Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Lady Luck (White Lady of Bandits)

Startet af Lyspunkt, 26. Januar 2012, kl. 18:37

Lyspunkt


Et lille sammendrag af vores tid med Lady Luck  <3

Fredag formiddag d. 20.01.2012 sagde vi farvel til vores lille Lady Luck. Lady var vores første ilder, det var igennem hende vi lærte hvad en ilder er og kan være. Vi fik hende, netop fyldt 2 år gammel, i 2007, hvor Faurholt var nede med hende, nogle dage før aftalt tid, så vi var slet ikke klar til den lille pige endnu. Hendes første dage hos os, blev derfor som rejse-ilder i transportkassen, imens vi drog af sted til kærestens mormor og morfar, for at få hjælp til at bygge buret til Lady.

Den første tid med Lady, var for kæresten det rene helvede, og han stillede mig et ultimatum. Hvis hun ikke havde forbedret sig på 14 dage, måtte jeg gå af med hende igen. Lady havde store problemer med mænd, da hun ankom, hvilket resulterede i at min kæreste måtte gå med meget tyk-sålede sko indendørs, for at hun ikke sad i hælen på ham, når han gik rundt. Det gik ham så meget på, især fordi han vidste hvor meget hun allerede betød for mig.
Vi havde begge mødt den sødeste ilderbasse hos min veninde, og glædede os til at få lige så sød en basse selv - det var hun bare ikke. Hun var strid som bare pokker, og jeg kunne jo et eller andet sted, godt følge kærestens tankegang. Det ville være ulideligt at have hende rendende, så fyldt med had til ham, som hun var. Skæbnen ville dog noget andet. En dag jeg kom hjem, lå de to og puttede. Og siden den dag, har det nærmere været hans ilder, frem for min.
Lady og far <3 Hvilket jo nok også er grunden til vi kort efter endte op med en mere, så vi havde en hver ;)

Hun fik i sommeren 2011 konstateret en tumor i sin ene øregang, dette påvirkede hende dog på ingen måde, og da der intet kunne gøres, pga. det sted den sad, aftalte vi med dyrlægen, og hinanden at hun skulle have lov at leve livet - og at vi ville tage snakken, den dag det begyndte at påvirke hende. Tirsdag i sidste uge begyndte hun så at have stive bagben, som hun havde svært ved at støtte på. Onsdag sov hun på mit bryst hele dagen. Torsdag eftermiddag, efter en hel dag hvor vi havde puttet i sengen, kom min kæreste hjem, tog hende op, satte hende på gulvet, hvor hun væltede. Torsdag eftermiddag var det helt galt. Lady kunne ikke gå længere, hendes forsøg på at gå, lignede mest af alt en meget meget fuld mands værk. Fra det sekund, lagde jeg mig ind i vores seng, sammen med Lady. Her gik hendes sidste døgn. Hun lå på min brystkasse, helt rullet sammen og sov. Torsdag aften kiggede hun op på mig, med meget små øjne. Der blev beslutningen taget. Vores lille Lady Luck havde opgivet livet. Det lille pus, som til sidst kun vejede 380 gram. Vi tog den endelige beslutning, og fredag morgen ringede jeg til vores dyrlæge, som sagde vi bare kunne komme ind i løbet af formiddagen.

Det sidste døgn blev tilbragt mellem min kæreste og jeg, i vores seng. Med grin og tårer, og alle de oplevelser vi har haft med hende. En lille pige, der har præsteret at stikke af to gange, gennemtæve Gammelmanden, første dag han var hos os, til trods for at han var dobbelt så stor som hende, for efterfølgende at lægge sig og putte med ham. Hade sin egen datter som pesten, angribe hende, for at skrige op, så vi troede det var Hera der var ond. Og Aslan, hvor har de haft mange legeture de to. I hendes sidste døgn var det småt med mad og drikke. Hun ville kun drikke at det glas jeg drak af, så det fik hun lov til. Mad ville hun ikke have. Kun clementiner, som hun fik lov at æde løs af, oppe i sengen.

Fredag formiddag lagde jeg hende på mit bryst, tog jakke på, og der sad hun så og kiggede ud ved min krave. Ingen sele, den altid livlige Lady, sad bare lige så stille. Da vi ankom til dyrlægen sov hun, og hun kiggede kun op en enkelt gang, inden det var endeligt farvel. Min kæreste, Ladys elskede far sad med hende da det hele stod på - opløst af gråd. Hun var væk med det samme, vores lille pige.

Vores elskede Lady Luck - du vil altid være savnet. Du var vores første pige og vi lærte om ilderen på godt og ondt med dig. Vi har haft rigtig mange gode oplevelser, som vi aldrig vil glemme <3

I de sidste mange måneder, har jeg hver aften når jeg er gået i seng, haft Lady med inde og putte, til jeg selv er faldet i søvn. Den sidste uge af hendes liv, de sidste dage hvor hun var ekstra følsom, hang hun på mig alle timerne i døgnet. Derfor har de første dage, aftener været ekstra hårde for mig. For der har ikke været nogen Lady at putte med. Hun er der bare ikke. Tirsdag var helt forfærdelig. Det var den første dag, jeg var helt alene hjemme, med Aslan og Hera. Jeg græd hele dagen. Savnet til hende gjorde fysisk ondt inden i. Min lille pige er her ikke mere. 2 ildere på et halvt år - først min elskede Gammelmand, og nu Lady - jeg håber inderligt at have Aslan og Hera i nogle år endnu. <3

// Lisa
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

FerretParadise

Ann Hillerslev.

Louise V


mette11


Amazing Ferret


Snabeldyr

Stealing our hearts, then our sanity

Anne

Puha det er hårdt at læse :( Der er mange ting i jeres fortælling der minder mig om min elskede My, som jeg mistede for få måneder siden.

hvil i fred Lady Luck, det lader til at du levede op til dit navn da du var heldig at have en familie der elskede dig så meget.

Lyspunkt

Tak skal i have. Hun er virkelig savnet :(

Anne:

Når jeg sådan har læst hvad du har skrevet om My igennem tiden, så tror jeg også de var meget lig hinanden de to damer.

Er ked af dit tab, Anne. My er en af de ildere, som jeg har fulgt lidt på sidelinien - faktisk fra dengang jeg oprettede mig for første gang på et ilderforum, hvor jeg endnu kun var i gang med at finde info omkring ildere. Hun virkede til at være en fantastisk pige.

// Lisa
Lyspunkt

Hera <3 18.09.12 // Lady <3 20.01.12 // Gammelmanden <3 10.08.11

Anne

Lisa: tak for de søde ord om My. Og ja, det virker til at de havde en del fællestræk, og så lignede de også hinanden en del i udseende, meget smukke standarder, lige som sådan en skal være <3

katja

ejer af 7 dejlige trolde,

Dark Crystal Ferret


Cille


KariN

Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Lena og Peter


Sølvsten