Nyheder:

Tip!Medlemslisten kan du søge efter brugere, ud fra navn, antal ildere osv.

Hovedmenu

Lugte

Startet af Amazing Ferret, 30. November 2008, kl. 18:02

lille_jill

Hvilken bold ? og er der overhovedet mænd på det her forum?

tzari

... opfør jer ordentlig  :P
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

RockaHulla


lille_jill


PiaLyng

jeg synes ildere lugter, men på sådan en sær god måde :love:
er jeg den eneste underlige her, men jeg kan godt finde på at grave snuden ned i Felixs pels og give ham et mys  :fnis:?

Julie

jeg gnubber mine halstørklæder i mine dyr, hvis jeg bare skal i skole. jeg eeeeelsker at gå og snuse til det engang imellem. nogle af mine venner siger også til mig "ej hvor du dufter af fritz!", så de synes åbenbart også de har en lækkert duft, hehe. men jeg går da også og snuser til mine dyr herhjemme.. :P

Velsh82

Lugt hmm.. Ja hund og kat lugter også.. og til det, havde jeg hund katte og ildere til i fredags...
Det folk lagde mærke til hvis de kom her første gang var kattelugten... (ilderne hvis jeg havde en hun i løbetid og min lille dolf var meget interesseret i hende.. men ellers så syntes jeg personligt at 3 katte er være end 10 ildere.. og hundeprutter er være end alt andet..
Men alt er jo smag og behag.. nogen kan li land lugten andre kan ikke... og med alle dyr man vil anskaffe er det jo nok med at man skal sætte sig ind i tingende og virkelig overveje om man vil havde dem... vi ville ikke havde kattene men tog dem da vi hellere vil give dem et godt hjem til vi fandt et bedre end hvor de kom fra... (udsultet og dehydrert¨og bange for ejer...)

tilbage til ildere...

Nogen er være end andre

Fx lille dolf er vores værste stinkbombe.. nogen har set ham her i lørdags hvor han var med oppe hos helle og få sig lidt natte sjov... Tillykke dolf er endelig blevet oplært af hende han skulle bedække...
Da vi hentede ham i søndags kunne man kun lugte ham og intet ande...  så i det tilfælde har vi en der stinker...

Som med alle dyr er det kun i perioder og nogen mere end andre...

kan også være at (har glemt navn på hender vis ilder lugtede) hun havde en udstråling ilderen ikke kunne li og åbnede anal kirtlerne...
Hvad ved jeg? ved kun at nogle ilderen kan mærke nå noget nyt er ved at ske som kan virke skræmmende på dem ( så som fx ejerskifte)

Anywho... God Jul alle sammen Og glædeligt nytår...

Nanna

Angående lugten, så har folk åbenbart forskellige præferencer. Hvor nogle synes det dufter, synes jeg altså det stinker. Det er der ikke så meget mere at sige til.

Jeg havde faktisk sat mig temmelig grundigt ind i det, inden jeg købte hende. Jeg undersøgte gennem diverse fora, om lugten var noget man vænnede sig til, og jeg havde besøgt flere folk, der holdt ildere for at lugte og se - desværre havde jeg ikke tænkt over, at der er en kæmpe forskel på sommer og vinter i den forbindelse. Jeg besøgte folk om sommeren, hvor vinduer havde stået åbne hele dagen, og så lugter de minimalt. Når man bor i en toværelses, hvor man ikke kan have vinduerne særlig meget åbne om vinteren, så synes jeg, lugten er helt helt anderledes.
Kaslejne: Det er direkte latterligt, at skrive du væmmes ved mig. Det er ikke alene dumt, det vidner også om din ignorance, at du i den grad føler trang til at dømme mig så hårdt, uden at høre den bagvedliggende grund.
Nu er My hverken syg eller noget (og ja, jeg har fået det tjekket!), så det handler ikke om, at jeg sælger hende fordi hun er gammel - og nej, jeg ville heller ikke sparke min gamle mor ud, hvis hun blev syg. Du tilskriver dyr menneskelige følelser, og det har de altså ikke. Man afliver dyr, når de er tilstrækkeligt syge, det gør man ikke med mennesker. Og jeg betaler gladeligt dyrlægeregninger for at holde mine dyr raske. Men jeg kan ikke se pointen i, at jeg skal beholde et dyr, jeg ikke kan klare lugten af. Hun vil få det bedre et andet sted, og det kan da kun være til gensidig glæde for mig og ilderen.

RockaHulla

Min Dudley lugter nogle gange af en inder-kiosk  *-) Andre gange lidt af prut, fordi Elvira ligger og hyggefiser på ham  :lol:

Citat fra: Nanna Dato  1. December 2008, kl. 20:21
Du tilskriver dyr menneskelige følelser, og det har de altså ikke.
Det passer altså ikke helt. Dyr har følelser, måske ikke så mange som vi har, men de er der.

Citat fra: Nanna Dato  1. December 2008, kl. 20:21
Man afliver dyr, når de er tilstrækkeligt syge, det gør man ikke med mennesker.
Men det burde vi! (Jaja, sidespor)

Udover det, så gør Nanna da det rigtige. At hun ikke kan finde sig i lugten er hvad det er. Det er da bedre at hun finder et godt hjem til ilderen, istedet for at hun kommer hjem, tænker "åh nej"og at den sidder i sit bur eller render rundt uden nogen former for kontakt.

lille_jill

Jeg bor på 17 kvm, så at bo i en 2-værelses som dig, ser jeg som luksus ;)

Ja, dyr har følelser. Og så burde vi få aktiv dødshjælp til DK. Jeg skal sgu ikke ende som grønsag så hellere aflives.

Katrine

Citat fra: RockaHulla Dato  1. December 2008, kl. 21:05
Min Dudley lugter nogle gange af en inder-kiosk  *-) Andre gange lidt af prut, fordi Elvira ligger og hyggefiser på ham  :lol:

Citat fra: Nanna Dato  1. December 2008, kl. 20:21
Du tilskriver dyr menneskelige følelser, og det har de altså ikke.
Det passer altså ikke helt. Dyr har følelser, måske ikke så mange som vi har, men de er der.

Citat fra: Nanna Dato  1. December 2008, kl. 20:21
Man afliver dyr, når de er tilstrækkeligt syge, det gør man ikke med mennesker.
Men det burde vi! (Jaja, sidespor)

Udover det, så gør Nanna da det rigtige. At hun ikke kan finde sig i lugten er hvad det er. Det er da bedre at hun finder et godt hjem til ilderen, istedet for at hun kommer hjem, tænker "åh nej"og at den sidder i sit bur eller render rundt uden nogen former for kontakt.

Fuldstædig enig.
Dyr har følelser og de kan vel være lige så gode som menneskers følelser..
Men af en eller anden grund synes mennesker generelt at de er mere værd end dyr..
Ildere: Loppen & Bamse

Namilla

Jeg tror helt ærligt heller ikke det er det faktum at Nanna vil sælge ilderen, der får folk op i det røde felt, men snarere det at Nanna mener at alle ildere stinker, og at det er os andre der er "sære" (eller hvad det nu er) fordi vi kan lide lugten... jeg kan også mærke det er det jeg reagerer på!... Jeg bliver sq sur når folk mener mine dyr stinker og er ulækre...for deri ligger implicit at de også mener mit hjem er ulækkert og at jeg er... det er det jeg bliver sur over...
Ja, ildere kan da lugtes, men det kan andre dyr også! Og om man vil det eller ej, så lugter vi mennesker også...vi er bare så vant til lugten, at vi ikke tænker over det...

RockaHulla

Hun siger jo bare, at ilderen har en lugt, som hun ikke kan vænne sig til, ikke noget om at andre er sære.
Og ilderen har en speciel lugt, men det betyder da ikke at de stinker.

Hvad angår folk der kommer hjemme hos en (som dem er på besøg hos Nanna og siger der lugter kraftigt) så har jeg aldrig oplevet noget i den stil. Jeg har selv 10 dyr, heraf 2 ildere, og folk der besøger mig for første gang, bliver nærmest overrasket over at de ikke kan lugte det overhovedet. Folk som jeg arbejder sammen med bliver overrasket over at høre at jeg har ildere, fordi de tidligere har arbejdet sammen med ilderejere, hvor de tydeligt kunne lugte det.
Jeg tror det handler om rengøring og også udluftning. Ellers stinker alle steder sgu.

Anne

Jeg tænker abre om tæven måske kan være syg hvis den virkelig lugter så fælt? En underlivsbetændelse kan resultere i grumt ildelugtende udflåd. Eller tilstoppede analkirtler?

Ildere kan da godt lugtes men jeg kan ikke nikke genkendende til at det skulle ære så slemt når bare man gør rent... Og jeg forstår heller ikke at man ikke kan lugte det i første omgang når man køber den...

Benita

Ildere lugter, og sådan er det. Både sterile hunner og sterile hanner. virile stinker, ikke virile lugter.
Jeg har haft ildere i mere end 12 år nu, så i kan nok forstå at jeg elsker mine dyr. Jeg er ikke glad ved lugten da kommentarer kommer, men lever med den da jeg jo elsker ilderne.
Nå men min pointe er at ingen skal påstå at ildere ikke lugter, lige meget køn og tilstand. Det er blot et spørgsmål om man kan lide det/leve med det eller ej.