Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

Ferie

Startet af Pipvig, 2. Juni 2009, kl. 21:53

Pipvig

Jeg står og skal på ferie i en uges tid og jeg har fået nej til at tage Max med. Øv øv.
Så min veninde tager ham hjem til sig, da hun desværre ikke kan bo hos mig.
Istedet for at gøre hele historien så irriterende lang, hvordan gør jeg det nemmest for ham?

Mange hilsener

Stine

lille_jill

Ville nok bare sørge for, at der er ildersikret hjemme hos din veninde, så hun ikke ligepludseligt fortryder når han har smadret en lampe eller andet. Lad ham have lidt af hans egen ting (et tæppe og legetøj), så burde resten nok komme af sig selv.

Line

Ja, jeg ville også sige at han skal have noget med han kender. Gerne noget tæppe/hængekøje han har haft i et par dage så det lugter af "hjemme". :)

Pipvig

Han skal have hele sit bur med og sin mad med så han får den mad han er vant til og det kun er det udenom buret (og mennesket øv) der skifter.
Jeg har det rigtig skidt med at skulle forlade ham.
Kan jeg godt bede hende om at sende smser om hvordan han har det?
Hun har to katte der bruger kattelem, den sidder godt nok noget oppe men jeg er i tvivl om hvorvidt han kan komme ud af den. Da jeg sagde det til hende sagde hun så må vi håbe at det bliver dårligt vejr for så er døren derned til lukket. Kan jeg godt bede hende om at lukke lemmen mens hun har ham?
Jeg tror ikke hun ved at han formentlig kan komme ud af den.
Jeg er lidt nervøs for at han glemmer mig eller tror jeg har forladt ham, glemmer de en i løbet af en uge tror i?

Jeg ved godt at jeg er lidt af en pylre, men som sagt har jeg det rigtig skidt med at skulle forlade ham. Jeg havde virkelig satset på at kunne tage ham med.

Mange hilsener

Stine

lille_jill

Syntes ikke at det er for pyldret at skrive og spørge hvordan han har det. Jeg skriver gerne hele tiden når mit kræ bliver passet. Tvivler på, at han glemmer dig på så kort tid.

Julie Stuhr

Jeg ville ikke tage chancen med kattelemmen - de ildere er SÅ snu!  :X

Line

Du kan da godt bede hende om at sende en sms nu og da med hvordan han har det osv. Det har jeg da gjort når jeg har passet ilder.
Jeg ville helt sikkert have at hun låst lemmen. En ilder kan godt komme ud af sådan en hvis den ikke er åst, og der er i tidens løb mange ildere der er gået på opdagelse på den måde hvor af nogle ikke er vendt tilbage.

Han glemmer dig ikke for en uge. Nogle ildere vil savne deres madmor helt vildt når de er væk fra dem, hvor andre bare vil tilpasse sig og løbe rundt at lege.. Det er sådan lidt forskelligt hvordan ilderne har det.
Men jeg ville foreslå dig at slå lidt koldt vand i blodet. Når du henter ham igen finder du ud af om han har savnet dig ved at din passer fortæller hvad hun har observeret i uges løb og hans udviste adfærd i situationen, og så ved du jo også til den tid om han kan blive passet der igen, eller du/hun vil have det bedre med at blive passet et andet sted :)

Amazing Ferret

Jeg ville nok finde en som allerede havde ildere, for så er hjemmet som regel ildersikret og de ved hvad det vil sige at have en ilder

Og det med kattelemmen, ville jeg slet ikke turde stole på. Ildere kan kommeud næsten hvor som helst og de kan være ret snu med at finde en vej ud

Namilla

Det er ikke ret lang tid siden, at der blev efterlyst en ilder på diverse fora, som var forsvundet ud af en kattelem, så det er jeg helt sikker på at han kan...
Som jeg ser det har du to valg: Du kan prøve at finde en anden passer, som selv har ildere... som de andre nævner så er hjemmet som regel sikret, men derudover har du en passer som kender til ildere, ved hvordan de opfører sig, og som derfor også kan se, hvis der er noget galt...
Du kan også lade din veninde passe ham, men det kræver at du stiller nogle krav... det er jo for Max' skyld og derfor synes jeg godt du kan kræve, at hvis hun skal passe ham, så skal kattelemmen være lukket... jeg synes i øvrigt også du skal tage en runde i hendes hjem, så du kan fortælle hende hvad der skal stilles væk osv...
Jeg ville til enhver tid vælge at få passet hos en der har ildere i forvejen...det føles bare rigtigst for mig...
Din veninde vil jo helt sikkert forstå dig, hvis du vælger en anden passer, for hun må jo have det på samme måde omring sine katte...

Julie Stuhr

Jeg kan se du bor i Næstved, så alt efter hvornår du skal på ferie, vil jeg gerne passe ham, hvis det er :)
(og kæresten siger okay for det) :)

Pipvig

Jeg skal på ferie i uge 25.
Jeg vil også allerhelst have ham et sted hvor jeg er sikker på at der er nogen der kender til ildere. Det ER jo ikke som hund, kat og marsvin.
Det er ikke fordi at jeg ikke stoler på hende, hun har også passet mine dyr før, men den sætning omkring kattelemmen gjorde mig bare rædselsslagen. Ikke mindst fordi at jeg har prøvet at komme til at gennemgå hvordan og hvorledes med hende et par gange, hvor hun er blevet 5 minutter og så har været nødt til at køre igen.
Jeg bliver altid så nervøs når jeg skal væk hjemmefra i længere tid så derfor er jeg normalt højst væk 1 weekend. Jeg skal på første ferie i 4 år nu. Jeg ved at jeg kommer til at tænke på hvordan det går herhjemme.

Men Julie hvis din kæreste siger ja og du kan fra søndag 14 ca til fredag 19 eller lørdag 20 (kommer hjem fredag eftermiddag) så ville det være dejligt.

Julie Stuhr

Jeg har skrevet en pm til dig :)