor er det sørgeligt at du skulle miste en der betød så meget for dig, og det kunne man se at han gjorde. Jeg har selv prøvet det, og det er det mest forfærdelige jeg nogensinde har oplevet. Jeg ville ønske at ingen nogensinde skulle føle så stor en smerte.
Zefyr var en af dem jeg følte at jeg kendte, selvom jeg ikke gjorde og som jeg nok altid vil huske. Sådan som du skrev om ham, så er jeg sikker på at han var en lykkelig lille dreng, for han var elsket og havde en madmor der ville gøre alt for ham.
Sov sødt Zefyr.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

FerretParadise

Tusind tak Stephanie for dit meget varme indlæg.

Ja jeg føler som dig, at en ære er slut, og det er så forfærdeligt tomt og stille nu.
Zefyr mindede meget om sin morfar Brutus, og fik også hans mindepris på HDI 2007.

Jeg tror, at der er rigtig mange lys tændt rundt omkring i aften, for at mindes Zefyr. Og når jeg tænker på det, så er det rigtig smukt.

Noget der også varmer meget på denne ellers forfærdelige aften er, at mange af dem jeg ellers normalt ikke taler ret meget med, har skrevet rigtig sødt og varmt i denne tråd. Og det viser mig, at selvom vi kan være uenige om mangt og meget, eller uvenner, så har vi alle hjertet på det rette sted.
Ann Hillerslev.

Shamua

Citat fra: FerretParadise Dato 26. November 2010, kl. 23:05
Jeg tror, at der er rigtig mange lys tændt rundt omkring i aften, for at mindes Zefyr. Og når jeg tænker på det, så er det rigtig smukt.

Noget der også varmer meget på denne ellers forfærdelige aften er, at mange af dem jeg ellers normalt ikke taler ret meget med, har skrevet rigtig sødt og varmt i denne tråd. Og det viser mig, at selvom vi kan være uenige om mangt og meget, eller uvenner, så har vi alle hjertet på det rette sted.

Lige et billede som viser at du har ret  :)

Vh. Marianne

Julie

Kondolerer. Der er ingen tvivl om at du holdt meget af ham. Det slog meget igennem i alle de fine billedtråde og historier om ham. Sender varme tanker

cibatuchsi

Det har taget mig et godt stykke tid at åbne denne tråd da jeg vidste hvad den handlede om. og det gør mig så ufatteligt ondt at du har mistet den dejlige Zefyr.
Det gør altid ondt at miste og det er aldrig nemt. men tror alle vidste hvor meget han betød/betyder for dig.

R.I.P smukke dreng

NemoToft


Barky

Farvel Zefyr.

Jeg kan slet ikke forestille mig at du er borte og væk for altid. At jeg aldrig mere skal grine af dig når du legede med poser og vand hjemme hos Ann.
Du havde virkelig meget humor gamle dreng. :)

Jeg har kendt dig siden du var 2 uger gammel. Jeg har fulgt dig tæt i din opvækst, fordi at jeg har din søster boende her. Jeg kan huske det første års tid meget tydeligt. Dig og Zallie kunne huske hinanden ret godt og legede rigtig godt sammen. Indtil at I blev noget ældre og mere modne. (der var også lige det med at Luna ikke var så glad for konkurrence om din opmærksomhed. *G*)
Jeg ved slet ikke hvad jeg skal skrive. Fordi at du har været Anns specielle ilder i mange år, har jeg altid hørt rigtig meget om dig. Og du skulle nok sørge for at få din potion af opmærksomhed når man var på besøg. Alle de mange gå-ture, fotosessions, hyggeaftener, udstillinger, træf osv... Du kommer til at mangle min ven.

Jeg kan slet ikke forstå at min pige er den sidste i jeres familie nu. Det er helt surrealistisk.
Hvil i fred Zefyr. Du har haft et godt og et rigt liv fyldt med oplevelser og kærlighed. Nu kan du igen være sammen med din elskede Luna. Hils hende fra mig. Du må endelig også hilse mine gamle venner deroppe. Der er efterhånden mange. :'-(

Farvel Zefyr. Vi kommer alle sammen til at savne dig.
Bla bla bla.... Hilsen Julia

FerretParadise

Hvor er I altså bare søde alle sammen, og tusind tak for dit indlæg Julia.
Det fik mange minder frem, for al vores tid sammen. Pludselig kom jeg til at tænke på en togtur hjem fra Viking Ildern, hvor ZemZem sked på mig og Rie. Ikke fordi det som sådan havde noget med Zefyr at gøre, men det fik mig til at grine lidt.

Eller en nat gåtur sammen med Rie, og du tog billeder.
Nogle nytårsaftner hos Rie, hygge på Landet, ja jeg kan blive ved, gode minder er der ihvertfald nok af.

Dette er min første søndag efter jeg sagde farvel til Zefyr, imorgen er det den første uge uden ham. Åh ja, en underlig måde at tælle tid på, men måske det meget godt fortæller, hvor svært det hele er, og hvor tomt mit hjem og hjerte er lige nu. :(
Ann Hillerslev.

Barky

Ja, der er rigtig mange minder man pludselig kommer i tanke om.
Nogen er åndssvage og nærværende, andre er nærmest billeder der passerer gennem ens hoved.

Jeg regnede det på samme måde da jeg sagde farvel til Sirius i sommers. Nu er der gået et døgn. Nu er der gået 2 dage.. Nu er der gået en uge, nu er det første tirsdag uden ham.. osv...
Bla bla bla.... Hilsen Julia