Nyheder:

Tip! Du kan linke til en anden bruger ved at skrive

[user]Brugernavn[/user]

Hovedmenu

vores elskede hollandske duvell :(

Startet af ilderhjemmet, 14. September 2011, kl. 13:40

Dark Crystal Ferret

Citat fra: FerretParadise Dato 14. September 2011, kl. 15:55
Åh gud hvor er det dog forfærdeligt, det gør mig virkelig ondt.

Kondolerer mange gange.  :(

Jeg vil som Julia også gerne høre mere om den bakterie.

Jeg syndes ikke det skal debaterers herinde da det er en sørge tråd og i alt respekt for Duvell og Gitte og Skipper.
Men jeg vil lige indføje at det var noget lignende der dræbte Oliver. Da han blev åbnet var det det samme Alison fandt.
pletter på leveren, og tarmen var hævet og misfarvet. Jeg fik også den besked som Gitte her. At det var en aggresiv bakterie i tarmen. Dog ikke at den smittede - og ingen af mine fik noget lignende heller efterfølgende.
Jeg ved ikke hvad bakterien hedder, men jeg ville bare lige indskyde at det er samme historie som oliver - dog med den undtagelse, at Oliver levede med det i minimum 1 år før den tog livet af ham. Hvor jeg prøvede alt for at finde ud af hvad der var galt med ham.
Så jeg håber og krydser alt på at det ikke kommer til at påvirke Gittes og Skippers andre dyr og ej heller andre dyr der har været sammen med dem. Men er det den samme som den Oliver havde dengang - så tror jeg ikke der er fare for det!

Anne


Eliza

Øv det er jeg rigtig ked af  :( kondolerer mange gange..
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Mustela

Gud hvor er jeg bare ked af det på jeres vejne, han var en så skøn og godmodig dreng  :( Du ringer bare, men det ved du  <3

Kære dovendyr, må du hvile i fred og jeg ved dine venner, både 2 og 4benede altid vil elske dig  <3

Mht den bakterie, så mistænkes E.coli eller clostridium(der findes en del, oftes i jord, men præcis hvilken??). Men noget tyder på at der er sket en kontaminering af enten drikkevand, foder, en lille rift i Duvall's tarm hvorefter han så har været modtagelig, måske en skimmelsvamp, men forhåbentlig ikke noget der vil ramme de andre dyr.

Mange varme tanker til jer  <3

Båt båt fra møgungerne: Mustela, Putorius Furo, Holger, Kalosa, Kulle, Russia, BeMary, Bent og Atrej Junior

Barky

Tak skal I have for at forklare lidt om det. Nu er jeg ikke så nervøs.

Bla bla bla.... Hilsen Julia

ilderhjemmet

tusind tak alle sammen, ja det var ikke rart at finde Dyvle på den måde, og pludselig tage beslutningen fra det ene øjeblik til det andet.

Vil lige berolige jer omkring samvær med andre dyr. Vores ildere har ikke været sammen med andre dyr de sidste ca 8 til 9 måneder, netop fordi vi ville beskytte dem for bl.a ece m.v som jo har floreret i vinters.

Vi er har nu dicinficeret indendørsburene, bakker, vasket tæpper og dyrene flytter nu indendørs, i løbet af denne uge bliver det så udendørs voulierne der bliver renset op, tæpper og huler vaskes og deres huse bliver også vasket, dicinficeret, deres madskåle og vandskåle får samme tur.

Som Kathrine skriver kan det være en jordbakterie evt. skimmelsvamp, så bakterien er herhjemme fra :(
Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Cille


ilderhjemmet

Kh Gitte og Skipper -  BÅT BÅT fra  Freja, Quark, Chanell, Filine, Rasmus,Diva, Hanibal og Zorro

Nanok, Bandit (plejeilder), Lucky (plejeilder), Plato (lillefis), Duvell (Dyvle) Frits og Jørgen elsket og savnet

Shamua


Vh. Marianne