Nyheder:

Tip! Du kan indsætte en begivenhed i Kalenderen hvis du holder træf eller ligende.

Hovedmenu

Lugte

Startet af Amazing Ferret, 30. November 2008, kl. 18:02

Amazing Ferret

[besked=RockaHulla]Delt fra tråden "My sælges"[/besked]




En ildertæve lugter da ikke *-) Og hvis man sørger for at vaske tæpper og andet tit, så burde man ikke kunne lugte det

Jeg kunne forstå det hvis det var en viril han

Katrine

Jeg synes nu heller ikke at tøserne lugter, og især ikke hvis man kun har en.
Viril han, ja så kunne jeg måske bedre forstå det, men jeg synes nu bare det lyder som en enormt dårlig undskyldning...
Ildere: Loppen & Bamse

Amazing Ferret

Jeg har 6 ildere og 2 af dem er virile, og det eneste tidspunkt jeg kan lugte mine er når tæpper og køjer trænger til at blive vasket.

Jeg har vænnet mig til lugten og der er sq andre ting der lugter værre :D

Nanna

Kaslejne: Hvorfor mener du, jeg har brug for en undskyldning for at sælge mit kæledyr? Det rager da egentlig ikke dig.

Til jer andre. Prøv at spørge folk, der kommer i jeres hjem. Jeg har fået mange kommentarer om, at den lugter kraftigt, og jeg oplever det dagligt. I har nok vænnet jer til lugten, men den er der altså. Det er der jo heller ikke noget i vejen med, hvis man kan vænne sig til det. Både hund og kat lugter også, det er bare på en måde, der ligger mig mere naturligt, da jeg er vokset op med begge dele. Men folk, der ikke er vant til dem, kan da også lugte, hvis de træder ind i et hjem, hvor der bliver holdt kat eller hund.

Katrine

Citat fra: Nanna Dato 30. November 2008, kl. 18:25
Kaslejne: Hvorfor mener du, jeg har brug for en undskyldning for at sælge mit kæledyr? Det rager da egentlig ikke dig.

Til jer andre. Prøv at spørge folk, der kommer i jeres hjem. Jeg har fået mange kommentarer om, at den lugter kraftigt, og jeg oplever det dagligt. I har nok vænnet jer til lugten, men den er der altså. Det er der jo heller ikke noget i vejen med, hvis man kan vænne sig til det. Både hund og kat lugter også, det er bare på en måde, der ligger mig mere naturligt, da jeg er vokset op med begge dele. Men folk, der ikke er vant til dem, kan da også lugte, hvis de træder ind i et hjem, hvor der bliver holdt kat eller hund.

Ja, fol kan lugte mine, men jeg har også en viril han...
JEG synes bare at det lyder som en dårlig undskyldning. for tæverne lugter altså ikke, det er der ingen der synes når de komme ved mig, lugten stammer udelukkende fra Bamse (viril han)
Og selvom den så egentlig lugter synes jeg bare at det er en dårlig undskyld, det lyder mere som om du er træt af den...?
- Hvis jeg havde en mennekse ven som lugtede valgte jeg da heller ikke personen fra pga. det?
Ildere: Loppen & Bamse

Amazing Ferret

Det jeg synes er værst, er at du åbenbart ikke har sat dig helt ind i hvad det vil sige at have ildere.....fx er det en rigtig god ide at tage hjem til folk med ildere, så man kunne se og lugte det inden man anskaffer sig et dyr

Nanna

hvis du havde en menneskeven, der stank kraftigt, og du skulle bo sammen med ham, ville du så ikke vælge ikke at bo med ham?? anyways, så er dyr og mennesker ikke det samme. Jeg har dyr for at glæde mig, og når jeg ikke oplever en glæde ved dyret, synes jeg da kun det er til dets bedste at det får et bedre hjem end jeg kan give det, når jeg væmmes ved lugten af det.
Og så kan jeg ikke forstå, I påstår, hunildere ikke lugter. Jeg kan slet ikke nikke genkendende til det. Men hvis man har en viril han, vil lugten af en hun jo selvfølgelig også være minimal i sammenligning med. under alle omstændigheder synes jeg, de stinker, og så synes jeg egentlig den sag er afgjort i denne  debat. Ellers må I oprette en anden debat under et passende forum, og diskutere sagen der.

lille_jill

Hvis jeg ikke havde lugtet til en ilder, så ville jeg da ikke være på et ilderforum ;)
Elsker lugten og vil ikke leve uden.

Nanna

Lille_jill: Så anerkender du også, der er en lugt.
Men tak Rochahulla.

tzari

lugte er jo helt individuelt. hunde ejere synes ikke hunde lugter pånær når de prutter eller er våde andre synes de stinker samme med katte folk osvosv .

Jeg stiller mig også uforståedne overfor en tæve skulle lugte så ganske frygteligt. Forstår slet ikke man skaffede dyret man må vel have vidste dyret lugtede da man anskaffede det  :o

Lyder jo ikke som om vi snakker om analprutter men dyret almene lugt. Men er da godt du skaffer dig afmed dyret istedet for det skal sidde i et bure og kede sig fordi det lugter forkert 
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Amazing Ferret

Citat fra: Nanna Dato 30. November 2008, kl. 18:43
hvis du havde en menneskeven, der stank kraftigt, og du skulle bo sammen med ham, ville du så ikke vælge ikke at bo med ham?? anyways, så er dyr og mennesker ikke det samme. Jeg har dyr for at glæde mig, og når jeg ikke oplever en glæde ved dyret, synes jeg da kun det er til dets bedste at det får et bedre hjem end jeg kan give det, når jeg væmmes ved lugten af det.
Og så kan jeg ikke forstå, I påstår, hunildere ikke lugter. Jeg kan slet ikke nikke genkendende til det. Men hvis man har en viril han, vil lugten af en hun jo selvfølgelig også være minimal i sammenligning med. under alle omstændigheder synes jeg, de stinker, og så synes jeg egentlig den sag er afgjort i denne  debat. Ellers må I oprette en anden debat under et passende forum, og diskutere sagen der.

Det kommer så sandelig an på hvad det er for en lugt den menneskeven har.......men mennesker har også en forskellig duft og den acceptere vi jo.....
Selvom man har en viril han, kan man altså godt lugte andre ting end kun han......når jeg stikker næsen ned i pelsen på mine tæver, så lugter de altså ikke

Namilla

Jeg kan virkelig ikke lugte forskel på hanner og tæver... ja, dyrene har en lugt, men det eneste der kan genere folk, kan da være lugten af beskidt bakke/tæpper... hvis man holder bakken/tæpperne/køjerne osv pinligt rent, så kan man godt have ildere uden at de kan lugtes... Jeg kan da lugte mine ildere når jeg kommer hjem, fordi der ikke har været nogen at gøre bakken ren, mens jeg har været på arbejde, men hvis jeg er på besøg hos folk med ildere, og bakkerne er helt rene, så kan jeg ikke lugte dem...
Men stadig forstår jeg ikke, hvorfor du ikke satte dig ind i det, inden du købte ilderen...du vidste vel at ilderen er et rovdyr, og dermed har en anden lugt end fx en kanin...du lugtede vel også ilderen, da du købte den?
Er du sikker på at du giver et ordentligt foder? Foderet kan påvirke lugten meget... er du også sikker på at hun ikke er syg? Sygdomme kan jo også få ilderen til at lugte...(fx stinker betændelse forfærdeligt)...

lille_jill

Nanna: self. lugter en ilder. Alt lugter: nubagt kage og parfume lugter også. Men det er en god lugt, ligesom lugten af ilder :)
Jeg skrev jo ikke at ildere stinker ;)

Katrine

Citat fra: Nanna Dato 30. November 2008, kl. 18:43
hvis du havde en menneskeven, der stank kraftigt, og du skulle bo sammen med ham, ville du så ikke vælge ikke at bo med ham?? anyways, så er dyr og mennesker ikke det samme. Jeg har dyr for at glæde mig, og når jeg ikke oplever en glæde ved dyret, synes jeg da kun det er til dets bedste at det får et bedre hjem end jeg kan give det, når jeg væmmes ved lugten af det.

Ja, så ville jeg nemlig fortrække ikke at bo med ham/hende.
Men så var jeg nok heller ikke flyttet sammen med personen.
- Oversat, hvis du synes din ilder lugter, hvorfor købte du den så? - Der lugtede den vel også?

- Hvis du ikke oplever glæde ved dyret?
Så du skiller dig altså bare af med dyr når det ikke er sjovt længere? - Nogen dyr bliver altså gamle og det er måske ikke altid lige spændene at have dem f.eks. ikke når dyrlægeregningen skal betales, når de ødelægger dit fineste møbel osv. så du skiller dig altså bare af med dem?
- Puha væmmes af dig...
Ildere: Loppen & Bamse

tzari

[besked=tzari]Husk gå efter bolden ikke manden[/besked]
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner