Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Advarsel mod hvad KVL/Hospital for mindre husdyr skriver i egne journaler!

Startet af mette11, 19. Oktober 2010, kl. 21:58

mette11

Ja det er under al kritik. :@

Jeg er i gang med at indsamle materiale til en klagesag (og heldigvis har jeg en rigtig sød dyrlæge - Lone, som hjælper mig med dette og Peter Aller som var den sidste der tilså Marius hjælper også til), da jeg ikke er tilfreds med den såkaldte undskyldning jeg har fået fra KVL. Det er en gang blablabla der på ingen måder tilfredsstiller mig...


Charlotte

Dvs at man skal have en kopi af en nyopdateret journal fra ens egen dyrlæge med derind før man undgår at blive stemplet som du er blevet det? Det er da for langt ude når det med hans øje intet har med sygdommen at gøre.  :S
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

mette11

Ja det tror jeg faktisk man skal Charlotte...tragisk men sandt!!!  :( Ja jeg mener sgu også det er meget langt ude...afventer svar på min klage over dem...ikke at jeg egentlig kan få ret meget ud af det desværre...men lidt hævn er jo ikke af vejen!! Under alle omstændigheder skal de vide at jeg ikke finder det i orden!

Charlotte

Jeg vil ikke kalde det hævn men en udemærket ændring af deres "normer". De kan da heller ikke være interesseret i at der står sådanne ting om ejere bare fordi man er ude af den over at ens dyr pludseligt er blevet sygt.

Hvis det var mig, ville de skrive langt værre ting for når mine dyr pludselig har behov for dyrlæge udenfor normal åbningstid, så er det jo alvorligt og så kan jeg ikke lade være med at tude. De er jo mine babyer og det gør mig helt ude af den. Så det er lidt heldigt at jeg ikke har haft behov for at tage derind.  :lol:

Men ville det ikke være bedre at bruge Alisson i Ballerup hvis du en anden gang har behov for akut hjælp til dine ildere? Hvis hun selvfølgelig har tid udenfor åbningstiden.
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

mette11

Ja det er jo det...når der er noget akut galt med ens dyr, så går man jo lidt i panik og tuder og er ude af sig selv...det tror jeg helt ærligt de fleste gør...

Jeg vil meget gerne bruge Alison, men hun har jo ikke døgnåbent desværre...jeg har sagt til mine dyr at de i fremtiden skal nøjes med at blive syge mens vi kan komme ind til Lone...men om de har hørt efter ved jeg desværre ikke! Men når Lone har lukket vil jeg klart foretrække Alison, hvis jeg kan få fat i hende!

Charlotte

Nej hun har ikke døgnåbent men hvis det ikke er for sent på aftenen, så ville jeg prøve at ringe hvis jeg en dag (igen) har brug for akut dyrlæge hjælp. Hellere prøve end blive stemplet som komplet uduelig fordi man er ked/frustreret over at ens dyr er sygt. Specielt når de så ikke engang kan hjælpe.  :(

Men hvis du kan aftale med dyrene at de ikke bliver syge udenfor normal åbningstid, så er det selvføgelig nemmere.  ;) :lol:
Var ved at miste en ilder men fik ham reddet fordi jeg kan førstehjælp.
LÆR DET!
Det kan redde DIN ilder!!!

Eliza

Alison har indimellem vagt tlf om aften og i weekenden. Nu bruger jeg selvfølgelig også Alison normalt, men jeg ville altid ringe til hende som den første. Har været heldig flere gange at få fat på hende og kunnet nøjes med at snakke med hende eller lige hurtigt hente noget hos hende.
Fordi al den tid jeg kan få med mine dyr er vigtig.

Rokkie

Læste lige tråden og kom i tanke om noget :D

"Mine rettigheder
Persondataloven indeholder i kapitel 8-10 nogle regler, som giver dig en række rettigheder over for de dataansvarlige myndigheder, virksomheder, foreninger m.v., som behandler oplysninger om dig.

Rettighederne bidrager til åbenhed, og gør dig i stand til at varetage dine interesser.

Den registreredes rettigheder omfatter kort fortalt følgende:

•Ret til at få information fra den dataansvarlige om, at der indsamles oplysninger om dig,
•ret til indsigt i de oplysninger, der behandles om dig selv
•ret til at protestere mod, at behandling af oplysninger finder sted,
•ret til at protestere mod, at oplysninger om dig selv videregives med henblik på markedsføring, og
•ret til at få oplysninger, der er urigtige eller vildledende, rettet eller slettet, samt i den forbindelse at forlange, at andre, der har modtaget oplysningerne, orienteres om dette.
"
Kilde: http://datatilsynet.dk/borger/mine-rettigheder/

Hvis ikke du vil have de skal skrive sådan om dig, har de pligt til at slette informationerne i deres database :)
Ved ikke om det hjalp dig, kom bare i tanke om at vi havde dataregistrering for noget tid siden henne på skolen :)