Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Reaktioner til ildere

Startet af Mewz, 16. Oktober 2008, kl. 15:59

Mewz

Jeg mindes engang at have læst en underholdende tråd om hvilke reaktioner folk havde fået, når de gik tur med deres hajer, så jeg tænkte vi kunne samle folks oplevelser baseret på generelle reaktioner de har oplevet fra folk i forbindelse med det at have ildere som kæledyr.

- Min kære gamle mor har eksempelvis udtalt at ildere lugter af branket æggekage  :fnis:
- Alle i min omgangskreds udtaler det "iltere" eller "iiler"
- "Undskyld, men hvad er det for en race, du har? Sådan en hund har jeg aldrig set før!" (på en gåtur)
- "Gud, er det en mår, du har der?" (i toget)

Hvad har I andre måtte lægge øre til?
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Malene

 :lol: Den med måren har jeg også hørt et par gange, og så var der en engang, der helt seriøst spurgte om det var store rotter :o Men det er sjovt at der næsten altid er en, der skal gøre sig klog på hvad de er for nogle, men de rammer sjældent rigtigt :P Ellers så spørger de faktisk tit om, om "sådan nogle" kan blive tamme :lol:
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Ferretmania


Bliver også tit spurgt om de godt kan blive tamme.

Jeg har også været ude for at folk spørger om det er en hermelin eller en mink...


tzari

ja den elsker jeg også sidder med ildere som hals krave og så sprøger de bider den ikke..... jojo jeg er bare er meget s/m præget menneske der elsker smerte og blod  :fnis:

Jeg har oplevet en del mene det er rotter, og et barn sige det godt nok var en stor MUS  >:\ >:\ Eller er mink, hunde racer osv tit nævnt.
En del synes mine dyr luuugter fordi de er fertile   :@ >:\ 8o| :(

Mest irriterende er de der der lige vil forklare de har arbejdet på en mink farm og hvor aggressive de er og hvordan de pelses.... jeg er ikke dum ved godt hvordan verden hænger sammen men hvorfor tvære det ud i vores ansigt  8o| Har i også mødt de typer?
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

Oplever tit børn der siger: "seee mor, en mus/hamster/vaskebjørn" De lærer vidst ikke så meget om dyr herude..

Engang var der en dame i super best som skreg meget højt: "addr! Se lige det der klamme dyr" (damen var i 30'erne og iført minkpels)

Mødte flere gange en mand som sagde, at jeg skulle tage mit grimme kræ op, for ellers ville hans hund æde den. Han ville ikke tage hunden i snor, for den var størrere end Chucky, så det var ikke hans problem.

Ellers kommer der mest spørgsmål om foder, tamhed og om den går løs.

Mette - Evergreens Ildere

Tja, hvad kan jeg sige:

Sikke en fin lille GRIS du har der... Sagde den ældre dame....

Så ser man sådan ud -> :o :o

Det var den dejligste albino der var med på tur... Totalt nedren en ilder ligner da ikke en gris  :lol:

Malene

Citat fra: Mette - Evergreens Ildere Dato 17. Oktober 2008, kl. 00:37
Tja, hvad kan jeg sige:

Sikke en fin lille GRIS du har der... Sagde den ældre dame....

Så ser man sådan ud -> :o :o

Det var den dejligste albino der var med på tur... Totalt nedren en ilder ligner da ikke en gris  :lol:
:lol: :lol: Det er godt nok en underlig gris så.
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Julie

"Hvad er det for en hund/hamster/rotte/kat/kanin/marsvin/mink/mår/kælegris/pølse/kryb/ting/bamse du har der?"
"Suger den så blod?"
"Hvad bruger man sådan en til?"
"Kan den gå?"
sagt om Zeph der er halvstor; "skal den snart have unger? må jeg få en?"
"Sådan én vil jeg også have!"
"Spiser man ikke sådan nogen?"
"Du må ikke have dyr herinde"
"Du må godt have den med herinde"
"Bor den på dit loft?"
"Burde sådan én ikke ligge rundt om halsen?"
"Skal du have lavet den til vanter når den dør?"

Namilla

Er det en: due/egern/chinchilla/odder/bæver/rotte? (forstår stadig ikke helt den med duen...)
Må jeg få den? (øh...nej, hvad tror du selv?, ville du spørge om det samme, hvis jeg gik med en hund?)
Er det en bamse? (ja, nu skal du høre, jeg er 26 og går tur med min bamse!  :lol:)
Skal du så have lavet den til en krave når den dør? (jeg spurgte damen, om hun så skulle have sin fede puddel lavet til en muffe...)
En mand spurgte mig hvad det var for et dyr, jeg sagde det var en ilder...han sagde "hvad er en ilder" og jeg sagde "ja det er sådan en her..." (hvordan svarer man lige på det?)... for at forklare nærmere sagde jeg "det er et rovdyr, ligsom en hund og en kat"...manden blev helt fornærmet, kiggede ned på sin hund og sagde "en hund er da bestemt ikke noget rovdyr"...
Stod engang og ventede på en kammerat ved banegården, hvor der kom en vagt og sagde, jeg godt kunne gå, lige med det samme, der måtte man ikke have dyr...hvorefter jeg bad ham smide de 4 hunde ud, der også var der...(iøvrigt var der ingen skilte omkring forbud mod dyr derinde)...
Stod engang i et tog, med 2 ildere i et transportkasse... 2 børn syntes selvfølgelig de var enormt spændende, men moderen sagde (højt) Ad, nej, I må i hvert fald ikke røre ved de ulækre klamme dyr! (hendes børn måtte omvendt godt kravle rundt på alle 4 på togets gulv...)

Malene

Citat fra: Julie Dato 17. Oktober 2008, kl. 12:47
sagt om Zeph der er halvstor; "skal den snart have unger? må jeg få en?"

:lol: :lol: Hahaha, stakkels ham :P
Logic is the beginning of wisdom, not the end.

Mewz

Citat fra: Namilla Dato 17. Oktober 2008, kl. 14:09
Er det en: due/egern/chinchilla/odder/bæver/rotte? (forstår stadig ikke helt den med duen...)
Må jeg få den? (øh...nej, hvad tror du selv?, ville du spørge om det samme, hvis jeg gik med en hund?)
Er det en bamse? (ja, nu skal du høre, jeg er 26 og går tur med min bamse!  :lol:)
Skal du så have lavet den til en krave når den dør? (jeg spurgte damen, om hun så skulle have sin fede puddel lavet til en muffe...)
En mand spurgte mig hvad det var for et dyr, jeg sagde det var en ilder...han sagde "hvad er en ilder" og jeg sagde "ja det er sådan en her..." (hvordan svarer man lige på det?)... for at forklare nærmere sagde jeg "det er et rovdyr, ligsom en hund og en kat"...manden blev helt fornærmet, kiggede ned på sin hund og sagde "en hund er da bestemt ikke noget rovdyr"...
Stod engang og ventede på en kammerat ved banegården, hvor der kom en vagt og sagde, jeg godt kunne gå, lige med det samme, der måtte man ikke have dyr...hvorefter jeg bad ham smide de 4 hunde ud, der også var der...(iøvrigt var der ingen skilte omkring forbud mod dyr derinde)...
Stod engang i et tog, med 2 ildere i et transportkasse... 2 børn syntes selvfølgelig de var enormt spændende, men moderen sagde (højt) Ad, nej, I må i hvert fald ikke røre ved de ulækre klamme dyr! (hendes børn måtte omvendt godt kravle rundt på alle 4 på togets gulv...)


Jeez, du har været uheldig!  :lol:
~ Isis Ronja
Julius (3/5-14),
Freja (5/7-11) og
Lusen (12/04/11) i hjertet. Vi savner jer!

Julie

Citat fra: Malene Dato 17. Oktober 2008, kl. 15:04
Citat fra: Julie Dato 17. Oktober 2008, kl. 12:47
sagt om Zeph der er halvstor; "skal den snart have unger? må jeg få en?"

:lol: :lol: Hahaha, stakkels ham :P
Det var faktisk ret uhyggeligt. Damen der spurgte, kom nærmest løbende mod min veninde, der stod og holdte øje med Zeph i græsset. Hun er tydeligvis pisse fuld, og rækker så ud med armene efter Zeph. Min veninde, Lærke, bliver selvfølgelig forskrækket og skynder sig at tage ham op. Damen spørger så "skal den snart have unger? må jeg får en?". Lærke står en smule forvirret og siger så "..det...det er en han", og så løber damen væk igen.

:lol:

PiaLyng

Er det en rotte/hermelin/kanin/mus/mink/hund/kat..

var nede og gå i gågaden med Felix og min kæreste da en børnehave kommer forbi. Pædagog -*ej hvad er det, bider den?* Mig-*Det er en ilder. og den bider ikke, så skal du ihvertfald dufte voldsomt meget af kød :)* børnene begynder at gå i mod mig da pædagogen så råber *I SKAL IKKE RØRE DEN.. DEN ER FARLIG OG BIDER JER!* ..jae self går jeg med et dyr som angriber alt hvad den møder.. hørte du efter dame? :@

Skal du have den lavet til en muffe eller til vanter når den dør?

kan den godt gå i snor? -det vil jeg da mene da jeg kommer gående i gågaden med den i snor?..

bliver spurgt om de godt kan være tamme.

Men mange spørger faktisk fornuftigt om hvad det er osv :D. Men mødte den sødeste dame som havde en far som var minkfarmer og hun havde taget en mink med ind og gjort den "tam". jae, hun snakkede læææænge om det :fnis:

Anne

ja den med rotte får man tit. Også "det er da en sjov lille hund du har der"

Folk jeg møder er som regel positive og spørger af interesse (og uvidenhed).

Nogle kan godt være lidt grove engang imellem men jeg tager min generelt ikke af det.

En i min familie har engang ytret at det var ulækkert at jeg stod med en ilder der hvor de skulle spise. De havde altså bare spist for over en time siden og jeg stod med ilderen inde i stuen hvor de sad ude i udestuen!!!! Det kan gøre mig rigtigt gal, især forid de var i mine forældres hjem hvor dyrene på daværende tidspunkt boede og så syens jeg bare man kan blive væk hvis ikke man kan tåle at der er dyr i hjemmet, stod jo ikke engang med ilderen i samme rum som dem, havde med vilje stillet mig i rummet ved siden af for at tage hensyn.

Ellers har jeg prøvet i år da vi var på stranden med My og Puk og 2 børn sidder og laver et sandslot, de ser Puk og spørger deres mor "hvad er det for et dyr" hvorefter hun snusfornuftigt og meget bedrevidende siger "det er en mink, børn!" hvorefter jeg ikke kunne lade være med at sige at det var altså overhovedet ikke nogen mink... moren var ret bange for dem men børnene ville ikke gå fra stranden før de havde lavet et sandslot med en tunnel som Puk skulle kravle igennem (og det gjorde hun til deres store fornøjelse og selen ødelagde hele slottet).

Har på samme strand mødt en kvinde af spansk afstamning som fortalte at i spanien så man hele tide ildere i tv og at folk gav dem tøj på, at de var på mode faktisk.

AlisVolatPropiis

-Idag....med Melpomené på skulderen i sele.....går vi forbi en lettere adipøs dame der hvæser DYREPLAGER af mig.... :lol: jo jo.....jeg fatter stadig ikke hvad det var hun mente var ondt i det... :S

Ellers;
Børn der hænger på hegnet af en børnehave og siger seeee den hund kat osv...en ung pædagog får dog venligt og bedrevidende rettet dem med...."nej børn, det er en chinchilla!"... :lol:

På en kort vintergåtur bliver vi stoppet af et middelaldrende par, der spørger lidt ind til det, jeg svare pænt og de var da hyggelige nok, men damen var i pels og det gør mig altid sådan liiidt køligere....damen afslutter med at spørge om Cosmo ikke fryser om vinteren, og manden kigger bare sigende på hende og siger -Hvis den gjorde ville det være fordi du havde hugget dens pels!

Hundehvalp, rotte osv er også ganske normalt...."se det klamme dyr" osv også meget normalt, har dog en tendens til at komme til at svare igen med....hey du, din hund, din unge osv er sgu heller ikke for køn  :-$

Du må aldrig lade den lugte blod osv...

og så hader jeg simpelthen bare dem der blot går hen til min ilder og begynder at røre.....især når det er børn og forældrene bare ser på -.- jeg stoler på de fleste af mine dyr....men hvordan er det lige at de konkluderer at DE kan?