Nyheder:

Velkommen til Ferretopia!
Ris, ros, forslag og hjælp til Ferretopia foregår i Feedback.

Hovedmenu

Dyrehospitalet København

Startet af Mewz, 21. Marts 2011, kl. 09:37

Mewz

Natten til lørdag var jeg så uheldig pludselig at stå med en ilder, med en tarminfektion, som opstod ud af det blå.
Hun var helt dehydreret og sløv og vi kunne overhovedet ikke få vådt eller tørt i hende - så der var ingen andre muligheder end København Dyrehospitals vagtdyrlæge.

Vi kørte ud med hende, og fik hende ret hurtigt ind til et tjek hos en mandlig dyrlæge. Han bekræftede, at det nok var noget med tarmen. Jeg måtte dog spørge meget ind til alting, da han ikke var ret informativ, og vi fik ikke nogen foreløbig diagnose.
Han ville dog indlægge hende i 24 timer (til 01.30 søndag nat) og give hende drop. Vi fik en foreløbig pris på '3000 kr. Men det bliver nok lidt mindre endnu.'

Da jeg kom hjem og googlede Dyrehospitalet for at undersøge andre ilderejeres erfaringer, fandt jeg hurtigt et par dårlige anmeldelser og blev meget nervøs.
Kæresten beroligede mig med, at vi jo ikke havde andet valg, at det ofte kun er de dårlige anmeldelser, der bliver skrevet - og at vi jo ikke kunne lade hende forblive i den tilstand natten over. Jeg var alligevel meget skeptisk og ked af det.

Næste morgen ringede de og sagde, at der desværre ingen bedring var - men de ville forsøge sig med sukkervand.

Vi ringede til dem ved 17-tiden, og fik der at vide, at hun var frisket rigtig meget op - og havde spist en masse. At hun faktisk spiste lige nu. Gode nyheder! De ville dog gerne beholde hende til søndag morgen - og sagde, at de ville ringe så tidligt som muligt. Prisen ville blive 2700;-

Opkaldet lod vente lidt på sig om søndagen, så vi ringede kl. 12 for at få en status. Der fik vi at vide, at de havde fået en masse akuttilfælde ind i løbet af natten, og havde måtte udskyde Freja lidt. De ville ringe senest kl. 14.
Kl. 14.10 ringede de så - og jeg fik at vide, at hun var frisk, og at de godt turde lade hende komme hjem nu, men at hun skulle havde tjekket blodsukkeret næste dag (i dag).

Vi kørte ud og hentede en meget, meget frisk Freja. Prisen endte så på 3300;- for indlæggelse, behandling, medicin og ekstra tillæg, fordi det var uden for normal arbejdstid (hvorved taksten fordobles).

Informationsniveauet var igen ikke ret højt ved afhentningen. Ville gerne lige have gennemgået regningen og fået at vide, hvad der var blevet gjort, men fik ikke så mange svar. Men jeg gik derfra med en rask ilder - hvilket selvfølgelig er det vigtigste.

Ville dele historien med jer, fordi det bør nævnes, at de altså godt kan finde ud af ildere, trods alt, hvis andre skulle være så uheldige, at få brug for dem.
De tager sig godt betalt - men man må jo bare hoste op for muligheden for at få sit dyr undersøgt uden for normale åbningstider. Nu skal hun til Lone og have tjekket blodsukkeret senere i dag - så regningen løber desværre yderligere op.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Sølvsten

Hvor er det dejligt at hun har fået det bedre.

Mewz

#2
Citat fra: Sølvsten Dato 21. Marts 2011, kl. 09:54
Hvor er det dejligt at hun har fået det bedre.

Det er fantastisk! Var godt nok bange for, hvordan det skulle ende, da vi ikke en gang kunne lokke æggeblomme i hende. Hun havde ikke klaret weekenden uden behandling, så jeg synes, at Dyrehospitalet fortjener god feedback i denne omgang, til hvis andre skulle bruge google som research.
Jeg ville ikke tøve med at bruge dem, hvis der opstod en krise igen (7-9-13!!!!).

~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Masa

#3
Min første og forhåbentlig den sidste regning i københavns dyrehospital var på næsten 4000 kr og ilderen overlevede desværre ikke.

Mewz

Citat fra: Masa Dato 21. Marts 2011, kl. 10:38
Min første og forhåbentlig den sidste regning i københavns dyrehospital var på næsten 4000 kr og ilderen overlevede desværre ikke.

Det er jeg meget ked af at høre.  :'(

Jeg har netop godt set et par skrækhistorier derfra (blandt andet en aflivning uden bedøvelse!  :o), men efter denne oplevelse, synes jeg alligevel lige, jeg ville give dem lidt credit.
Jeg følte ikke selv, jeg havde noget valg. Kunne ikke have ventet, til at hun kunne komme til egen dyrlæge om mandagen, så var nødt til at tage derud.
Sad efterfølgende og hadede mig selv for at svigte hende, ved at lade hende indlægge dér, men der var ikke andre muligheder kl. 01 om natten i en weekend. Og de fik hende trods alt frisk igen.

Ville ikke bruge dem som standarddyrlæge, men i en nødsituation, ville jeg godt gøre det igen.

Tråden er ment som en trøst for den, der eventuelt sidder i samme situation som jeg gjorde, og ikke har andre udveje. De kan godt finde ud af det - om ikke andet i nogle tilfælde.
Det er lidt synd, hvis det kun er de dårlige oplevelser, der kommer frem.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

KariN

KVL/ KU-Life er et godt sted til en anden gang :)

Jeg har selv engang været hos Københavns Dyrehospital en sen aften med min ilder og ham manden der undersøgte ham anede overhovedet ikke hvad han skulle se efter eller noget så han gav min ilder noget smertestillende og sendte os hjem :S pris: 1200kr.. Heldigvis var den en torsdag aften så fredag morgen tog jeg til min egen ilder-kyndige dyrlæge der fik stillet en diagnose.. Så jeg skal ikke derind igen..

KVL/ KU-Life derimod har jeg bedre erfaringer med :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

mette11

Jeg har dårlige erfaringer både med Københavns Dyrehospital og KVL desværre... :( Men det er da rart at høre at der også er positive oplevelser!!

Man kan være heldig at få fat i Alison udenfor åbningstiden har jeg nu fundet ud af. Hun har ikke døgn/weekendåbent, men da min Albert var syg tog hun telefonen hele weekenden! Så selvom hun egentlig ikke har åbent, så er hun så flink at hjælpe hvis hun kan! Jeg er meget tilfreds med den behandling vi fik hos hende, selvom det desværre endte med at Albert måtte aflives (pga. knoglekræft). Jeg fik super service og fik hurtigt stillet en diagnose, selvom det ikke var den diagnose jeg havde håbet på!  :(

Mewz

Citat fra: KariN Dato 21. Marts 2011, kl. 11:22
KVL/ KU-Life er et godt sted til en anden gang :)

Jeg har selv engang været hos Københavns Dyrehospital en sen aften med min ilder og ham manden der undersøgte ham anede overhovedet ikke hvad han skulle se efter eller noget så han gav min ilder noget smertestillende og sendte os hjem :S pris: 1200kr.. Heldigvis var den en torsdag aften så fredag morgen tog jeg til min egen ilder-kyndige dyrlæge der fik stillet en diagnose.. Så jeg skal ikke derind igen..

KVL/ KU-Life derimod har jeg bedre erfaringer med :)

Selvom jeg ikke havde en dårlig oplevelse, vil jeg da bestemt have din anbefaling i mente. :) Troede faktisk ikke, der var alternativer.
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!