Nyheder:

Ingen spørgsmål er dumme, så bare spørg hvis du er i tvivl og husk endelig at fortælle lidt om dig selv, i Præsentationer :)

Hovedmenu

salg til folk under 18 år

Startet af tzari, 3. December 2008, kl. 23:30

tzari

En del opdrættere kører med de ikke sælger til folk under 18 år. Nogle tillader folk under 18 med forældrenes underskrift.

Hvad synes i om dette? urimeligt eller fuld forståeligt.
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

lille_jill

Kommer an på, om den unge bor hjemme eller ude. Hvis de bor hjemme, syntes jeg godt at man kan forlange en underskrift fra forældre, da det jo er deres hjem som ilderen skal bo i.

Amazing Ferret

Jeg har i år solgt til 2 hvalpe 17-årige.
Den ene bor hjemme og jeg forlangte forældrenes underskift og det fik jeg uden problemer :D
Og den anden bor alene og har gjort det i et par år, og jeg mente hun var moden nok til at tage vare på en ilder. Så hun fik selv lov til at skrive under

Jeg synes man skal se på den individuelle person under 18 år og tage sin beslutning ud fra det. Men jeg vil ALDRIG sælge til en person under 15 år....

Namilla

Nu ved jeg ikke om spørgsmålet kun var rettet mod avlere?
Jeg synes man må se på den enkelte... der kan være 16-årige som er fuldt i stand til at tage vare på en ilder, og der kan være 19-årige der ikke er... En regel kan være god nok, men jeg tror ikke man kan bruge sådan en regel 100%, fordi der kan være tilfælde, hvor man ikke bare kan sige ja, bare fordi vedkommende er over 18...

Er det nu fx en 15-årig som bor hjemme, og hvor hele familien er med på den, og ilderen bliver familiens fælles kæledyr, så synes jeg ikke der er noget galt i det... kan man mærke på forældrene at de siger, ja, du får en ilder, men du passer den selv 100%, så mener jeg ikke en 15-årig er i stand til at passe en ilder altid...

tzari

det er til alle på forummet da jeg så vi havde en del under 18 år på forummet.

Jeg sælger ikke til folk under 18 år uden forældrenes underskrift og sker kun meget sjældent. Grunden til dette er 1: modenhed (der sker meget i ens liv når man er under 18 år) 2: juridisk binding af kontrakten.

Kender skal folk under 18 der er mere modne end nogle over 40 år så ingen regel uden undtagelse
MVH Vivian@Phoenix ilder opdræt:
Avl: Dk Phoenix´s Golden New dawn, Blue Hour at Tiffany Kæl: Dk Phoenix´s Birdie(2007 avl). Katte:Filur,Valkyrie og Lykken Curly Ronja og Lykken Peer Gynt.
info side http://www.phoenix-ferret.info opdræt side www.phoenix-ferret.dk
Disclamer: Ovenstående indlæg er udtryk for min personlige mening, og der tages forbehold for, at indholdet kan virke stødende på enkeltpersoner

Julie

jeg synes det er helt op til avleren hvor grænsen går. jeg var 15 da jeg fik min første ilder, og jeg mener da selv at jeg havde ret godt styr på det, fordi jeg havde sat mig ind i tingene. men jeg er da udemærket klar over at der er nogle på min alder, der nok ikke ville være lige så ansvarlige (jajaaa, jeg skal jo føre mig frem). jeg kan godt forstå at det er svært at finde en aldersgrænse, når nogle under 18 kan være mere ansvarlige end nogle på 30 f.eks..

PiaLyng

kan jeg nøjes med at skrive at jeg giver Julie ret :D?
synes det op til opdrætter/sælger at bestemme hvem de vil sælge til uanset alder :)

Lea

Det op til opdrætteren . vil jeg også sige . :)

Men ja som sagt er vi alle så forskellige. lige gyldigt alder :)
Lea, Balou & Sika i vil altid være elsket <3 Sofus & Mille <3