Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

DIU 2010

Startet af KariN, 17. Januar 2010, kl. 01:06

KariN

Tak for en super dag allesammen :)

Jeg syns det var helt fantastisk at være med på en udstilling hvor jeg ikke skulle være med "bag Kulisserne" :D det var dejligt at snakke med folk og ja bare hygge om vores allesammens fælles interesse, vores dyr :D

Når dette er sagt har jeg dog lige noget jeg vil påpege; jeg er ret skuffet over at folk begyndte at pakke deres ting sammen imens de sidste præmier blev uddelt, jeg syns simpelthen det er SÅ respektløst, jeg syns ikke at man kan være det bekendt overfor arrangørerne og de resterende deltagere, da det jo skaber en masse postyr. Jeg har fuld forståelse for at man gerne vil hjem når udstillingen er slut, det ville jeg også gerne selv, jeg syns bare det er synd at opmærksomheden bliver fjernet fra de dyr og ejere der vandt noget til sidst fordi folk begyndte at pakke ned..

Men alt i alt syns jeg det var en helt kanon dag vi havde :D både mine dyr og jeg er meget trætte og lettet over at være hjemme i vante omgivelser igen :)

Jeg håber ikke at dette indlæg vil skabe splid, jeg syns bare lige jeg ville nævne dette, for i fremtiden at undgå noget lignende :)

Tak til arrangørere og deltagere for en fantastisk dag og aften :D
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

Lena og Peter

Først tak for en super dejlig dag.

Et rigtigt flot arrangement hvor der var en rigtig hyggelig stemning... ( Og lotteriet gik bare som det skulle... :lol: )

Men nu er det jo vores første udstilling, og jeg har lige et spørgsmål..

Da vi fik vores dommerseddeler blev vi utrolig skuffede, for hvad kunne jeg bruge den til??????
4 ude af vores 5 ilder havde fået træk på negle, men ingen kommentar på hvorfor... Er det ikke normalt at man får en kommentar fra dommeren???
Af alle vores ilder fik vi 1 kommentar, og så er det ikke nemt at gører det bedre næste gang.
Men ville bare lige høre om dette er en normal dommer seddel, og om det bare er os der er skuffet over dommerne.. ( ikke resultatet da vi fik 1. plads..   ;) )

A_M_T >Team Unique Ferrets<

Citat fra: ilderbanden Dato 17. Januar 2010, kl. 10:13
Først tak for en super dejlig dag.

Et rigtigt flot arrangement hvor der var en rigtig hyggelig stemning... ( Og lotteriet gik bare som det skulle... :lol: )

Men nu er det jo vores første udstilling, og jeg har lige et spørgsmål..

Da vi fik vores dommerseddeler blev vi utrolig skuffede, for hvad kunne jeg bruge den til??????
4 ude af vores 5 ilder havde fået træk på negle, men ingen kommentar på hvorfor... Er det ikke normalt at man får en kommentar fra dommeren???
Af alle vores ilder fik vi 1 kommentar, og så er det ikke nemt at gører det bedre næste gang.
Men ville bare lige høre om dette er en normal dommer seddel, og om det bare er os der er skuffet over dommerne.. ( ikke resultatet da vi fik 1. plads..   ;) )
sidderlidt med samme følelse! Kunne utrolig godt ha tænkt mig en hurtig kommetar som "for korte" eller "for lange" eller "for små" osv.

Pipvig

Er helt enig med jer... Kunne godt have brugt nogle flere kommentarer...

KariN

Nogle dommere skriver mange kommentarer andre gør ikke, det er forskelligt fra dommer til dommer, :)

Med hensyn til det med neglene, så er det også forskelligt hvor korte eller lange dommerne mener de skal være, så fordi at de på den ene udstilling for eksempel skal være korte betyder det ikke at de også skal det på den næste :)
Sov Sødt mine elskede pelsbørn; Julian, Cassiopeia, Naanok & Kaos, tak for alle de gode år og minder <3 I Lever videre i mit hjerte <3

NemoToft

Hejsa.
Tak for en mega hyggelig dag. Jeg fik sat ansigter på nogle af sjælene herinde fra. Hyggeligt. Fik hilst på en Malle's halvsøster og bror. Og fik set Malle's KÆMPE søn  :)

Dagen gik jo fantastisk og tidsplanen holdte jo rigtig godt. Og jeg ved hvor svært det er, at få tidsplaner til at holde. Og når det nu også er Dansk Ilder forenings første udstilling, så kæmpe ros til jer. Mega godt arbejde. Jeg syntes i var proffe.
Når man er ny, er der jo mega mange spørgsmål, hvordan dit og hvordan dat. Men helvdigvis var der jo en del erfarende udstillere iblandt flokken, så fik en masse svar.
Jeg har været til nogle katteudstillinger (som gæst) og der kan man jo se bedømmelsen. Og dommeren står og fortæller hvad de ser og hvilken bedømmelse de giver. Så der får man jo svar, når der er givet et minus på f.eks hale længden.

Så ligesom jer, så står jeg nu her med mit dommerpapir.... Hvorfor har ilderen fået -0,25 for ørerne? Var de ikke rene nok eller er de for store eller for små????? Eller er de placeret helt forkert på hovedet???
På den ene ilder fik jeg kommentar på neglene. "For korte negle" og det gav -1. Så de var nok meget for korte  :). Og det er jo kanon, når det står der. For så kan jeg ændre noget. Men når der ikke står noget, så må jeg gætte mig til grunden. Så jeg tænker, hvis man har fået -0,25 for neglene, så er de måske lidt for korte. Men det kan jo også være noget med selve foden, stillingen eller størrelsen.
Jeg ville elske hvis dommerbedømmelsen var offentlig. Og jeg har fuld tillid til, at dommeren ikke tager hensyn til, at de kan se hvem ejeren af ilderen er. Sådan fungere det da i katte og hunde verdenen. Tja, vel også i heste verdenen. Så mon ikke også det kan fungere i ilderverdenen. Men jeg kunne forstå på nogle at de ustilling vante sjæle jeg talte med, at de også havde været til udtillinger, hvor bedømmelsen var offentlig.

MEEN alt det her er kun små tanker og jeg syntes det var en super dag og skal da helt sikkert med igen næste år. Og det er ikke kun fordi Malle fik en 2. plads  <3 <3 <3 <3

Hygge allesammen. Så skal der oploades billede. Vi må lave en fælles tråd, med alle de billeder vi fik taget igår.


Lige en lille ps. Malle er en af de ildere der er blevet øretatoveret, dengang han blev kastreret.  jeg spurgte dommeren efterfølgende om det trak ned på en udstilling. Og det var dommeren helt ligeglad med. Han kiggede kun på størrelse, formen og placeringen. Ja, han havde så heller ikke opdaget det, smiler. Meen de er nu heller ikke så nemme at se, efter pelsen var vokset ud.


Lena og Peter

Det er heller ikke en kritik af udstillingen, for det var super fin, og vi havde alle en rigtig hyggelig dag.

Men som du selv skriver bare en lille tanke... Vores fire ilder der fik træk på negle fik alle -1.. så...?

Med det kan jo ikke laves om, så vi håber bare at vi næste gang får lidt flere kommentare fra dommerne.

AlisVolatPropiis

Jeg havde en helt fantastisk dag :D Det hele kørte som smurt og det er den første gang jeg har oplevet en tidsplan der holdt :lol: så faktisk vil jeg mene DIF har gjort det umulige :D Det var SÅ rart bare at udstille :D og stemningen var afslappet, venskabelig og åben i hele lokalet :D
Jeg var personligt kun halvt så stresset som jeg plejer på en udstilling...og syntes det var hyggeligt at snakke med og møde mennesker.

Dommerskemaerne var lidt fattige for kommentarer. Hvilket er ærgeligt. Men det er hvad der nogle gange sker. De giver 10 som perfekt -eller "ok" og minus noget hvis der er en fejl.

Og så synes jeg faktisk også det er ret uhøfligt at folk begynder at pakke sammen, skabe postyr og larme under præmieuddelingen. Det skaber altså røre. Og det er vel det vi alle egentlig er kommet for at se....i hvert fald en stor del af det. Jeg har også forståelse for man gerne vil hjem, men udstillingen var slut tidligt. Hvis man endelig bare gerne vil hjem og er ligeglad med præmierne...så pak sammen og smut inden.  :X Det giver mig en følelse af at man er komplet ligeglad med at andre vinder, for man hverken ser det, og forstyrrer faktisk den uddeling. Men man kan da hurtigt lige kan finde sin egen ilder hvis man selv vinder. ..

Men sikke en skøøøøøøøøn dag...virkelig virkelig velarrangeret og jeg håber at deltage de næste mange år :D

NemoToft

Citat fra: ilderbanden Dato 17. Januar 2010, kl. 12:48
Det er heller ikke en kritik af udstillingen, for det var super fin, og vi havde alle en rigtig hyggelig dag.

Men som du selv skriver bare en lille tanke... Vores fire ilder der fik træk på negle fik alle -1.. så...?

Med det kan jo ikke laves om, så vi håber bare at vi næste gang får lidt flere kommentare fra dommerne.

Jeg tager det bestemt ikke som kritik af dagen.  ;). Og når der er nogle flere der kommer ind på forum idag, så har jeg selv lidt spørgsmål til ørerne. Hvis der er nogle der har fået kommentare der. Vi har fået lidt minus og ville da gerne vide hvorfor. Har de æsel ører  :P Sikke en gyser...
Jeg ved det ikke, så det er rent gæt med jeres karakter på neglene, men nok for korte negle. Også fordi de alle fik samme karakter og jeg klipper mine drengers kløer rimelig ens. Og hvis vi satser på at det er korte negle der er grunden, så er det jo kanon. Det bestemmer vi jo selv, hvor meget vi vil klippe eller lade være. Det var da slemt, hvis det var en klumpfod min ilder havde  :lol:  Men ja flere kommentare ville være super nice.
Jeg går en del til lydigheds konkurrencen med hunden i DcH. Hvis man ikke får fuld point i en øvelse, så står der altid hvorfor. Selvfølgelig skrevet i punktform. For der har dommerne jo heller ikke flere timer til at lave kommentarer i. Og det skal jo gå lidt frisk på udstillings og konkurrence dage. Ellers kommer vi jo aldrig igennem sådan et program..
Men fedt at være med.  8)

tzari

Synes arrangermentet var rigtig flot gennemført.
Eneste minusser jeg har var alt for få fik præmier synes jeg var lidt trist. Kunne have været rart man så fik resultat skrevet på dommerskemaet så man ikke skal gå i spænding for hvad placering man egentlig fik. Savnede også kommentarer på ens træk. Fik træk på kløer og øre på alle mine kun 0,25 men stadig rart at vide om det er noget JEG kunne ændre eller bare bygning af dyret de ikke brød sig om  :fnis:
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Danja

jeg vil også lige takke for en rigtig dejlig udstilling! Det var min første udstilling, og nøøøj hvor var det bare en god oplevelse! Folk var i godt humør og mere end villige til at hjælpe og svare på mine mange spørgsmål.
Nu har jeg været til en del hundeudstillinger, og jeg glædeligt overrasket over hvor dejlig en stemning der var igår.  :D
Så mange, mange, mange tak for at i har været med til at give mig en kanon oplevelse  :D

Der var heller ikke nogen kommentar på mit skema, men jeg var så heldig at jeg fik en lille snak med ham som havde været sekretær eller hvad det nu hedder for Gabriele der dømte Daisy, og han kunne fortælle at grunden til at jeg havde nogle minuser var at længden på hendes klør ikke var i orden, hendes øre var ikke lige store, og så var hendes pels ikke iorden, men det var langt fra nogen overraskelse for mig :)

Lige et lille ekstra spørgsmål, nu er det jo som sagt min første udstilling, og ved ikke hvor mange point der er normalt at få, men kan jeg være okay tilfeds med at Daisy fik 98,25?  :-$

Annika

Tak for en dejlig dag alle sammen.

Det var dejligt at se så mange og at komme ti at kende flere og få sat nogle ansigter på navnene herinde fra :-)

Kunne også godt tænke mig flere kommentarer fra dommerne, men da da fået nogle (for korte negle, beskidte fødder :P)

Katrine

Jeg siger også tak for en rigtig hyggeligt udstilling - min første men bestemt ikke den sidste.
Jeg synes også det var ærgeligt med kommentare, specielt når man er ny i udstilling, så aner jeg ikke hvad jeg kan gøre bedre næste gang med - 0,25 i negle f.eks.
Ildere: Loppen & Bamse